Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לרדת במשקל מהר

לרדת במשקל מהר
מקור pixabay

איך אפשר לרדת במשקל מהר

אז הקיץ בעיצומו ואת רוצה לרדת במשקל הכי מהר שאפשר, לשרוף עודפי שומן שצברת כדי להשתחל לשמלה החדשה או לביקיני, ובכלל, את רוצה להרגיש טוב יותר עם עצמך ויפה שעה אחת קודם.

אולם בפועל, נראה שעומדות בפנייך שתי אפשרויות עיקריות: האחת – דיאטת בזק כאסחיסטית שלא רק שהיא יכולה להזיק לבריאותך, היא תגרום לך להרגיש רעבה, חלשה ועצבנית, בגלל ההפרה המאוד מהירה של נקודת האיזון של הגוף, שבגללה סביר להניח שתפסידי במערכה הכללית בטווח הארוך, ותעלי הכל בחזרה. הדרך השנייה מערבת ירידה במשקל פחות קיצונית ודראסטית,  אך בצורה יעילה מאוד שתפורה אישית עבורך, כדי שגם תיראי טוב, גם תרגישי טוב וגם תשמרי על התוצאות לאורך זמן.

לרדת במשקל מהר
מקור pixabay

אז מה תעדיפי?

לרדת במשקל מהר – המלכודת של אכילה ריגשית

ירידה במשקל היא עניין של הסתגלות לתזונה ולאורח החיים המתאים ביותר עבור כל אחד ואחד והיא גם עניין של התמדה. כך שלמרבה הצער, אין מדובר בתוכנית כבקשתך, ואי אפשר להוריד שומן מאזור ספציפי וגם לא בתוך כמה ימים. לכן אם נושא המשקל מציק לך ומדאיג אותך בכל פעם מחדש, אל תרעיבי את עצמך רק כדי לרדת במשקל מהר לפני אירוע או חופשה,  כי מה שלבסוף יקרה זה שהלחץ, המתח האנרגיה הירודה והעייפות שתרגישי, יגרמו לך לבסוף לרצות לאכול "הכל מהכל" בבת אחת, כדי לפצות ולנחם על תקופת ההגבלה הקלורית הקיצונית ועל ההימנעות מההנאה מאוכל. אך בפועל, לרוב לא נחווה את אותה תחושת הנחמה לה ציפינו, ואם כן, אז רק לפרק זמן קצר מאוד. אך המחיר לעומת זאת יתבטא בתחושות של תסכול, חרטה וחוסר שליטה, אכילה רגשית ועלייה בלתי נשלטת במשקל, כשהמטרה הראשונית היתה דווקא לרדת במשקל מהר.

תוכנית אישית וליווי צמוד – הדרך היעילה ביותר לירידה במשקל

מחקרים מהשנים האחרונות כבר הוכיחו, כי כשהירידה במשקל נעשית כחלק מתוכנית תזונתית מותאמת אישית, בליווי צמוד של צוות רב-תחומי, היא מובילה לתוצאות הטובות ביותר, וכיום יש מרכזים לטיפול בעודף משקל והשמנה המתמחים בכך. צוות רב תחומי שכזה כולל רופאים המתמקצעים בתחום ההשמנה (המוגדרת כיום רשמית כמחלה), דיאטנ/ים קלינ/יים ויועצים לאורח חיים בריא. בניית התכנית מותאמת ספציפית לצרכים האישיים של כל מטופל, וזאת בכל הרבדים, כולל ההעדפות והרגלי התזונה, המצב הבריאותי ומחלות רקע, רגישויות למזון ושאר רצונות או מגבלות.  גם ההיסטוריה המשפחתית ופרמטרים כמו גנטיקה אישית, הקשר למבנה הגוף והטריגר האישי להשמנה נלקחים בחשבון. מה שעוד שונה מסתם דיאטת כסאח שמטרתה רק לרדת במשקל מהר, הוא הליווי הצמוד שמסייע להתמודד עם האתגרים המנטליים של התהליך, כגון ירידה במוטיבציה וביכולת ההתמדה, אכילה רגשית ושאר דפוסי חשיבה חבלניים, וכל זאת כדי לשנות אמונות, ליצור מוטיבציה והתמדה ולסגל דפוסי חשיבה שונים, שישרתו את התהליך ויישארו כבר לכל החיים. בעת הצורך, הרופא המלווה יוכל להתאים תרופות ייעודיות לירידה במשקל, כי לאזן את מנגנוני הרעב והשובע בגוף ולשלוט ביתר קלות בתיאבון, ובכך להשיג ירידה במשקל שהיא גם אפקטיבית מאוד ומאידך מאוד בטוחה. כך, כשצוות של אנשי מקצוע מלווה, תומך ומקשיב לצרכים הפיזיים והרגשיים שלך, יהיה לך קל יותר לרדת במשקל באופן יציב ללא "מעידות" וללא עלייה חוזרת במשקל.

מאמר זה נכתב על ידי רז הגואל, רופא מומחה העוסק ברפואה למעלה מ- 15שנים. מתמחה בהענקת טיפול רפואי מותאם אישית בהשמנת יתר

מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום 9637*

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...