Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טעויות של מוכר הדירה

טעויות של מוכר הדירה
Credit: Pixabay.com

מוכר הדירה

מוכר הדירה אשר מוכר את הנכס שלו מבצע לא אחת טעויות שונות אשר עלולות לעלות לו בממון רב וגם בהפסדים רחבים יותר. מדובר בנושא מורכב וסבוך אשר כלולים בו עניינים משפטיים ומנהליים רבים ויש לטפל בכל אחד מהם בדרך הנכונה והחוקית, כדי לקדם את התהליכים הללו. אחת מהטעיות היא העובדה שהמוכר או הקונה מרגישים שיש להם מספיק ידע ולכן אינם שוכרים את שירותיו של עורך דין שילווה אותם לאורך כל הדרך. מסתבר שיש הרבה מהמורות בדרך ורק עורכי דין שהם מומחים בתחום זה, יזהירו את הלקוחות לאור הנורות האדומות שהם יראו, על פי דפוסי ההתנהלות של הצד השני.

קיימת חשיבות רבה לכך שגם מי שקונה את הנכס וגם מוכר הדירה ישכרו כל אחד מהם את שירותיו של עורך דין מקרקעין שיסייע להם. יש מקרים שבהם כדי לחסוך בהוצאות הכספיות, מחליטים הקונה והמוכר להיעזר באופציה של עורך דין מקרקעין אחד בלבד, אך הדבר עלול ליצור מחלוקות כיוון שכל אחד מהצדדים מושך לכיוון אחר. לעומת זאת כאשר כל צד מיוצג על ידי עורך דין משלו, שהוא שומר על האינטרסים שלו, מתנהל משא ומתן בין עורכי הדין על סעיפים מסוימים בחוזה, עד שמגיעים להבנות ואפשר לחתום על החוזה לשביעות רצונם של שני הצדדים.

Credit: Pixabay.com

היערכות של מוכר הדירה

לקראת מכירת הנכס, מוכר הדירה נעזר לא אחת בשמאי מקרקעין וזאת כדי לדעת מהו מחיר השוק של הדירה שלו. עליות מחירי הנדל"ן בישראל הן גבוהות מאד בשנים האחרונות ולכן קשה לאמוד את ערך הנכס. כל אדם מעוניין לקבל את הסכום המקסימלי של הנכס שלו בעת המכירה ולכן ההערכה של השמאי היא נושא אקוטי.

לאור הידע והניסיון שלו, השמאי בוחן נושא זה על כל היבטיו. הוא נעזר גם בדוחות של משרד האוצר על תשלומים שבוצעו על ידי דיירים מנכסים סמוכים אשר מכרו דירות זהות או דומות לאחרונה. על פי כל הפרמטרים הללו השמאי מעביר לבעל הנכס את השווי של הדירה וכך הוא יכול להתחיל בהליך מציאת קונה לדירה זו.

עלויות נלוות לעסקת המכירה

אחד התפקידים החשובים של עורך דין מקרקעין הוא ליידע את מוכר הדירה כבר בתחילת תהליך המכירה של הבית, מהם המיסים שיחולו על הליך המכירה. על המוכר לשלם מס שבח למשרד האוצר וגם היטל השבחה עבור הרשות המקומית. בשני המקרים מדובר בסכומים כספיים גבוהים ולכן קיימת חשיבות רבה ליידע את מוכר הדירה במס המשוער, כדי שיבצע את התחשיבים הפיננסיים שלו.

חתימה על חוזה מכר

חוזה המכר מכיל סעיפים רבים שכולם חשובים. יש לוודא כי כל הנושאים שסוכמו בעל פה לגבי ערך הנכס, אופן חלוקת התשלומים והמועדים שלהם, מועד עזיבת הדירה וכל נושא אקוטי נוסף ,יהיו רשומים באופן הנכון ורק לאחר אישורו של עורך הדין, אפשר לתאם מועד לחתימה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
חובותיכם גדולים מיכולתכם לשלם? יש מה לעשות
יוקר המחיה, הריביות המזנקות ובכלל תנאים של חוסר יציבות כלכלית...
מינרלים- הקוסם הסודי לעור ושיער מושלמים
טיפול בפיגמנטציה הוא אחד מענפי הקוסמטיקה הנפוצים והשכיחים ביותר בעולם,...
איך לדאוג לחיים נוחים לאנשים בגיל השלישי?
ישנם קשישים המעדיפים להישאר לגור בביתם ולהיות מטופלים על ידי...
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...