Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חוק הגישור – כל מה שצריך לדעת

חוק הגישור – כל מה שצריך לדעת
קרדיט: canva

בשנת 2016 עבר בקריאה שניה ושלישית חוק הגישור, אשר למעשה נועד להקל על תהליכי הגירושין, להוריד את העומס מבתי המשפט ולעודד את ציבור המתגרשים לנסות ולהגיע להסכם מבלי להיגרר להליכים משפטיים מיותרים שיכולים להימשך שנים רבות. חוק זה, אשר מכונה גם גישור לפני גירושין, קובע כי טרם הגשת תביעות לבית המשפט לענייני משפחה או  תביעת גירושין לבית הדין הדתי, יש חובה להגיש בקשה ליישוב סכסוך. לאחר הגשת בקשה זו, יש עיכוב הליכים שמונע הגשת תביעות מאפשר לצד שהגיש את הבקשה ראשון לקבוע במידת הצורך, באיזו ערכאה יתנהלו ההליכים המשפטיים.  על בני הזוג ישנה חובה להגיע לפגישת גישור ראשונה שנקראת פגישת מהו"ת (מידע, היכרות ותיאום), כאשר לפגישה ראשונה לא ניתן להגיע עם עורך דין, אך חשוב להתייעץ ולהתכונן לפני הפגישה עם עורך דין. אחרי הפגישה הראשונה, ניתן להמשיך בהליכי גישור, או לקבוע פגישה נוספת ולהגיע יחד עם עורכי דין או  שנאלצים לפנות להליכים משפטיים במקרים שבהם יש פערים גדולים בין הצדדים ולא מצליחים להגיע להסכמות.

להגיע להסכמות באמצעות משא ומתן

כאמור, מטרתן של פגישות הגישור טרם תחילת הליכי הגירושין, היא לבחון עד כמה הפערים ביניכם  ניתנים לגישור בנושאים החשובים, אך פעמים רבות אין זה מספיק וישנן עדיין אבני מחלוקת משמעותיות שניתן יהיה להתמודד עימן בעזרת ניהול הליכים משפטיים. חשוב שתקבלו הדרכה צמודה וליווי משפטי שיוכלו לסייע לכם להתמודד בצורה הטובה ביותר עם המחלוקות –  כדי שתוכלו לקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבורכם בנוגע לענייני חלוקת הרכוש והממון שנצבר לאורך שנות הנישואין והחיים המשותפים, משמורת משותפת ומזונות. וחלוקת זמני שהות עם הילדים  פעמים רבות אחד מהצדדים לא יסכים לחלק את הרכוש שנצבר באופן הוגן, או יילחם על מנת למנוע משמורת משותפת ולא יסכים להגיע להסכמות אודות דמי המזונות לילדים.

לא להסס לפנות לייעוץ משפטי

מאבקים משפטיים במהלך גירושין גובים מחירים משמעותיים לא רק מהזוג אשר נפרד ובונה את חייו מחדש לבדו, אלא בעיקר מהילדים המשותפים שלהם. אנשים רבים מעידים כי גירושי הוריהם הותירו עליהם חותם משמעותי וטראומה שמשפיעה על חייהם גם שנים לאחר הגירושין, ולכן חשוב לשמור על אווירה טובה ומכבדת בין שני ההורים. רבים אינם מבינים כי גירושין מהירים ומכבדים, יתאפשרו רק באמצעות הסדר הוגן ששני הצדדים יוכלו לחיות הסדר שיפצה בסופו של יום על ההפסדים הכספיים הפוטנציאליים בשקט נפשי ורווחה לילדים המשותפים. ייעוץ משפטי מקצועי יוכל לסייע לכם להבחין בין עיקר לטפל, להתעקש על הדברים החשובים ולוותר על דברים אחרים  ולעבור את ההליך על הצד הטוב ביותר עבורכם. עורך הדין תבור גולדמן הוא עורך דין מנוסה לדיני משפחה וגירושין מורכבים אשר ליווה אין ספור משפחות בזמנים מורכבים ומסובכים בהליכי גירושין, המתמחה בבעלי עסקים, שכירים בתפקידים בכירים וסכסוכים משפחתיים. מעוניינים בייעוץ משפטי? התקשרו למספר 0502040222.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
חלוקת רכוש המנוח באופן ניטרלי ורגוע- כך תעשו את זה
חלוקת רכושו של המנוח, גם אם הדבר נעשה בהתאם לצוואה...
להתמודד לבד מול הוצאה לפועל או בעזרת עורך דין?
ההוצאה לפועל, או בשמה הרשמי רשות האכיפה והגבייה, מוסמכת להטיל...
לא רק למטבח- נירוסטה כמו שעוד לא הכרתם
תחום הבנייה והייצור, בין תחומים רבים אחרים, עושים שימוש נרחב...
איך שומרים על סטריליות בשטח?
אם בעידן טרום קורונה היינו צריכים להסביר לילדינו מדוע האחות...
מתעוררת מחלוקת בתוך המשפחה? אל תנהלו את הדברים לבד
משפחה היא המסגרת הקרובה והבטוחה ביותר עבור כל אחד. זוהי...
עיצוב פנים בסגנון מודרני
עיצוב פנים בסגנון מודרני
הבית הוא לא "רק" המקום הבטוח עבור כולנו, אלא גם...
לשון הרע מאחורי המקלדת- איך מתמודדים?
האינטרנט עשה מהפך אמיתי בעולם בכל תחומי החיים, כשהרשתות החברתיות...
חובותיכם גדולים מיכולתכם לשלם? יש מה לעשות
יוקר המחיה, הריביות המזנקות ובכלל תנאים של חוסר יציבות כלכלית...
מינרלים- הקוסם הסודי לעור ושיער מושלמים
טיפול בפיגמנטציה הוא אחד מענפי הקוסמטיקה הנפוצים והשכיחים ביותר בעולם,...
איך לדאוג לחיים נוחים לאנשים בגיל השלישי?
ישנם קשישים המעדיפים להישאר לגור בביתם ולהיות מטופלים על ידי...