Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה באמת עושים בהנחיית קבוצות?

מה באמת עושים בהנחיית קבוצות?

בכל שבוע אנו בודקים מקצוע אחר בשוק העבודה – מה השכר? למי זה מתאים? איך מגיעים לתחום? בקיצור את מה שחשוב לדעת על העיסוק.

והפעם: כל מה שרציתם לדעת על עבודה כמנחי קבוצות

מה באמת עושים בהנחיית קבוצות?

מה היא הנחיית קבוצות?

הנחיית קבוצות הוא מקצוע ייחודי, בו מוטלת האחריות על המנחה להקנות לקבוצה מיומנויות התנהגותיות ולהוביל אותה לשיפור תפוקות עסקיות ואישיות, מיומנויות בתקשורת בין-אישית, מיומנויות ניהול ומנהיגות, מכירות, שירות, הכנת פרזנטציה, אינטליגנציה רגשית ועוד.

מה תכל'ס עושים?

כמקצוע, הנחיית קבוצות מהווה אתגר בו המנחה נדרש להוביל את הקבוצה אם במישור העסקי ואם במישור החברתי או הקהילתי אל עבר יעדיה, תחום ההנחיה מגוון ויכול לעסוק במגוון נושאים, כגון: חינוך, הורות, אמנות, טיפול, תזונה, פסיכולוגיה ועוד.

איפה עובדים בזה?

המנחה יכול להיות עצמאי ולעבוד עם הסקטור הפרטי- במקרים בהם מתקיימת הנחיית קבוצות בסדנה המורכבת מאנשים פרטיים, הסקטור הציבורי- במקרים של הנחיית קבוצות בארגונים  או כשכיר המגיע מתפקידי הדרכה/משאבי אנוש, ונדרש כחלק מתפקידו להנחות קבוצות בארגון בו הוא עובד.

איפה לומדים את זה?

קיימות אוניברסיטאות ומכללות שונות אשר מלמדות את התחום, לכל אחת יש את היתרונות שלה. בעוד באוניברסיטה תוכל ללמוד תיאוריות בהנחיית קבוצות ומהלך הלימודים דו- שנתי ויותר. במכללות בדרך כלל יהיו קורסים קצרים יותר בהיקף שעות של שנת לימודים אקדמית, אשר עוסקים בפרקטיקה של המקצוע.

איך מגיעים לעבוד בזה?

אנשים הנמשכים ומתאימים למקצוע, משתתפים באחת מההכשרות המקצועיות בהנחיית קבוצות המפוקחות על ידי מדינת ישראל וזוכים להכשרה ייעודית בתחום, יכולים להתחיל לעסוק בו, אם דרך שיווק עצמאי ואם באמצעות הצטרפות לחברה שזו עיסוקה. באופן טבעי קיימת עדיפות ללמוד את התחום במכללות הכשרה הצמודות לחברות עסקיות המספקות שירות הנחיית קבוצות ויכולה להציע לבוגר להתמחות בחברה.

למי מתאים התפקיד?

הנחיית קבוצות מתאים לאקדמאים שרכשו ניסיון עבודה רב בתחום התוכן שלהם ונמשכים לתחום ההנחיה, שרוצים לפתח את כישורי ההנחיה והמנהיגות שלהם, ככלל לאנשים בעלי מוטיבציה גבוהה וכושר מנהיגות, המעוניינים לצייד את ארגז הכלים שלהם במיומנויות מקצועיות של הובלה ומנהיגות, אנשים שאוהבים לעבוד בצוות ולהוביל קבוצות להישגים משמעותיים.

מהי המגמה הכללית של המקצוע?

כוחה של הקבוצה והצורך בעבודה קבוצתית בתחום העסקי, הציבורי והמוסדי הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, מאחר וארגונים רבים מתמודדים עם מגוון משימות ואתגרים, יחד עם מציאות כלכלית מורכבת המשתנה בתדירות גבוהה, על כן מנהלי חברות וארגונים גדולים מזמינים מנחי קבוצות מוסמכים כאנשי מקצוע לעובדיהם המתמחים בטכניקות ושיטות עבודה חדשניות ויעילות על מנת לעמוד ביעדי הארגון, להוביל צוותים ולהנהיגם להשגת יעדים, בכדי להצליח במשימות מורכבות ומאתגרות וליצירת דינמיקה קבוצתית, יעילה ופרודוקטיבית המעודדת יזמות, שיתופי פעולה, תפוקה גבוהה, צמיחה ושגשוג.

בעולם המאה ה-21 המוצרים והשירותים בתקרת האיכות, המחירים תחרותיים והשיווק הופך להיות יותר ויותר דומה. כך שהיתרון המתגבש בא לידי ביטוי בגורם האנושי ובמיומנויותיו.

בכדי למקסם את הפוטנציאל מהמשאב האנושי ידרשו מנחים רבים ומקצועיים, להובלת קבוצות ליעדן.

לסיכום, להיות מנחה קבוצות זה – לקבל את האחריות המלאה על הצלחתה של הקבוצה בעמידה ביעדים אשר הוגדרו מראש. בדיוק כמו… המנצח האחראי על תפוקת המנגינה שמייצרת התזמורת.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...