Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל הבדיקות לאבחון מוקדם של סרטן, במקום אחד: ניידת בריאות האישה של מאוחדת מגיעה לרמת גן וגבעתיים

כל הבדיקות לאבחון מוקדם של סרטן, במקום אחד: ניידת בריאות האישה של מאוחדת מגיעה לרמת גן וגבעתיים
קרדיט צילום: מיכל פתאל

משה כהן, מנהל מחוז מרכז במאוחדת: "הצבנו לעצמנו למטרה להוביל שינוי אמיתי, להנגיש ולרכז במקום אחד את כל הבדיקות ולוודא שאף אישה לא מוותרת עליהן"

ניידת בריאות האישה של מאוחדת תוצב ברמת גן בכיכר אורדע בימים ראשון ושני ה- 7.4-8.4

מדי שנה, כ-5,500 נשים בישראל מאובחנות כחולות בסרטן השד, 15 נשים ביום שמצטרפות ל-2.6 מיליון נשים ברחבי העולם שמאובחנות מדי שנה בסרטן השכיח ביותר בעולם. בעקבות נתונים אלו ובכדי להעלות את המודעות של נשים ברחבי הארץ לבצע בדיקות סקר תקופתיות לאבחון מוקדם, קופת חולים מאוחדת השיקה את ניידת בריאות האישה שתגיע לראשונה לרמת גן ותעמוד גם לרשות תושבות גבעתיים. במסגרת השירות הייחודי תגענה לעיר שתי ניידות ענק שמצוידות בטכנולוגיות המתקדמות ביותר ובצוות נשי מקצועי, הן יוצבו בסמוך להיכל התרבות ויאפשרו לנשות העיר לבצע את כל הבדיקות במקום אחד.

ניידת בריאות האישה של מאוחדת היא למעשה מרכז רפואי על גלגלים, שמאפשר לכל אישה לעבור את מכלול הבדיקות לאבחון מוקדם של סרטן השד וסרטן צוואר הרחם ובדיקות סקר נוספות, ביניהן ממוגרפיה, בדיקת משטח צוואר הרחם, אולטרה סאונד שד, צפיפות עצם ומדדים רפואיים חשובים נוספים כמו לחץ דם ובדיקות נוספות – כל זה במקום אחד ובניידת בריאות אישה שמגיעה כמעט עד לפתח הבית.

קרדיט צילום: מיכל פתאל

משה כהן, מנהל מחוז מרכז במאוחדת: "הצבנו לעצמנו למטרה, להנגיש ולרכז במקום אחד את כל הבדיקות ולוודא שאף אישה לא מוותרת עליהן בגלל שהיא לא מוצאת את הזמן או בגלל שהבדיקות לא נגישות לה. הניידת היא בעצם מרכז רפואי על גלגלים הכולל את כל שירותי בריאות האישה".

אלון כהן, מנהל מרפאת מאוחדת רמת גן: "המטרה שלנו היא להנגיש ולאפשר לכמה שיותר נשים לעבור בדיקות סקר מקיפות. בדיקות הסקר מעלות את שיעור האבחון המוקדם ובהתאמה גם את סיכויי ההחלמה. חשוב מאוד לא לוותר על הבדיקות, הן מצילות חיים. אני קוראת לכל אחת להגיע ולהיבדק".

הליווי והמעטפת שמאוחדת מעניקה, לא מסתיימת בשלב האבחון, וממשיכה גם במקרה בו אובחן ממצא שדורש המשך בירור, וגם במקרים בהם מתגלה גידול ממאיר. לכן, במאוחדת השיקו לאחרונה את 'הקו הורוד', מוקד טלפוני ייעודי שמאויש על ידי אחיות, עו"ס וצוותים מקצועיים המעניקים מענה לשאלות רפואיות ובמקביל גם נותנים מידע וייעוץ, תמיכה נפשית, מענה אדמיניסטרטיבי בנושאים שונים, וכן מסייעים לנווט בבירוקרטיה שמלווה את התהליך.

"ברגע שאישה מקבלת את הבשורה שיש לה ממצא חשוד בשד, התחושה שלה היא שהשמיים נפלו עליה. היא מרגישה מבולבלת, מפוחדת וחסרת אונים, נחשפת לכמויות גדולות מאוד של מידע ולא בטוחה איך לעשות בכל המידע הזה סדר", מסבירה בת שבע ספיר, מנהלת מוקד הקו הורוד במאוחדת. לדבריה, "כקופה שמלווה את האישה לאורך כל חייה, חשוב לנו להיות שם בשבילה גם בתהליך ההתמודדות שלה עם סרטן השד, להשיב על כל שאלה ולעזור לה לצלוח את התקופה הלא פשוטה. 'הקו הוורוד' מעניק מעטפת מקצועית ונפשית, ברגעים בו היא הכי זקוקה לנו, חשוב לתת לה תחושה שהיא לא לבד, שיש מישהו שמושיט לה יד ומסייע לה להתמודד עם המחלה, הסימפטומים והטיפולים בתקופה המאתגרת הזו".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...