Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נהיגה ללא ביטוח חובה

נהיגה ללא ביטוח חובה
מקור pixabay

מהן המשמעויות של נהיגה ללא ביטוח חובה?

נהיגה ללא ביטוח חובה מהווה עבירת תעבורה חמורה אשר יכולה לשלול את רישיון הנהיגה של הנהג. כמו כן, נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים כאשר אין לו ביטוח חובה, לא יהיה זכאי לפיצוי כספי כלשהו במידה ונגרם לו נזק פיזי בתאונה. בנוסף לכך, אם הנהג היה מעורב בתאונת דרכים שבה היו מעורבים נפגעים נוספים, הוא עלול להיות מחויב בתשלום הנזקים שנגרמו לכל הנפגעים באופן עצמאי. תשלום על נזקי נפגעים בתאונת דרכים יכול להגיע לסכומים גבוהים מאוד והכל בהתאם לחומרת הנזק כמובן שהתאונה גרמה.

נהיגה ללא ביטוח חובה
מקור pixabay

נהיגה ללא ביטוח חובה – מדוע זה כל כך חמור?

אחזקת רכב בישראל היא איננה דבר זול כלל. מעבר לעובדה שרכב דורש תחזוקה שוטפת, טיפולים שונים מדי פעם ועוד, הרי שמה שמייקר בנוסף לכך אחזת רכב הוא העלות הגבוהה של ביטוח החובה. יד עם זאת, חשוב מאוד להבין כי מדובר על ביטוח חשוב מאוד שאין לוותר עליו בשום אופן.  מכיוון שביטוח חובה איננו דבר זול, לא מעט נהגים אינם רוכשים ביטוח חובה ונוהגים ללא ביטוח חובה. מה שחשוב לזכור זה שהחיסכון הכלכלי על רכישת ביטוח חובה עלול לעלות ביוקר בסופו של דבר לנהג.

נהיגה ללא ביטוח חובה היא עניין חמור מאוד. מדובר על אחת מעבירות תעבורה אשר יש לה  משמעויות מרחיקות לכת. בגין נהיגה ללא ביטוח חובה יתכן מאוד והנהג יקבל שלילת רישיון. שנית, בשל העובדה שלנהג אין פוליסת ביטוח חובה, הרי שאין לו כיסוי ביטוחי לפגיעות גוף במקרה של תאונת דרכים. לכן, בין אם האדם יפגע בתאונת דרכים שהוא עצמו גרם ובין אם הוא יפגע באנשים נוספים, הוא לא יוכל לקבל פיצוי כספי עבורו וכן, הוא יידרש לשלם פיצוי כספי לנפגעים האחרים מכספו שלו. נהיגה ללא ביטוח חובה עלולה לעלות לכם הרבה יותר מהתשלום שאינכם מעוניינים לשלם על הביטוח המדובר.

נהיגה ללא ביטוח היא עבירת תעבורה לכל דבר

אם חשבתם שעבירות תעבורה אינן נוגעות לתחום הביטוח, אתם טועים. כאשר נהג בוחר לעלות על ההגה מבלי שיש לו ביטוח חובה, הוא מבצע עבירת תעבורה לכל דבר. אם הנהג יתפס לכל ביטוח חובה, הוא יקבל הזמנה למשפט. כלומר, נהג שנתפס נוהג ללא ביטוח חובה לא יצא בנזק כספי של קנס בלבד, אלא יועמד לדין.

נהג אשר עומד לדין בגין נהיגה ללא ביטוח חובה חשוף לעונש הגובל בשלילת רישיון הנהיגה שלו לפרק זמן משמעותי ואולי אף לצמיתות וכן, במידה ויש לו עבר תעבורתי קודם היא יצבור נקודות לחובתו. כמובן שנהיגה בשלילה היא דבר חמור מאוד שיכול לגרור מאסר ולכן, הם שללו לנהג את רישיון הנהיגה שלו בגין העובדה שהוא נתפס נוהג ללא ביטוח חובה, אסור לו לנהוג בתקופה שבה רישיונו נשלל. העונש הצפוי לנהג שנוהג בתקופת שלילה יכולה להיות מאסר ועל כן, אין להקל בעניין ראש.

הדבר החשוב ביותר שיש לעשות במידה ונתפסת נוהג ללא ביטוח חובה הוא לפנות לעורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה בתחום, אשר יסייע לך למזער עד כמה שניתן את הנזק מההליך המשפטי. ישנם גורמים שיכולים להשפיע על העונש אותו צפוי לקבל הנהג ועורך דין דיני תעבורה מקצועי ומנוסה ידע כיצד להשתמש בכלל הגורמים המדוברים כגון: העדר עבירות קודמות לנהג ועוד. במקרים קלים עורך דין דיניי תעבורה מקצועי יצליח לשכנע את בית המשפט או את התובע בתיק במסגרת עסקת טיעון להסכים לשלילה על תנאי או לקצר את תקופת הפסילה.

נזק כספי

מעבר לעובדה כאמור שנהיגה ללא ביטוח חובה מהווה עבירת תעבורה החושפת את הנהג לשלילת רישיון, אין ספק שמשמעות חמורה אחרת של נהיגה ללא ביטוח חובה היא הנזק הכספי אשר הנהג מסתכן בו במידה והוא מעורב בתאונת דרכים שבה הוא עצמו נפגע באשמתו או שהוא עצמו פוגע באחרים. במקרה שכזה כאמור הנהג לא יקבל פיצוי כספי במידה ונפגע וכן, יידרש לשלם פיצויים כספיים באופן עצמאי לכל הנפגעים בתאונת דרכים.

אין ספק שנהיגה ללא ביטוח חובה מהווה אחת מעבירות התעבורה החמורות ביותר שיכולות להיות ולכן, בכל מקרה שבו נתפסת נוהג ללא ביטוח חובה, צור קשר באופן מידי עם עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה בתחום.

מאמר זה נכתב על ידי ניר שלוםלעורך דין ניר שלום יש ניסיון של למעלה מעשור בתביעות תעבורהדיני תעבורה ובנוסף תעודת חוקר תאונות דרכים מה שמביא להכרעות רבות אל מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

מעוניינים לשמוע עודצרו קשר עוד היום 077-9976882

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...