Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מבשלים הנאה – משחקי מטבח לילדים

מבשלים הנאה – משחקי מטבח לילדים
קרדיט לתמונה: freepik

ישנן הרבה דרכים לגרום לילדים ליהנות ממשחק, אחת מהן היא דימוי של העולם האמיתי באמצעות פינות משחק בגן או בבית, בית בובות, פינת רופא, סדנת כלי עבודה ועוד. אחת מהפינות הקלאסיות שילדים וילדות אוהבים לשחק בהם כבר שנים רבות, היא פינת המטבחון ובה שלל משחקי מטבח לילדים.

השימוש במשחקי תפקידים, פינות יצירה ופינות משחק מגוונות יש בהן הרבה מעבר להנאה, הן מפתחות את הילדים, כל אחד בהתאם לגילו, את היצירתיות שבהם ואת הדמיון, זה מעודד ומחזק כישורים חברתיים, אינטראקציות והבעה רגשית. המשחק המשותף מסייע להם לעבד סיטואציות ורגשות, לנתח מקרים ותחושות ולהוכיח, לעצמם בעיקר, שהם בוגרים ויכולים להיות מה ומי שהם רוצים, אפילו טבחים או טבחיות.

מבשלים הנאה - משחקי מטבח לילדים
קרדיט לתמונה: freepik

היופי של פינות המשחק ובמיוחד המטבחים המודרניים של הילדים, הוא בזה שהכל מאובזר ממש כמו בחיים האמיתיים, מעוצב ומוקפד באיכות ובסטייל עם תנור, כיריים, כיור, מיקרוגל ועוד שפע אביזרים יוקרתיים כגון: מדיח כלים, מכונת כביסה ואפילו מקרר מודרני מעוצב עם בר מים ומכונה לייצור קרח. המטבחים הריאליסטים  האלהמאובזרים גם באקססוריז שאין אדם שלא היה רוצה כזה במטבח הביתי והילדים נחשפים למכשירים שבבית הם רואים רק מרחוק.

מעבר להנאה ולערך עבור הילדים, יש בפעילות ובשימוש במשחקי מטבח לילדים ערך עמום להורים. המשחקים הללו מסייעים להורים להוציא את הילדים מן המסכים. לאחרונה, בשל משבר הקורונה, ישבנו תקופה ארוכה מידי סגורים בבית והילדים נדבקו את המסכים. גם ההורים הכי מודעים נכנעו אל מול השעמום והתירו לילדים בכל הגילאים, לשבת מול מסכי הסמארטפון, הטאבלט והטלוויזיה, להעביר את הזמן ובעיקר להעניק להם עצמם מעט שקט ואוויר לעבור את התקופה המאתגרת.

בפן החיובי ניתן לראות כי במקביל ל"מכת המסכים" החלה תופעה נוספת ומאוד מעניינת שתפסה תאוצה בימי הסגר, תופעת הבישול המשותף עם הילדים.  הורים מיואשים שביקשו להוציא את הילדים מהשגרה ולחשוף אותם לפעולות שונות ובתקווה גם מהנות ובעיקר יצירתיות שקצת "מלכלכות את הידיים". הילדים לקחו את המיומנויות שהם קיבלו בפינות המשחק השונות כולל משחקי מטבח לילדים וראו את זה קורה בעולם האמיתי. פתאום המטבח בגן קיבל ממדים אמיתיים, נתנו להם לעזור עם המכשירים והבישולים. הילדים אשר מכירים את כל המכשירים והציוד אשר קיים גם במטבח בגן, ועד עכשיו היה בגדר "לראותם בלבד", קיבלו ביטחון לעזור להורים במטבח הביתי, כמובן כל אחד בהתאם לגילו וליכולותיו.

כמובן שעל מנת להמשיך להעניק לילדים את האפשרות לשחק ולעבוד במטבחים, בבית ובגן גם יחד, יש להקפיד על איכות ובטיחות מעל הכל. המטבח האמיתי אינו מקום בו הם יכולים לעבוד לבדם וחשוב להבהיר להם את זה בצורה ברורה וחד משמעית. אבל גם מטבח המשחקים חייב להיות מקום בטוח, בו כל הצעצועים ללא יוצא מן הכלל עשויים מחומרים בטיחותיים לילדים, עומדים בתקני בטיחות בינ"ל, פיקוח 9000ISO ותקני בטיחות צעצועים כגון EN71 תקן אירופאי המפרט דרישות בטיחות עבור צעצועים, מכיל צבעים לא רעילים וללא חשש מפציעות או סכנה אחרת.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...