Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חודש המודעות לסרטן השד בצל הקורונה

חודש המודעות לסרטן השד בצל הקורונה
צוות מרחב תל אביב קרדיט יחצ מכבי

מכבי פועלת להעלאת המודעות לקיום בדיקות לגילוי מוקדם

במהלך כל השנה אנו עושים מאמצים לזמן נשים לבדיקות לגילוי מוקדם,

בחודש אוקטובר המזוהה עם העלאת המודעות לסרטן השד, מגיע מספר הבדיקות לשיא. מחוז המרכז של מכבי שירותי בריאות מקדם פעילויות בנושא באמצעות וובינר (הרצאה דיגיטלית) עם מומחי מכבי, שאלות גולשים בעמוד הפייסבוק, ניידת הממוגרפיה תוצב ברחבי תל אביב וצוותי המחוז יעטו מסיכות קורונה ורודות לאות הזדהות.

ציפי מימון, מנהלת תחום קידום בריאות במחוז: "לאור האתגרים שהציב בפנינו נגיף הקורונה בחרנו לקיים במחוז פעילויות המתאימות לתקופה גם במדיה הדיגיטלית לטובת העלאת המודעות למחלה בתקווה שיותר נשים יגיעו לבדיקות הסקר שאולי יצילו את חייהן"

צוות מרחב תל אביב קרדיט יחצ מכבי
צוות מרחב תל אביב קרדיט יחצ מכבי

בכל שנה חודש אוקטובר מזמן אתגר תודעתי הנוגע לבריאותן של נשים רבות ודורש מאמץ הסברתי מיוחד על חשיבות קיום בדיקות ממוגרפיה לגילוי מוקדם של סרטן השד. על אף המודעות הגוברת לממאירות הגבוהה בקרב נשים, על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן מדי שנה כ- 30% מהנשים שנמצאות בקבוצת סיכון לא מגיעות לבדיקת הסקר אליהן הן מזומנות. השנה נראה כי המאבק בנגיף הקורונה מייצר אתגר נוסף בימים שבהם מרבית הציבור מנסה להימנע ככל הניתן מיציאה מהבית בשל החשש להידבק בנגיף .

בימים אלו, הצוותים הרפואיים במכבי יעטו מסיכות ורודות, הצבע המזוהה עם הקמפיין להגברת המודעות למחלה. בהמשך החודש יערכו מומחי מכבי מספר פעילויות וביניהן הרצאות דיגיטליות עם מומחי מכבי ואסותא שיעסקו בגישות החדשות לגילוי מוקדם של סרטן השד וחשיבותן, וב 15/10 יתארחו בעמוד הפייסבוק של מכבי שירותי בריאת ד"ר נאוה זיגלמן ופרופ' אהוד קליין למענה על שאלות הגולשים על המחלה, קבוצות סיכון, בדיקות לגילוי מוקדם בתקופת הקורונה ועוד. כמו כן חברות מכבי בתל אביב ויפו הנמנות בקבוצת סיכון שלא ביצעו עדיין בדיקת ממוגרפיה השנתית, יזומנו לניידת הממוגרפיה שתוצב במוקדים השונים ברחבי העיר. במכבי מדגישים כי לאור מגבלות הקורונה והרצון למנוע התקהלויות רק חברות מכבי שיזומנו לניידת בקביעת תור מראש תיקחנה חלק בבדיקה.

על פי הנתונים שהתפרסמו על ידי האגודה למלחמה בסרטן לכבוד חודש המודעות לסרטן השד, למעלה מ-5000 נשים חולות בשנה במדינת ישראל, רבע מהן לוקות בממאירות המחלה מתחת לגיל 50. ברוב המקרים מתגלה המחלה בשלבים מוקדמים המאפשרים אחוז החלמה גבוה של למעלה מ-90% . עם זאת בקרב כלל המאובחנות, מדי שנה נרשמים למעלה מאלף מקרי מוות בעקבות המחלה. נתונים אלו כמובן מחזקים את ההבנה עד כמה חשוב הגילוי המוקדם והענות קבוצות הסיכון להזמנות לבדיקת הסקר. חשוב להדגיש כי למרות הקורונה השירותים הרפואיים במכבי זמינים ואף נחוצים לשם שמירה על אורח חיים בריא ותקין.

ציפי מימון, מנהלת תחום קידום בריאות במחוז המרכז במכבי שירותי בריאות: "בכל שנה בחודש המודעות לסרטן השד, אנו מקפידים לקיים מגוון פעולות הסברה וקידום בריאות ברחבי המחוז. השנה לאור הגבלות הקורונה בחרנו לקיים מספר פעולות הסברה דיגיטליות לצד פעולות הזדהות על מנת לעודד נשים הנמנות בקבוצת סיכון להגיע, לבדיקה שיכולה להציל את חייהן."

רגינה לנגר, מנהלת סיעוד במרחב לב תל-אביב בלפור: "השנה צוות המרחב שמח לקחת חלק בקמפיין להעלאת מודעות לסרטן השד, על ידי עטיית מסיכות קורונה ורודות. חברות מכבי שרואות את הצוות כמובן שואלות על המסיכה, מתעניינות  ואנחנו מסבירים להן על חשיבות הבדיקה, קבוצות הסיכון והסימנים שכדאי לשים אליהם לב, והן מסייעים בזימון תור או מוסרים פרטים לזימון עצמאי״.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
שמעון קונטראז'י – The Colors of Music
בגלריית GLOBAL ART רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
'יַיִן יְשַׂמַּח לְבַב־אֱנוֹשׁ'
DNA מציג: יריד מכירת יינות כשרים בעזריאלי ת"א - בואו...
"חצויות" - מיצג ייחודי ייערך בכיכר החטופים ביום ראשון 14.4
תוף מרים ענק שייבנה משלטי הפגנות ויהדהד את קול זעקת...
תערוכת צילומים חדשה המוקדשת לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון נחנכה ביום שני בשדרת הנוסעים היוצאים לחו"ל בנתב"ג
בתערוכה מוצגות עשרות תמונות ממכלול הוויה והעשייה בישובי הנגב המערבי...
הסניף הראשון ברשת בתי הקפה החדשה "קפה עוטף – נתיב העשרה" יפתח במתחם שרונה בתל-אביב במהלך חודש אפריל 2024
בתוכנית : הקמת עד 7 בתי קפה השייכים לישובים ובניהולם....