Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

סוד ההצלחה: כיצד לבחור את המערכות הנכונות לגילוי אש ועשן בעסק שלך?

סוד ההצלחה: כיצד לבחור את המערכות הנכונות לגילוי אש ועשן בעסק שלך?
קרדיט: freepik

שריפה היא סיכון עצום. כשפורצת אש בתוך עסק, התוצאה תהיה נזק חמור לרכוש, לציוד, לסחורה ובמקרים היותר קשים גם פגיעה בנפש. בנוסף אחרי שריפה סביר להניח שהעסק יושבת לפרק זמן לא קצר כך שייגרמו עוד הפסדים כספיים. הנזק עלול לכלול גם פגיעה במיתוג, וכמו כן צפויות הוצאות סביב שיקום המבנה, הצטיידות מחודשת וכו'. המסקנה המתבקשת: כדאי מאוד להקדים תרופה למכה, ולהתקין מערכת איכותית באמת לגילוי אש ועשן. המידע בכתבה זו יעזור לכם לבחור את המערכת הטובה ביותר עבורכם.

עמידה בכל הדרישות של רשות כבאות והצלה

הדרישה הראשונה לגבי מערכת גילוי מוקדם של שריפה היא עמידה בדרישות רשות כבאות והצלה לישראל. על-פי חוק רישוי עסקים, חלק גדול מהעסקים בארץ מחויב לבקש אישור מרשות הכבאות על-מנת לקבל רישיון עסק. הדרישות של רשות זו נקבעות בהתאם לגודל המבנה, אופי הפעילות העסקית, מידת הסיכון (כשלמשל עסק שמאוחסנים בו חומרים דליקים מן הסתם מתאפיין ברמת סיכון גבוהה) ופרמטרים נוספים. רשות הכבאות אמנם עושה מאמצים רבים להנגיש את המידע הרלוונטי, כלומר את הסטנדרטים המצופים מכל עסק, אבל סביר להניח שתצטרכו להיעזר ביועץ מומחה לתחום שיבטיח את קבלת האישור ובהתאם את רישיון העסק.

עמידה בדרישות חברת הביטוח

יש מקרים שבהם עסק פטור מחובת קבלת אישור מרשות הכבאות, אבל חברת הביטוח דורשת התקנת מערכת גילוי וכיבוי אש על-מנת שהפוליסה תהיה תקפה. במצב כזה, הסינון הראשוני של מערכות לגילוי אש ועשן הוא לפי הקריטריונים המפורטים בפוליסה. עוד כדאי לזכור שהתקנת מערכת שתתריע מיד אם חלילה פורצת שריפה כך שאפשר יהיה למזער נזקים היא גם אינטרס של כל בעל ובעלת עסק, מעבר לצורך לעמוד בדרישות של חברת הביטוח או אלה של רשות הכבאות.

גלאים מותאמים למאפייני העסק ורכזת חכמה במיוחד

גם אחרי הסינון הראשוני יש כמובן חופש בחירה נרחב. המרכיב הבסיסי של מערכות גילוי עשן ואש הוא הגלאים. בדרך כלל נדרשת פריסה של גלאי עשן, אבל בעסק שבו יש עשן שאינו תוצר של אש (למשל בחניון) נדרשים גם גלאי חום. במקום עם תקרה גבוהה במיוחד כדאי להתקין גלאי קרן, ויש גם עסקים שזקוקים לגלאי גז.

רכיב חשוב נוסף הוא רכזת גילוי אש. הרכזת היא למעשה המוח של כל מערכת גילוי אש, ולכן אסור להתפשר עליו. ככל שהרכזת משוכללת יותר, כך יש סיכוי גבוה יותר שהמערכת תמלא את ייעודה אם חלילה ייווצר בכך צורך.

כיסוי מלא לכל אזור

עוד דגש מרכזי בבחירת המערכת הנכונה לגילוי אש ועשן הוא כמות הגלאים. הכלל הרלוונטי הוא Better safe than sorry, ולכן תמיד עדיף שיהיה גלאי עודף מאשר אזור שלא מכוסה כהלכה. באופן דומה גם את פריסת הספרינקלרים, שנכנסים לפעולה אוטומטית כשמתגלה אש, ולכן מהווים את קו ההגנה הראשון, כדאי מאוד לבצע על-פי הכלל הנ"ל.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...