Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לשמור על עור הפנים חי ובריא יותר – כך תעשי זאת

לשמור על עור הפנים חי ובריא יותר – כך תעשי זאת
קרדיט: Pixabay

עור הפנים שלנו נחשב כידוע לעור רגיש במיוחד אשר חשוף לקרינה ולמזיקים במשך זמן ממושך בשונה למשל מאזורים אחרים בגוף הזוכים להגנה בזכות ביגוד ומעטפת. ניקוי קבוע של העור מיועד לסילוק לכלוך וחיידקים, במטרה להותיר עור פנים נקי, בריא ונעים יותר. יחד עם זאת, ניקוי אגרסיבי באמצעות חומרים שאינם מותאמים לעור הפנים שלך, עלול לקלף את שכבת העור הראשונית, להביא לאדמומיות בפנים ולהותיר את העור ללא שכבת ההגנה הטבעית שלו.

לשמור על עור הפנים חי ובריא יותר – כך תעשי זאת
קרדיט: Pixabay

כיצד נבחר ונשתמש בסבון מתאים לעור הפנים?

חשוב לזכור כי טיפוח עור הפנים כרוך במספר פעולות בניהן ניקוי הפנים, הזנה של העור בחומרי לחות וקולגן והגנה עליו מפני קרינת השמש ומזיקים אחרים. כך לדוגמא, סבון אנטי אייג'ינג הוא סבון אשר בעיקרו נועד לעכב תהליכי הזדקנות, בשל רמת לחות גבוהה שהוא מספק וחומרים נוספים, אולם קבלת תוצאות מיטביות תתבצע כאשר השימוש בו נעשה בהתאמה מלאה לעור הפנים ובסיוע חומרי הזנה נוספים. ריכזנו עבורך כאן מספר המלצות לטובת שימוש ובחירה נכונה של סבון לעור הפנים:

  1. ראשית, התאמה אישית – ניתן למצוא סבונים לפנים בהתאמה לכל סוגי העור, כאשר שימוש בסבון שאינו מותאם לעור יביא לתוצאה לא רצויה, ייבוש של העור או שמנוניות שלו. כך למשל סבון לעור פנים שמן מותאם לבעלי עור פנים שמן מאחר והוא מכיל רכיבים אשר מנקים ניקוי עמוק את נקבוביות העור, מבלי להפריש שומן נוסף ומבלי לייבש את העור. סבון אשר מיועד לעור פנים יבש יכלול יתר רכיבי לחות הנספגים בעור בקלות.

 

  1. שימוש קבוע – שמירה על עור הפנים והגנה עליו אינם עניין חד פעמי או תקופתי ומצריכים שמירה על רצף והתמדה בשימוש בסבון ובתכשירים השונים.

 

  1. רכיבים – חשוב לבחור בסבון פנים הנשען על רכיבים טבעיים, ללא כימיקליים ומורשה לשימוש. אין לרכוש מני רקיחות פרטיות, ו/או מוצרים אשר אינן כוללים רשימת רכיבים מפורטת.

 

  1. שימוש מבוקר – חשוב לעשות שימוש בסבון הפנים בצורה מבוקרת ועל פי הוראות היצרן, לשטוף את הפנים עלפי כמות הפעמים המומלצת, במים חמימים או פושרים, ולנגב את הפנים במגבת רכה ונקיה.

 

  1. עדינות – עור הפנים הוא עור עדין ושפשוף חזק או כמות רבה של שטיפות עשויים להביא לגירוי של העור, להופעת אדמומיות ואף להופעה של פצעונים. יש לנקות את העור בעדינות, בתנועות סיבוביות ובאמצעות תכשירים מורשים ומפוקחים בלבד.

בנוסף כדאי לדעת כי שינויי מזג האוויר משפיעים על העור באופן שונה, כאשר בעונת הקיץ החמה העור נחשף לקרינת UV המסוכנת, מאבד מן הלחות הטבעית שלו ונוטה לקמטוטים. בעונת החורף העור נוטה לפתח יובש ומאבד את הברק הטבעי שלו. בחירת סבון הפנים עשויה להשתנות לא רק בהתאם לסוג העור כי אם גם על פי השינויים אותם עובר העור עלפי עונת השנה ותנאי מזג האוויר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...