Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כיצד לבחור נכון סכין שף

כיצד לבחור נכון סכין שף
מקור pixabay

אחד הפריטים המשמעותיים ביותר שבהם עושים טבחים בכלל ושפים, קרי המנהלים והאחראיים על המטבח בפרט, הוא סכין השף. מדובר בסכין המשמש את הטבח ואת השף למגוון רחב של צרכים. בנוסף, סכין השף היא סוג של סמל סטאטוס. בדרך כלל, שף המכבד את עצמו יעשה שימוש בסכין שף יוקרתית הן מבחינת המראה והן מבחינת החברה המייצרת את הסכין. מרבית השפים גם לא יניחו לטבח אחר לגעת בסכין האיכותית שלהם, שלעיתים קרובות השימוש בה הוא הגורם העשוי לייצר תוצאה סופית אסתטית ואפילו טעימה יותר בבניית המנה שתוגש בסיכומו של עניין לסועד. מהי בעצם סכין שף ומהן המטרות שלשמן נעשה בה שימוש? מהם ההבדלים בין סכין השף לבין סכין רגילה שבה נעשה שימוש במטבח או בסעודה? בשורות הבאות נעסוק בפריט שכל שף מייחס לו חשיבות עליונה.

כיצד לבחור נכון סכין שף
מקור pixabay

סכין לשף – מה זה ומי צריך את זה

סכין שף הינה סכין איכותית וייחודית, אשר בה יעשה השף, הוא מנהל המטבח, שימוש במגוון רחב של מצבים ולמגוון מטרות בעת הכנת הארוחה. בבסיסה, סכין השף תוכננה בעיקר לשם חיתוך בשר, בדגש על בשר בקר. כיוון שכך, הסכין המיוחדת הזאת עשויה מחומרים חזקים ואיכותיים במיוחד ויש לה להב חד במיוחד ההופך את החיתוך לקל מאד. לכאורה, העידן המודרני מזמן מכונות ואמצעים שונים לחיתוך שאמורים להפוך את הטיפול במוצרים שונים ובכלל זה בשר, ואת החיתוך שלהם, לקל במיוחד. למעשה, גם בעידן המודרני עדיין יש מקום לטיפול פרטני בבשר ובעיקר במצבים שבהם השף מעוניין לייצר מנות איכותיות וייחודיות תוך שהוא חותך את מנות הבשר בצורה מדויקת ומסיר מהן את החלקים הבלתי רצויים מבחינתו. חברות המתמחות בייצור של סכיני שף איכותיות, מקפידות לייצר את הסכינים הללו בצורה שמקלה את השימוש בהם. בנוסף, הסכינים מהסוג האמור לעיל מיוצרות מחומרים שאינם מחלידים, גם לאחר שימוש אינטנסיבי לאורך זמן.

מה ההבדל סין סכין שף, סכין מטבח רגילה וסכין אכילה

אף שלכאורה שלושת סוגי הסכינים שצוינו לעיל מטרתם זהה, שזה אומר לבצע חיתך של מוצרים או מרכיבים שונים בעת הכנת המזון או בזמן הארוחה, הרי שיש הבדל ניכר בין סוגי הסכינים כאמור. סכין השף היא הסכין האיכותית והחדה ביותר. הסכין הזאת משמשת את השף לאורך כל תהליך ההכנה של המנה, החל משלב הטיפול בחומרי הגלם והחיתוך שלהם, עבור דרך הליך הבישול וכלה בהכנת המנה הסופית. החומר שממנו עשויות סבכיני שף איכותיות הוא לרוב פלדת אל חלד, כזאת הנשארת חזקה גם אחרי תקופה ארוכה ובוודאי אינה חשופה לתהליך של קורוזיה. בנוסף, החומר שממנו עשויה הסכין הוא כזה המאפשר לה לשמור על החזות שלה לאורך זמן. סכים מטבח היא סכין שגם בה נעשה שימוש על ידי טבחים בזמן הכנת המזון. עם זאת, מדובר בסכינים מחומרים פחות איכותיים שמאפשרים טיפול רק בחלק מחומרי הגלם. סכין הנמסרת לסועד היא סכין הרבה פחות חדה. סכין כזאת יכולה לחתוך בשר מבושל או עשוי היטב וכן מרכיבים שונים שעברו בישול, טיגון והרתחה. סכין כזאת היא עדינה ויש בה הקפדה מרבית על האסתטיקה. מצד אחד, המחיר של סכין שף הוא יחסית יקר. מצד שני, התמורה למחיר של סכין שף היא איכותית. כל שף נוטה להשתמש בסכין האהובה עליו. זאת, לאחר שניסה מספר לא קטן של סכינים ובחר בשקידה את הסכין המתאימה לו. סכין שף איכותית היא למעשה נשמת אפו של המטבח והיא תורמת במידה רבה ליצירת מנה איכותית, אסתטית, טעימה ומוצלחת.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...