Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לשון הרע מאחורי המקלדת- איך מתמודדים?

לשון הרע מאחורי המקלדת- איך מתמודדים?
קרדיט - Canva

האינטרנט עשה מהפך אמיתי בעולם בכל תחומי החיים, כשהרשתות החברתיות מהוות חלק חשוב. כמו כל דבר חזק ועוצמתי, יש להן את הכוח להביא להתפתחות ושינויים חיוביים אך גם יש להן כוח הרסני אם עושים בהן שימוש שלא לטובה. אחד הנושאים הבעייתיים ברשתות החברתיות הוא השמצות ודיבור לא הולם כנגד אדם מסוים, בין אם בפוסט המזכיר אותו והן אם בתגובה על פוסט שאותו אדם כתב. לא כל פוסט בו אדם מוזכר באופן לא חיובי מצדיק תביעת לשון הרע אך יש לא מעט מצבים שכן מצדיקים זאת, למשל כאשר שמו הטוב של אדם נפגע עד כדי פגיעה בפרנסתו ובכלל בחייו. אם נפגעתם מפוסט או תגובה פנו אל עורך דין דיני אינטרנט להגשת תביעה וכך גם אם הוגשה תלונה במשטרה כנגדכם בגלל פוסט או תגובה שלכם.

הואשמתם בגניבת מידע? יש לאן לפנות

באינטרנט עובר מידע רב. פרטים רבים של כל אחד מאיתנו כבר חשופים בשל ביצוע פעולות באינטרנט כמו קניות, תשלום חשבונות וגם סתם בגלישה תמימה. יש אמנם אתרים רבים שהם מוגנים או לפחות מוצגים ככאלה, אך אדם המתמחה באינטרנט ומנצל את התמחותו לכיוון השלילי כמו האקרים,  יוכל לדלות מידע גם מאתרים שיש בהם שכבות הגנה. עורך דין דיני אינטרנט הוא הכתובת עבורכם גם במקרה בו פרטיכם נגנבו ונעשה בהם שימוש לרעה, למטרת כופר למשל. אם אתם חשודים בביצוע עבירות מסוג זה וצריכים את ההגנה, עורך דין המתמחה באינטרנט גם מהכיוון הפלילי יוכל לסייע. כיוון שעבירות אלה שעדיין נחשבות חדשות יחסית בעולם המשפט, נדרשת הבנה רבה של התחום כמו גם הכרת פסיקות המהוות תקדימים משפטיים.

לגרום לתביעה לחזור בה רגע לפני תחילת המשפט- מתי הדבר אפשרי?

השלב הראשון בהליך הפלילי הוא חקירה שלפי תוצאותיה מחליטה התביעה האם יש מקום להגשת כתב אישום או שהתיק ייסגר. עם זאת, גם לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום הדברים אינם סופיים ויתכן שיוחלט בסוף על ביטול כתב אישום. איך הדבר אפשרי? כאשר עורך דינו של הנאשם הוא מנוסה מספיק, יתכן שיצליח לגרום לתביעה לחזור בה או לשכנע את בית המשפט שאין מקום להתנהלות משפט. גורם שיכול להביא לכך הוא למשל אי קיום שימוע לפני הגשת כתב אישום, זכות אותה צריכה התביעה לתת לחשוד בעבירת פשע. דרך נוספת היא הגעה להסדר מותנה בעבירות קלות יחסית, כשההגעה להסדר מותנה תלויה מאוד בדרך בה פונה ערך הדין לתביעה ובדרך בה הוא מנהל מו"מ בעניין.

משרד עורכי דין MBM מתמחה במשפט הפלילי ומסייע לחשודים ונאשמים במגוון רחב של עבירות, החל מעבירות אלימות דרך עבירות אינטרנט ועד צווארון לבן. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפנינג פורים בקניון עופר: אירוע מרהיב בהפקת אסף משיח
הפנינג פורים בקניון עופר בחדרה - אירוע שנראה כמו מדע...
מערכת כריזה
מערכת כריזה
עסקים או ארגונים גדולים בדרך כלל יושבים בתוך מבנים רחבי...
טיפוח גינה ביתית בקלי קלות
יש לכם חצר פרטית? למה שלא תיהנו מאווירה של טבע...
מכונות תפירה תעשייתיות: חדשנות ויעילות בעידן המודרני
מכונות תפירה תעשייתיות משמשות אותנו עבור מגוון רחב מאוד של...
עברתם תאונת דרכים? אל תוותרו על מה שמגיע לכם
תאונת דרכים היא סיטואציה לא קלה, במיוחד אם היא כוללת...
אילו אמצעים טכנולוגיים מסייעים בחקירות?
הדרך שבה חוקרים פרטיים מבצעים פעולות חקירה, השתנתה לבלי היכר...
טקס יום הזיכרון המרכזי תשפ"ד
אמש, ערב יום הזיכרון, התקיים הטקס העירוני המרכזי בבית יד...
בעקבות האימפרסיוניסטים - האמנית יפה בן דיין בתערוכת יחיד בתל אביב!
יפה בן דיין - תערוכת יחיד פתיחה חגיגית : יום שלישי,...
טיפים יעילים למניעת כניסת עכברים לבית: שמירה על סביבה נקייה ומגוננת
עכברים הם אורחים לא רצויים העלולים לגרום נזק רב לרכוש...
רצים לזכרם בישיבת אמית כפר גנים
השבוע יזמה ישיבת אמית כפר גנים מרוץ לזכר חללי צה"ל...