Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לראשונה בכפר סבא- כנס יזמות בתחומי ההתחדשות העירונית

לראשונה בכפר סבא- כנס יזמות בתחומי ההתחדשות העירונית
צילום יח"צ לימור כרסנטי

130 יזמים הגיעו השבוע למרכז הנוער העירוני במרכז העיר לכנס היזמים שערכה עיריית כפר סבא. הכנס התקיים במעמד ראש העיר, רפי סער, מנכ"ל העירייה, יובל בודינצקי, מהנדסת העיר אדר' עליזה זיידלר גרנות, אדר' העיר מיכל שרייבר גלבנדורף, ראש מינהלת ההתחדשות העירונית בכפר סבא איציק בן יצחק, יו"ר איגוד הקבלנים מחוז השרון רוני בריק, לצד עובדי מנהל ההנדסה, אגף התכנון, והמנהלת להתחדשות עירונית.
לאחר תום ההתכנסות וארוחת הבוקר, הכנס נפתח בסבב הרצאות מקצועיות על ידי אנשי המקצוע בהם סקרו את תחום התכנון וההתחדשות העירונית בכפר סבא.

צילום יח"צ לימור כרסנטי

גורמי העירייה חשפו בפני הנוכחים את מתחמי ההתחדשות העירונית, ותכניות מתאר עירוניות הכוללות שטחי מגורים, ופיתוח מתחמי מסחר תעסוקה ונדל"ן. העיר כפר סבא עוברת ב-3 שנים האחרונות תנופת התחדשות ובנייה חסרות תקדים. הכנס הנ"ל הוא שלב ראשון במימוש מדיניות כוללת להתחדשות עירונית היוצרת בהירות בתכנון ובתהליך עבור תושבי העיר וליזמים מקומיים.
במטרה ליצור בהירות תכנונית הציגו גורמי המקצוע מטעם העירייה מתווה מדיניות וציינו את עקרונות התכנון העירוני, ביניהם הבטחת חיות בעיר לאורך כל היממה, זאת באמצעות עירוב שימושים למגורים, למסחר ולמוסדות ציבור, המשכיות המרחב הציבורי ברחבי העיר ויצירת סביבה תוססת, המשלבת גינון ומרחבי שהייה, תמהיל דירות מגוון עבור כלל האוכלוסייה תוך שמירה על הערכים ההיסטוריים של העיר. לאחר תום המצגת יצאו הנוכחים לסיור אל השכונות החדשות בעיר ומתחמי ההתחדשות העירונית.
ראש העיר רפי סער: "רמת החיים בכפר סבא היא מהגבוהות בכל הארץ, העיר מעניקה לתושביה חוויית מגורים שלמה ולכן נחשבת כאחת מהערים המבוקשות ביותר למגורים בישראל. כפר סבא נהנית מאמון כללי גבוה בקרב תושביה. אחוז גבוה מאוד של התושבים מרוצים מאזור המגורים שלהם ומהדירה שלהם, וזאת בין היתר הודות לפיתוח ולבנייה האיכותיים שנעשית בעיר. תהליכי ההתחדשות העירונית שאנו מקדמים בעיר מותאמת לאופייה הירוק של עירנו ותמיד נעשות בשיתוף ולצד תושבי העיר".

אדר' עליזה זיידלר גרנות, מהנדסת העיר: "אנו פועלים לקידום תכנון מושכל שתואם את חזון העיר כפר סבא. מטרתנו לתכנן ולבנות עיר שמאפשרת התחדשות עירונית ללא איבוד זהותה הייחודית. הקמת צוות מקצועי של כל מחלקות ההנדסה לרבות מינהלת להתחדשות עירונית, אפשרה ליצור את התשתית למתן שרות מיטבי לתושבים וליזמים ובד בבד לאפשר קידום תכניות אב להתחדשות עירונית בכל העיר. כיום אנו עומדים בפתחו של עידן חדש בו העיר תהיה מרושתת בתכניות מדיניות, תכניות אב בנושאים רבים ומגוונים, באופן שתיווצר ודאות תכנונית לכל תושב ויזם באיזה אופן יוכל להתחדש".
בהמשך הכנס, הציגה אדר' העיר מיכל שרייבר גלבנדורף מצגת "כפר סבא חוגגת 120 שנה" והסבירה: "עיר קומפקטית שכבר בנויה ברובה, מעמידה בפני מתכנניה אתגר תכנוני אמתי. עד שנות ה-80 אופיינה העיר בצפיפות נמוכה שרק תלך ותגדל, והאחריות לשמור על איכות החיים בעיר היא עלינו. כפר סבא התברכה למזלנו בקוד גנטי ייחודי של בנייה מגוונת, קומפקטית, במסגרתה מתפרסים לאורכה ולרוחבה רשת שבילים ירוקה שתכנן האדריכל יוסף קולודני. המטרה שלנו היא לשמור על איכותה ועל צביונה הירוק של העיר גם בעידן של התחדשות עירונית ועליית הצפיפות".
ראש מינהלת ההתחדשות העירונית בכפר סבא מר איציק בן יצחק: "יצרנו בהירות לתהליך, נוהל חברתי- תכנוני לקידום מיזמי פינוי- בינוי ובהירות בתכנון על ידי מסמכי מדיניות. בנוסף במסגרת עבודתנו, אנו פועלים למען הגדלת האמון בין כלל הצדדים שלוקחים חלק בהליכי ההתחדשות העירונית. אנו מקפידים על קיומי מפגשים של שיתוף ציבור והובלת הציבור בתהליך, יחד עם נציגויות דיירים, יזמים ובעלי עניין, מתוך אמונה כי שיתופי פעולה טובים והנגשת הידע לתושבים וליזמים מגבירים את משאב האמון ומובילים כך לפרויקטים מוצלחים שיכולים להתממש".
עו"ד שיר הספרי, יזמית וממתגת ערים ונדל"ן: "ייאמר לזכותה של עיריית כפר סבא שהעיר מתעוררת לחיים ונמצאת כעת בתנופה אדירה.
ההערכה הדמוגרפית היא שהעיר תגדל מ-110,000 תושבים ל-190,000 תושבים ותתרחב לכ-5 מיליון מטרים רבועים של מסחר (היום יש בעיר פחות מחצי), זה כבר אושר בתוכנית המקומית.
יחד עם זאת העיר שומרת על הצביון הכפרי. עברה 4 תכניות מתאר שונות על פני 80 שנה.
בתוכנית המתאר החדשה מקודמים 15 מתחמי פינוי בינוי, רמת הביקושים גבוהה בקרב היזמים וזוהי בשורה אדירה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
תערוכת צילומים חדשה המוקדשת לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון נחנכה ביום שני בשדרת הנוסעים היוצאים לחו"ל בנתב"ג
בתערוכה מוצגות עשרות תמונות ממכלול הוויה והעשייה בישובי הנגב המערבי...
Europe Days 2024: 14 קרנות מאירופה עם למעלה ממיליארד וחצי אירו מחפשות סטארטאפים ויזמים ישראלים
כ- 30 נציגי חברות, גופים ממשלתיים וקרנות הון סיכון אירופאים...
לא שוכחים את החטופים: התלמידים מבאר שבע הגיעו לכיכר החטופים בתל אביב
בעיצומה של המלחמה, ולאחר למעלה מ-120 ימים בהם נמצאים 136...