Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה עושים במקרה של דייר סרבן בתמ"א 38

מה עושים במקרה של דייר סרבן בתמ"א 38
קרדיט FREEPIK

הסכם תמ"א 38 מהווה עסקה אשר כל תפקידה הינו לפעול בנושא חיזוק בניינים אשר אינם עומדים בפני רעידות אדמה. במסגרתה נמכרות זכויות הבנייה על ידי הבעלים במקרקעין ישירות אל יזם הפרויקט אשר הוא נבחר לעסקה. הסכם זה נוצר במטרה לעגן את ההסכמות המשפטיות בין שני הצדדים, בכל מה שקשור לפרויקט. עקב האורך ומידת מורכבותו של הסכם זה, לעיתים מתקשים דיירי הבניין למצות את קריאתו טרם חתימתו.

קרדיט FREEPIK

מהו דייר סרבן תמ"א 38 

טרם נבחן מיהו דייר סרבן בתמ"א  38, מה הן ההשלכות על תוכניתו של הפרויקט, ומה הסוגיות המשפטיות המתקשרות באופן ישיר לעניין, חשוב לציין כי אם אתם נמצאים בתחילתו של תהליך, חשוב ודרוש לערוך אסיפת דיירים אשר שסוגה תדון בבחינת בפיתוח הפרויקט בחלל בניין המגורים שלכם. בעת החלת התכנית על בתים משותפים בפרט, לעיתים אינה מתקבלת הסכמת הדיירים פה אחד. יתרונותה של אסיפת דיירים באה לידי ביטוי בחיסכון ניכר בזמן, היה ולא מתקיים הרוב הנדרש. רצוי ואף ראוי לערוך הצבעה מתועדת בפרוטוקול את קולות דיירי הבניין אשר הביעו את הסכמתם לתהליך.

חשיבותו של עורך דין תמ"א 38 

כאשר בוחר עו"ד לדיני מקרקעין המתמחה בפרויקטים מסוג תמ"א 38 ניתן לומר באופן חד משמעי כי מדובר בבחירה בעלת משקל שרב שכן, עורך דין המקרקעין אותו תבחרו יהיה בעל השפעה ישירה על תוצאות התהליך. הליווי המשפטי עובר על כל שלבי העסקה, החל מניהול משא ומתן מול היזם, דרך יצירת גיבוש חוזה אשר מוסכם בין שני הצדדים, וכן בין שלבי התכנון, הבנייה, סיומו של הפרויקט וביצוע הרישום בטאבו. בעת שלב משא ומתן וגיבושה של טיוטת הסכם בינם של שני הצדדים, עורך הדין יפעל למקסום גובה ההבטחות הנדרשות שימסרו כתנאי לתחילת עבודות הבנייה.

תנאים בתמ"א 38 

מדובר למעשה בהסכם נכנס לתוקפו בעת מתן חתימת החברה שכן, ניתן לשנות אותו בעת בה כל התנאים בהסכם מתקיימים. נוסף על כך קיימת חשיבות לקביעת מסגרת זמנים בעקבות התרחשותם של אירועים המייצגים ציוני דרך במהלך קידום הפרויקט וביניהם פרק הזמן בו מקבלים את היתר הבנייה,מועד להגשת תכניות לוועדה המקומית, המועד להגשת תביעה כנגד דיירים אשר סרבנים ועוד.

נציגות דיירים

ניתן לומר באופן חד משמעי כי נושא של נציגות דיירים הינו חשוב ביותר במטרה להוציא את הפרויקט לפועל, עליכם לבחור דיירים לנציגות שתוביל את התהליך בשם כולם של כלל הדיירים בליווי עורך הדין מטעמם, חשוב להדגיש וכן לציין כי תהליך גיבוש הסכם תמ"א ללא נציגות כלשהי הינו נדון לכישלון. זהותם וסמכויותיהם של חברי הנציגות יצונו בהסכם התמ"א. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...