Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מפגש פתיחת שנה של פרויקט 'גשר לאקדמיה' בתיכון "הרצוג" התקיים בצל הקורונה

מפגש פתיחת שנה של פרויקט 'גשר לאקדמיה' בתיכון "הרצוג" התקיים בצל הקורונה
קרדיט יח"צ

מטרת תכנית "גשר לאקדמיה", של קרן אייסף בשיתוף עיריית חולון, להכיר לתלמידי התיכון את עולם האקדמיה וליצור מוטיבציה לבגרות מלאה והמשך לימודים גבוהים

סטודנטים ותלמידים המשתתפים בפרויקט "גשר לאקדמיה" של קרן אייסף בעיר חולון נפגשו ברחבת ביה"ס, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות ופעילות בקפסולות. במסגרת הפרויקט, סטודנטים של קרן אייסף לחינוך, יוצאי העיר חולון, הלומדים במוסדות אקדמיים שונים באזור, מלווים לאורך שנת הלימודים את תלמידי תיכון "הרצוג" בעיר, במטרה לעודד השכלה גבוהה אצל צעירים ובני נוער.

במהלך הערב הכירו הצדדים והתחלקו לצמדים של חונך ותלמיד. הסטודנטים ערכו פעילות סדנאית וחווייתית כדי לייצר מפגש היכרות מאתגר ומחויבות להמשך התהליך, ללמידה והצלחה מיטבית.

פרויקט 'גשר לאקדמיה' מתקיים זאת השנה החמישית תודות לתרומתה הנדיבה של משפחת בנדטה ולחזונו של סלים בנדטה ז"ל כי לכל ילד מגיע חינוך מצוין. באמצעות 'גשר לאקדמיה' התלמידים/חניכים נחשפים דרך הסטודנטים למקצועות הלימוד שלהם ועוברים תהליך שמאפשר להם לחלום בגדול להיות כל מה שהם רוצים ולא להישאר בראייה מצומצמת כפי שהרבה פעמים חווים צעירים בפריפריה ובקרב אוכלוסיות מוחלשות. דרך הפרויקט הסטודנטים בעצם מאפשרים להם להבין שהם היו כמוהם כשהיו קטנים ואם הם יכולים להגיע להישגים אקדמיים אז גם הצעירים האלו יכולים. מכאן שמו של הפרויקט – גשר לאקדמיה.

קרדיט יח"צ

נתלי גבע, מנהלת תכנית אייסף מרכז: "אחרי לא מעט בלת"מים, חששות מהגשם ובעיקר מחשבות איך עושים זאת נכון ובטוח, המפגש הראשון של גשר לאקדמיה בתוכנית מרכז התקיים בהצלחה. החניכים עברו פעילות שבמהלכה גילו מה מצפה להם במהלך השנה – חונכות אישית-לימודית, עזרה בשיעורים, הקניית שיטות  למידה, הכנה לבגרות כיוב' כמו גם פעילות חברתית שמייצרת העצמה, סיור באוניברסיטה, דיונים בנושאים חברתיים הנוגעים לחיי הנוער ואף שילוב בני הנוער בעשייה חברתית ובהתנדבות. בעקבות פעילות זו הסטודנטים הופכים עבור בני הנוער למודל הצלחה דרך קרבה תרבותית הקיימת בין הצדדים, קרבת הגיל, הבנת הקשיים שחווים תלמידי התיכון והיכרות עם עולמם. חלק מהסטודנטים גדלו בעצמם בחולון והיו חלק ממערכת החינוך בעיר", מוסיפה גבע.

נינה ווינר, יו"ר הכבוד של קרן אייסף: "אחד מהדברים המייחדים את הפרויקט הוא החומר האנושי של הסטודנטים החברים בו. חלק גדול מהסטודנטים החברים בקרן אייסף הגיעו לאקדמיה למרות היעדר הזדמנויות בילדותם ולכן, הם יכולים להזדהות עם הילדים אותם הם חונכים. מעבר לכך, הרקע הדומה של הסטודנטים מאפשר להם להוות מודל לחיקוי עבור התלמידים הצעירים. המפגש הזה הופך את הסטודנטים המצטיינים שלנו לדמויות חיקוי משמעותיות עבור הצעירים ובני הנוער ובדרך זו, מעודדים אותם להגיע להשכלה גבוהה. הדרך שלנו לצמצום הפערים החברתיים בחינוך עוברת גם דרך מפגש זה, של סטודנטים המלווים לדרך של מנהיגות חברתית, לצד הלימודים, ולהנבטת דור חדש של צעירים שיהיו מסוגלים לראות בעתיד הקרוב את ההשכלה האקדמית שלהם כהכרח בדרך להתקדמות חברתית".

 

מוטי ששון, ראש עיריית חולון: "אני שמח שלמרות המצב מצאתם את הדרכים היצירתיות להמשיך את הפרויקט החשוב של 'גשר לאקדמיה'. עיריית חולון בכלל ואני בפרט רואה חשיבות רבה בפיתוח השכלה הגבוהה בעיר, בתמיכה בסטודנטים ובחשיפת העולם האקדמי לתלמידי התיכון. מאחל לכולם בהצלחה רבה ומוסר את תודתי לכל העוסקים בדבר".

 

גורית דביר, סגנית מנהל, גימנסיה "הרצוג" , חולון: "הסטודנטים מ"קרן אייסף" חונכים תלמידים מביה"ס זו השנה השישית. רוב  המפגשים האישיים והקבוצתיים נערכים בדר"כ בין כותלי בית הספר. תקופת "הקורונה" יצרה אצל הסטודנטים הזדמנות לקשר מסוג אחר עם התלמידים, הנגשה של  מפגשים בלתי אמצעיים  במרחב הפתוח וקיום מודל שונה ללמידה. יתרה מזאת, הסטודנטים משכילים לגעת בנפש התלמיד ולא רק בלמידה. הם מהווים מודל לחיקוי בקרב התלמידים. יישר כוח".

קרדיט יח"צ

אודות אייסף

אייסף היא קרן בינלאומית לחינוך שהוקמה בשנת 1977 ע"י אדמונד ספרא ז"ל, רעייתו לילי ספרא ונינה ווינר – יו"ר של כבוד. מטרת הקרן היא קידום צעירים מבטיחים מהפריפריה – הגיאוגרפית, הכלכלית והחברתית – באקדמיה וצמצום פערים בחינוך בישראל. אייסף היא הגוף היחיד בארץ שמקדם צעירים באקדמיה מתואר ראשון ועד לפוסט דוקטורט. את זה היא עושה, דרך הענקת מאות מלגות במיליוני שקלים בשנה ודרך יצירת שכבת מנהיגות חברתית ממנה צמחו רופאים, שופטים, מהנדסים, אישי ציבור, מנהלים בכירים, מנהיגים מקומיים ועוד. הסטודנטים של אייסף לומדים ועובדים עם הקהילה המקומית במקום בו הם לומדים, תוך ליווי אישי צמוד של אנשי הקרן. מאז הקמתה, מבטאת אייסף את החזון לצמצום פערים בין פריפריה למרכז בישראל, דרך מצויות אקדמית, חינוך והשכלה גבוהה.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
חוגגים פורים עם המפונים
עובדי עיריית גבעת שמואל, יחד עם ראש העיר, יוסי ברודני,...
לרגל פורים, ענקית ניהול האנרגיה איטון ישראל בשיתוף פעולה עם סניף אקים ישראל ברעננה: איטון תרמו עשרות משלוחי מנות לאנשים עם צרכים מיוחדים
היום (ב', 18.3) עובדי ענקית ניהול האנרגיה העולמית איטון ישראל...
המחנכים שחזרו מהלחימה - שימחו עם התלמידים בכל העיר
כחלק מאירועי הפורים בישיבת אמית כפר גנים פתח תקווה, יצאה...
ממשיכים לנגן, צומחים מחדש: התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון תערוך יום פעילות קהילתי-מוזיקלי מיוחד לילדים המפונים ומשפחותיהם ב-Ono music בקריה האקדמית אונו
במטרה לסייע לתלמידי מוסיקה המפונים מביתם לחזור לשגרה מוזיקלית, תערוך...
שלומית רבי מישיבת אמית כפר גנים פתח תקוה - מורת המאה
'מורת המאה', המורה המצטיינת בחינוך הדתי, לשנת התשפ"ד, היא שלומית...
She Ted - נערות ונשים מדברות חדשנות
אחת לשנה, בחודש מרץ, יתקיים פורמט She Ted שהגתה ומובילה...
הפלטפורמה הדיגיטלית החדשנית 'המסייעת' של מרכז השלטון המקומי זכתה במקום הראשון בתחרות השנתית והיוקרתית למצוינות במשאבי אנוש
'המסייעת', פלטפורמה דיגיטלית שפותחה לצורך תגבור כוח אדם במוסדות חינוך...
ביום חמישי האחרון התקיים טקס "אות האישה המובילה לשנת 2024"
ביום חמישי האחרון התקיים טקס "אות האישה המובילה לשנת 2024"...