Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לקראת חג המולד: המלצות על 12 שווקים ברחבי העולם שיכניסו אתכם לרוח החג

לקראת חג המולד: המלצות על 12 שווקים ברחבי העולם שיכניסו אתכם לרוח החג
credit - Germanyshutterstock

חג המולד החל בתאריך 25 בדצמבר כבר מזמן הפך לתקופה מועדפת על ישראלים לטיולים ברחבי העולם, במהלכם ניתן לטייל ברחובות המקושטים, לחוות את שווקי החג המיוחדים וליהנות מאווירה ייחודית ושונה.

לקראת תקופת חג המולד, אשר מבחינה תיירותית מתחילה כבר בנובמבר, אתר הזמנת הנסיעות Agoda.com ממליץ על 12 שווקי חג המולד בהם כדאי לבקר ברחבי העולם, על מנת לספוג את מלוא רוח החג (ולעיתים לספוג גם קצת יין מתובל).

 

אירופה

שווקי חג המולד נולדו באירופה והפכו אותה לאחד המקומות הטובים ביותר לחוות אורות רומנטיים, רחובות קסומים ורוח חג במלוא תפארתם.

 

  1. שוק חג המולד Gendarmenmarkt, ברלין, גרמניה

שלושת המבנים ההיסטוריים בכיכר Gendarmenmarkt, המדהימים לאורך כל השנה, עומדים  כעת בגאון ומעוטרים בתאורה חגיגית בעונת חג המולד. ניתן לבקר בחנויות האמנים לרכישת פריטים לחג המולד כגון יצירות אוריגמי, חגורות וחפצי אמנות מזכוכית. באזור חנויות מזון ריחניות המציעות מאכלים גרמניים, אוסטריים ובווארים ועד מאכלי גורמה.

הידעתם? אם תזמינו יין מתובל ותחויבו במחיר גבוה מזה המצוין בשוק, אל חשש. הסכום הנוסף הוא פיקדון עבור הספל. תוכלו להחזיר את הספל או לשמור אותו כמזכרת, שכן הם בדרך כלל מעוצבים במיוחד לאירוע סוף השנה.

היכן כדאי ללון: מלונות COSMO Hotel Berlin Mitte ו-Titanic Gendarmenmarkt Berlin Hotel נמצאים במרחק הליכה משוק חג המולד Gendarmenmarkt. בתי המלון ממוקמים באזור התרבות והמכירות של ברלין וכך קל להגיע מהם לאטרקציות של העיר.

המלצות על 12 שווקים ברחבי העולם שיכניסו אתכם לרוח החג
credit – Germanyshutterstock
  1. שוק חג המולד בבזיליקת אישטוון הקדוש, בודפשט, הונגריה

אם אתם בעניין של טכנולוגיה יותר מאשר בעניין של קישוטים, ייתכן ששוק חג המולד בבזיליקת אישטוון הקדוש אינו המקום עבורכם. השוק מפורסם בזכות אחד ממופעי תאורת ה-3D הגדולים באירופה, בו יכולים המבקרים למלא תפקיד בסיפורים המוצגים על חזית הבזיליקה. בשוק פועל מתחם החלקה חינם לילדים עד גיל 14 והוא מלא בדוכנים קולינריים המציעים טעימה מהמאכלים המפורסמים של המטבח ההונגרי מעורר התיאבון. הידעתם? ילדים הונגרים יכולים לקבל מתנות פעמיים במהלך עונת החג הזו. ב- 6 בדצמבר, הילדים משאירים נעליים על אדן החלון כדי לקבל מתנות קטנות כמו ממתקים ושוקולדים והם גם מחכים למתנות גדולות יותר מתחת לעץ החג שלהם בערב או בבוקר חג המולד.

היכן ללון: מלונות Kempinski Corvinus ו-Hotel President נמצאים מרחק של דקות בלבד משווקי החג ובזיליקת אישטוון הקדוש.

 

  1. שוק חג המולד בסגנון ימי הביניים (Advent spectacle at Wittelsbacherplatz), מינכן, גרמניה

היכונו למסע בזמן, חזרה לימי הביניים במינכן. שוק זה מנסה לשחזר את אווירת שווקי חג המולד במינכן לפני מאות שנים עם רוכלים המופיעים בתלבושות תקופתיות ומציעים סחורה מימי הביניים ומופעים המשקפים את התקופה. בסופי שבוע העניינים מתעוררים עם מינסטרלים שרים ואבירים עטויי שריון. גם את האוכל מכינים על פי מתכונים מסורתיים ושמירה על אופי האירוע.

הידעתם? ניתן למצוא ליבקוכן (Lebkuchen) בשווקים – מעדן גרמני מסורתי שהוא עוגייה בצורת לב בדרך כלל, ועליה פתגם. כך היא הופכת למתנה מושלמת למישהו מיוחד שאוהב מתוקים.

היכן ללון: Hotel Cristal ו-Vi Vadi Hotel Downtown Munich הם במרחק הליכה קצר מהתחנה המרכזית ופחות מ-10 דקות נסיעה משוק חג המולד בסגנון ימי הביניים.

המלצות על 12 שווקים ברחבי העולם שיכניסו אתכם לרוח החג
credit – gingerbread

 

  1. ארץ פלאות החורף בהייד פארק (Winter Wonderland), לונדון, אנגליה

מעבר למתנות ולמאכלים המסורתיים של חג המולד, באזור זה יחכו לכם יותר מ- 100 מתקני ירידים ואטרקציות. השנה, השוק מציג את גלגל הענק הגבוה בעולם, זירת ההחלקה על הקרח החיצונית הגדולה בבריטניה, קריוקי, פסלים, מופעים וחוויות רבות אחרות לכל המשפחה.

הידעתם? אם אינכם מתים על שוקו חם או יין מתובל, תוכלו ליהנות ממשקה קר ב'אייס בר' בארץ פלאות החורף. הבר מקרר את המשקאות, אלכוהוליים ולא אלכוהוליים, בטמפרטורה של פחות מאפס מעלות ומגיש אותם בכוסות קרח שהוכנו מראש. הזמינו מראש כדי להבטיח לעצמכם כרטיסים.

היכן ללון: The Westbourne Hyde Park ו-Best Western Mornington Hotel מאוד קרובים לתחנת הרכבת התחתית ומרכז העיר, כך שתוכלו לתור את העיר במהלך היום לפני שתמשיכו ליהנות בשוק חג המולד בערב.

המלצות על 12 שווקים ברחבי העולם שיכניסו אתכם לרוח החג
credit – shutterstock
  1. כיכר העיר העתיקה, פראג, הרפובליקה הצ'כית

הקיפו את עצמכם בחג מולד צ'כי אותנטי בשוק חג המולד בכיכר העיר העתיקה של פראג, אחד השווקים היפים והססגוניים ביותר במדינה, עם המון מופעי ריקוד ושירה להנאת המבקרים. התענגו על מאכלים מסורתיים, עוגות חג המולד צ'כיות ובירות מקומיות. התחממו בעזרת משקאות חמים כמו יין דבש, גרוג ושוק חם.

הידעתם? במקום עוף, הצ'כים מגישים קרפיון מטוגן בארוחת החג המסורתית שלהם.

היכן ללון: לאחר סיור בשוק חג המולד, נוחו ב-Ventana hotel הנוח שנמצא ליד Old Times Square, מספר דקות הליכה מהשוק. או שתתארחו ב-Iron Gate Hotel & Suites Prague המציע מגוון סוגי חדרים שיתאימו לצרכים שלכם.

 

המלצות על 12 שווקים ברחבי העולם שיכניסו אתכם לרוח החג
credit – shutterstock
  1. אירוע אמנות בקארלספלאץ, וינה, אוסטריה

שוק אלטרנטיבי לאוהבי אומנות ותרבות המעוניינים במוצרים בנושא חג המולד ועוד. צפו למצוא חפצי אומנות ייחודיים ומקוריים באיכות גבוהה שנוצרו על ידי מגוון היוצרים המוכשרים הללו. על המוכרים לעמוד בפני פאנל של שופטים על מנת להציג ולמכור את יצירותיהם בשוק! דוכני המזון והמשקאות מגישים מאכלים ומשקאות אורגניים, כך שאין סיכוי שתישארו רעבים במהלך הביקור בקארלספלאץ.

הידעתם? ב- 4 בדצמבר, האוסטרים אוספים ענפים מעצי דובדבן ומניחים אותם באגרטל עם מים. האמונה היא שאם הענף פורח עד לערב חג המולד, המשפחה תזכה במזל טוב.

היכן ללון: הזמינו מקום ב-Grand Ferdinand – Beyond Stars and Standards לחוויה יוקרתית בלב וינה, לא רחוק מאירוע האמנות בקארלספלאץ, או התארחו בשפע ב-Schlosshotel Romischer Kaiser.

המלצות על 12 שווקים ברחבי העולם שיכניסו אתכם לרוח החג
credit – Austriashutterstock

צפון אמריקה

חג המולד הוא אחד החגים הנפוצים ביותר באמריקה ועונת החג נפתחת במבצעי מכירות ענקיים כגון Black Friday, מייד לאחר חג ההודיה שבסוף נובמבר.

 

  1. יריד דיקנס הגדול, סן פרנסיסקו, קליפורניה

הספר הקלאסי של צ'ארלס דיקנס, "מזמור לחג המולד", מתעורר לחיים ב-The Cow Palace, בו תיחשפו לשחזור סצנת ערב מלא פעילות בלונדון הוויקטוריאנית של המאה ה-19. התלבשו בתחפושות ויקטוריאניות והצטרפו לחגיגות! תראו אם אתם מצליחים לזהות או אוליבר טוויסט או את המלכה ויקטוריה בין מאות הדמויות המחופשות בשבילים המוארים. בקרו ב"פאבים אנגליים" להזמנת משקאות, פאי רועים או ערמונים קלויים, או פשוט תיהנו מקניות לחג במגוון דוכני חג המולד.

הידעתם? מסורות חג מולד רבות נולדו בתקופה הוויקטוריאנית, כולל שליחת ברכות לחג המולד, שירת מזמורי חג המולד, הגרלות חג המולד וארוחות תרנגול הודו.

היכן ללון:  לאלו המעדיפים להתרחק מההמולה מומלץ להתארח ב-AC Hotel San Francisco Airport/Oyster Point Waterfront. המלון מציע חדר כושר מעולה, גינה חיצונית ובר או נוף מדהים במהלך הליכה באזור המפרץ.

 

  1. שוק חג המולד של ונקובר, ונקובר, קנדה

השוק, בעל אופי גרמני, מספק את כל מה שצריך כדי להיכנס למצב רוח מרומם וחגיגי. כאן תמצאו מגוון מוצרים, החל מקישוטי חג המולד, מתנות עבודת יד ומוצרים מסוגים שונים מרחבי העולם. מאכלים כגון  עוגת ארובה (קיורטוש), רקלט, שיזכירו לכם את שווקי חג המולד באירופה. השווקים מלאים בנקודות  אינסטגרם מעולות כמו בתוך עץ חג המולד, על קרוסלת חג המולד ובשביל האוהבים והמנעולים התלויים.

הידעתם? בקנדה חוגגים את יום הקופסאות (Boxing Day) ב-26 בדצמבר. מושלם לאלו שמכורים לקניות היות וזהו היום בו החנויות עורכות את המבצעים הגדולים ביותר שלהן בשנה. החג, שמקורו בבריטניה, לקח את שמו מ"קופסת חג מולד".

היכן ללון: ה-Pinnacle Hotel Harbourfront וה-Vancouver Marriott Pinnacle Downtown הם בתי מלון אידיאליים למי שרוצה ליהנות מהשוק וגם מהעיר. הם צופים על 'נמל הפחם', כך שתוכלו להירגע ולנוח מול המים.

 

  1. Enchant Christmas, וושינגטון הבירה, ארה"ב

בעוד Enchant אינו ממש שוק חג המולד אותו תמצאו באירופה, הוא ככל הנראה אחד מאירועי חג המולד הנוצצים ביותר באמריקה. האטרקציה המרכזית ב-Enchant היא מבוך האור הגדול ביותר בעולם לחג המולד, מבוך הליכה המבוסס על סיפור מקורי. בשוק מסומן מסלול החלקה באמצעות עצים מוארים, איילים וקישוטי חג מולד מדהימים.

הידעתם? עץ חג המולד הלאומי ניצב בגאון לפני הבית הלבן ומוקף ב-56 עצים קטנים יותר, המייצגים את המדינות והטריטוריות של ארצות הבית.

היכן ללון: הזמינו מקום ב-Homewood Suites by Hilton Washington DC Capitol-Navy Yard שאינו מרוחק מ-Nationals Park בו מתקיים ה-Enchant או ב-Residence Inn Washington Capitol Hill/Navy Yard שהוא מלון ידידותי לבעלי חיים עם חדרים מרווחים ומטבחון.

המלצות על 12 שווקים ברחבי העולם שיכניסו אתכם לרוח החג
credit – shutterstock

 

המזרח הרחוק

עונת השמחה והמתנות השתרשה בשנים האחרונות גם בחלקים של מזרח אסיה ולכל יעד יש משהו אחר להציע.

 

  1. Christmasland, טאיפיי החדשה, טאיוואן

בהיותו מוכר בשל הגדלים העצומים וקישוטי חג המולד היפים ביותר במדינה, Christmasland מציג את עץ חג המולד הגבוה ביותר בטאיוואן לצד פעילויות מהנות לכל הגילאים, לרבות מתקנים, משחקי ירידים ומופעים. ניתן ליהנות מהתחושה החגיגית וממפגן תאורת ה-LED המדהימה, תוך האזנה לשירי עם וצפייה במופעי ריקוד.

הידעתם? היריד מתקיים במחוז בנקיאו בטאיפיי החדשה, אליה ניתן להגיע בקלות באמצעות הרכבת התחתית. התקדמו לכיכר האזרחים (Citizens Square) והתחילו להתפעם מהאורות בדרך לשם.

היכן ללון: Hotel Cham Cham ו-Caesar Park Hotel Banqiao הם שתי אופציות טובות ונגישות למי שרוצה ליהנות מ-Christmasland ולחקור את העיר.

המלצות על 12 שווקים ברחבי העולם שיכניסו אתכם לרוח החג
credit – shutterstock
  1. שוק חג מולד גרמני, סאפורו, יפן

השוק הזה משחזר את רוח שווקי חג המולד הגרמניים ביפן. מבקרים יכולים לבקר בדוכנים המציעים מזכרות חג המולד, לצפות במופעים או להשתתף בסדנאות להכנת קישוטים. דוכני המזון והמשקאות מציעים טעימה מהמטבח הגרמני ומאכלים אירופיים אחרים. תוכלו לבחור במשקה חם כמו יין מתובל או בשוקו חם כדי להתחמם.

הידעתם? לתמונות מרשימות באינסטגרם תוכלו להגיע לפארק אודורי אחרי ביקור בשוק וליהנות מהאווירה הרומנטית של Sapporo White Illumination. הפארק מקושט באורות צבעוניים ופסלים שזוהרים ומהבהבים בניגודיות על רקע השלג הלבן.

היכן ללון: מלונות Tokyu Stay Sapporo Odori ו La’gent Stay Sapporo Odori Hokkaido שוכנים בקירבה לשוק והחדרים מצוידים בכל השירותים הדרושים.

 

 

  1. ארץ פלאות חג המולד, סינגפור

האם אי פעם שאלתם את עצמכם איך נראה שוק חג המולד במדינות הטרופיות? ובכן, ארץ פלאות חג המולד השנתי בסינגפור יגרום לכם להשתאות למראה ה-Gardens by the Bay שלה. אווירת החג מורגשת מהרגע שנכנסים אל המקום המקושט בפסלי תאורה ועץ חג המולד המואר הגבוה באסיה. עקבו אחר לוחות הזמנים ל-Blizzard Time כי אז ירד שלג בסינגפור ותוכלו אפילו להחליק על הקרח בשוק. הצעירים יכולים ליהנות ממשחקי יריד, מתקנים לילדים וגם להצטלם עם סנטה במערתו.

הידעתם? מבקרים יכולים לספוג את אווירת חג המולד לאורך Orchard Road, רצועת הקניות המפורסמת של סינגפור. המתחם משתנה לארץ פלאות נפרדת עם קישוטים מנצנצים ואורות מהפנטים.

היכן ללון: מלון SO/ Sofitel Singapore האייקוני ידוע לא רק בשל מיקומו, אלא הודות לעיצוב הפנים האופנתי שלו. אך אם תרצו לברוח מהעיר, הזמינו מקום ב-Six Senses Maxwell האלגנטי והמבודד.

המלצות על 12 שווקים ברחבי העולם שיכניסו אתכם לרוח החג
credit – shutterstock
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
שמעון קונטראז'י – The Colors of Music
בגלריית GLOBAL ART רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...