Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חלוקת רכוש המנוח באופן ניטרלי ורגוע- כך תעשו את זה

חלוקת רכוש המנוח באופן ניטרלי ורגוע- כך תעשו את זה
קרדיט - Canva

חלוקת רכושו של המנוח, גם אם הדבר נעשה בהתאם לצוואה שהותיר אחריו, יכולה לעורר לא מעט אמוציות אצל היורשים שעלולות להתפתח למחלוקות וסכסוכים. הפתרון לכך הוא לתת את המושכות לאדם אובייקטיבי וניטרלי הפועל מהמקום המקצועי בלבד. ניהול עיזבון מתבצע ע"י עורך דין מומחה בתחום המכיר היטב  את כל החוקים והנהלים הקשורים לקיום צוואה וחלוקת עיזבון בכלל, גם בהתאם לחוק הירושה. ישנן סיבות שונות למינוי מנהל עיזבון שינהל את התהליך. בחלק מהמקרים הוא ממונה לאחר הגשת בקשה מצד  יורש או יורשים שאינם בוטחים לחלוטין ביורשים אחרים, כאשר יורש מתגורר בחו"ל או כשישנו יורש קטין שיש לשמור על זכויותיו. הוא יכול להיות ממונה ע"י רשם הירושה, בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה.

חלוקת עיזבון במצב של חובות- איך הדבר נעשה?

רכושו של אדם יכול לכלול כספים שנמצאים בחשבונו, נכסים כמו נדל"ן וגם השקעות כמו קופות גמל ועוד. עם זאת, לאדם שנפטר יכולות להיות גם חובות שלא פרע עדיין כך שהיורשים העומדים לקבל מרכושו אינם רק בני משפחתו או הקרובים אליו אלא גם נושים המצפים לקבל את כספם. במיוחד כאשר מנוח ישנם חובות שיש לפרוע חשוב שיתבצע ניהול עיזבון ע"י עורך דין המומחה בתחום שמונה מטעם גורם רשמי כמו רשם הירושה או בית משפט לענייני משפחה. חוק הירושה קובע שלפני חלוקת הרכוש בין היורשים יש קודם כל לסלק את חובותיו של המנוח. גם בפריעת החובות יש סדר, כאשר חובות הקשורים להסכם גירושין למשל ייפרעו לפני חובות לנושים אחרים.

קביעת השפעה בלתי הוגנת לצוואה

כאשר ידוע שאדם הותיר אחריו צוואה, קיומה יתבצע לאחר הגשת בקשה לצו קיום צוואה מצד היורשים. לאחר שהבקשה התקבלה אצל רשם הירושות, הוא יפרסם למשך שבועיים את עניין הגשת הבקשה והכוונה לקיים את הכתוב בצוואה שהותיר המנוח. זאת כדי לאפשר ליורש או אדם אחר שהעניין רלוונטי לו להגיש התנגדות. מבחינת החוק, צוואה היא הדברים האחרונים שהותיר המצווה ולכן המטרה היא לכבד את דבריו ולפעול על פיהם. אם אדם טוען שהיתה השפעה בלתי הוגנת בעריכת הצוואה עליו להוכיח זאת. תתבצע בדיקה מצד בית המשפט האם היתה מעורבות גורם אחר בעריכת הצוואה, עד כמה היתה מעורבותו וגם האם המצווה היה תלוי בו פיזית בזמן עריכת הצוואה. ההתנגדות תתקבל במיוחד בצוואות שנערכו בע"פ כאשר היה המוריש על ערש דווי בזמן עריכת הצוואה.

עו"ד יוסי ברקוביץ הוא בעל ניסיון רב בטיפול בכל הקשור לנושא ירושות וצוואות, החל מעריכת צוואות דרך ניהול עיזבונות ועד יישוב סכסוכים בין יורשים. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מה זה פנסיה ואיך מתכוננים לקראתה?
שמירה על אורח חיים רגיל ורמת ההכנסה בפנסיה הופכת כמעט...
עוסק מורשה מול עוסק פטור
פותחים עסק חדש? בוודאי שאלתם את עצמכם מהיכן מתחילים. פתיחת...
הפנינג פורים בקניון עופר: אירוע מרהיב בהפקת אסף משיח
הפנינג פורים בקניון עופר בחדרה - אירוע שנראה כמו מדע...
מערכת כריזה
מערכת כריזה
עסקים או ארגונים גדולים בדרך כלל יושבים בתוך מבנים רחבי...
טיפוח גינה ביתית בקלי קלות
יש לכם חצר פרטית? למה שלא תיהנו מאווירה של טבע...
מכונות תפירה תעשייתיות: חדשנות ויעילות בעידן המודרני
מכונות תפירה תעשייתיות משמשות אותנו עבור מגוון רחב מאוד של...
עברתם תאונת דרכים? אל תוותרו על מה שמגיע לכם
תאונת דרכים היא סיטואציה לא קלה, במיוחד אם היא כוללת...
אילו אמצעים טכנולוגיים מסייעים בחקירות?
הדרך שבה חוקרים פרטיים מבצעים פעולות חקירה, השתנתה לבלי היכר...
טקס יום הזיכרון המרכזי תשפ"ד
אמש, ערב יום הזיכרון, התקיים הטקס העירוני המרכזי בבית יד...
בעקבות האימפרסיוניסטים - האמנית יפה בן דיין בתערוכת יחיד בתל אביב!
יפה בן דיין - תערוכת יחיד פתיחה חגיגית : יום שלישי,...