Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיריית תל אביב-יפו: "נפגשות" בכפר שלם- פסטיבל מחול רב- תחומי במרחב הציבורי

עיריית תל אביב-יפו:  "נפגשות" בכפר שלם- פסטיבל מחול רב- תחומי במרחב הציבורי
צילום:תמר לם

בימים שני- רביעי, 6-4 ביולי  2022 תקיים עיריית תל אביב-יפו את הפסטיבל העירוני "נפגשות" בכפר שלם- פסטיבל מחול רב- תחומי במרחב הציבורי של שכונת כפר שלם, העומד בסימן ערכי הרב תרבותיות, פמיניזם וחיבור בין אמנות לקהילה. הפסטיבל בניהולה האומנותי של איילה פרנקל, יתרחש בשני מוקדים בשכונה: שכונת כפיר וגינת ראש הכפר. במסגרתו יעלו יצירות בכורה לצד מופעי הרצה ממדיומים מגוונים כמו מחול, מוזיקה, שירה מדוברת, פרפורמנס. הפסטיבל יתקיים בשיתוף קהילת כפר שלם, לצד המופעים האורחים של הכוריאוגרפיות. כלל היצירות המוצגות בפסטיבל נוצרו על ידי נשים ושמות זרקור על החוויה והפרספקטיבה הנשית, לצד ערכים של רב-תרבותיות וריבוי קולות.

פסטיבל "נפגשות בכפר שלם" מתקיים לאחר תהליך של מספר חודשים בו מובילות אמניות נבחרות תהליכים אמנותיים בשיתוף קהילת כפר שלם, ותוצרי התהליכים יוצגו בפסטיבל; מופע ספוקן וורד של נשים בגיל השלישי בהובלת האמנית הרב תחומית ענת דרימר, מופע מחול עממי של נשים יוצאות בריה"מ לשעבר תושבות השכונה בהובלת הכוריאוגרפית לוסי ממן, מופע מחול ופרפורמנס של נערות שלומדות מחול בשכונת כפר שלם בהובלת הכוריאוגרפית ר'ייצל ארדוס, מופע מחול של נערות שלומדות מחול בשכונת נווה עופר בהובלת הכוראוגרפית מיה תמיר. לצד אלו יופיעו תלמידות בוגרות מבתי הספר למחול של מרכזי הקהילה בשכונה ובעיר כולה.

צילום:תמר לם

כמו כן, במסגרת תכנית "שהות אמנית", שלוש אמניות יצרו מופעים "תלוי מקום" ברחבי השכונה שיעלו בבכורה בפסטיבל: מורן יצחקי אברג'ל, נועה זמיר ותמר בנימיני.

בנוסף לאלו, יתקיימו 2 פרויקטי ענק בהובלתן של הכוראוגרפיות- רננה רז, ענת דניאלי וטליה בק בשיתופם של המוסדות להכשרת רקדנים מקצועים ושל אילנית תדמור וראבעה מורקוס בשיתוף סדנאות גילה, הקבוצה ומכללת סמינר הקיבוצים.

בפסטיבל יתארחו מופעי הרצה של כוריאוגרפיות נבחרות כמו אורלי פורטל, רוני חדש ונינה טראוב ויתקיימו סיורים בשכונה.

יום שני, 4 ביולי, משעה 17:00 עד 21:00, בשכונת כפיר- רחוב אלנקווה 11 

v     "התעלפויות"- מופע של הכוריאוגרפית נינה טראוב, יצירה שמתהווה תוך נדידה מתמדת בין נופים, חלומות ומדיומים. יצירה שהיא געגוע לירוק של מרחבים פתוחים, של עומק הרים וריחות של מים ועצים.  אנסמבל של ארבע פרפורמריות.

v     "על החיים ועל המוות"- מופע בכורה של הכוריאוגרפית מורן יצחקי אברג'ל, עבודה אינטימית לארבע נשים שמתעסקת בלידה שקטה ובכוח של הקולקטיב הנשי

ימים שלישי ורביעי, 6-5 ביולי משעה 17:00 עד 23:00, בגינת ראש הכפר- רחוב מח"ל

בכורות במחול :

v     "בדוק" מאת נועה זמיר בשיתוף איה שטייגמן , מופע תנועה צבעוני אינטראקטיבי לכל המשפחה

v     "בגופים ראשונים רבים" מאת תמר בינימיני, יצירה ששוזרת מתוך יום-יומיות והטקסים הקטנים המפרים אותה, מרחב בתוכו עולים נשים ואנשים ורוקדים אנושיות, בדידות וקהילה.

מופעי מחול אורחים:

v     " פרקים של חדווה" מאת רוני חדש, יצירת מחול שמפרקת את הקלאסי, את הגוף ואת המבוכה של כולנו תוך חיפוש אחר חדווה, קלילות וילדותיות.

v     "ארץ רחוקה"- יצירת של אורלי פורטל,  מופע חוויתי המשלב קטעי שירה, מוזיקה ומחול הלקוחים מהמסורות המרוקאיות והולך בעקבות זיכרון תרבותי קדום משבטי מדבריות הסהרה.

פרויקטים ארציים רבי משתתפים ומשתתפות:

v     "נפגשות בדרך"- מופעי מחול אינסטנט בהשתתפות 80 רקדנים.ות מאת רננה רז, ענת דניאלי וטליה בק בביצוע "המסלול להכשרת רקדנים"-ביכורי העתים, בית ספר RE-SEARCH, מרכז כלים, קבוצת המחול 'כרמלה', בית הספר למחול של מכללת סמינר הקיבוצים.

v     "ידיים נוגעות" מחווה לאנה הלפרין מאת אילנית תדמור וראבעה מורקוס, מופע פרפורמטיבי רב משתתפים המחולל מרחב משותף בשיתוף הקהל.

המופע בשיתוף בית הספר למחול של סמינר הקיבוצים, מכללה לחינוך, טכנולוגיה ואמנויות.

יצירה מקומית-מופעים בשיתוף הקהילה:

v     "אני מתארת לעצמי שרקדנו" מאת ענת דרימר מופע ספוקן וורד של תושבות השכונה בנות הגיל השלישי העוסק בסודות העבר ובקשר שלהן לשכונה

v     "Aura" מאת מיה תמיר מופע של תלמידות המחול ממרכז קהילתי נווה עופר העוסק במחול כאקט לוחמני ומהפכני

v     "ישראל שלנו" מאת לוסי ממן, בביצוע נשים יוצאות ברית המועצות לשעבר, יצירה העוסקת בצורך בשייכות ובמעבר בין תרבויות דרך פולקלור ישראלי ויהודי

v     "קבלת קהל" מאת רייצ'ל ארדוס, מופע פרפורמנס ומחול של נערות תושבות השכונה, תלמידות ממרכז קהילתי קאנטרי בארבור ונווה אליעזר החושף את השכונה מנקודת מבטן כנערות המתגוררות בה

מופעים להורים וילדים:

v     "אחת ושתים" מופע לילדים מאת הדס צדיק ורינה פנצ'ובר בהפקת תיאטרון הבית 9

v     סדנאות יצירה של פאפיטולינה בחומרים מהטבע ופינות משחקים בעץ

הפסטיבל מתקיים בתמיכת משרד התרבות והספורט ובתמיכת עיריית תל אביב-יפו

 שכונת כפר שלם נמצאת בחלקה הדרום מזרחי של תל אביב-יפו. השכונה הוקמה עם קום המדינה במקום הכפר הערבי ׳סלמה׳, שננטש על ידי יושביו בשנת 1948. ראשוני המתיישבים שהובאו אליה היו עולים יהודים מתימן, אליהם הצטרפו עולים מעיראק וכורדיסטן.

כפר שלם מאגדת בתוכה 7 שכונות קטנות לכדי שכונה אחת בעלת מרקם אנושי, חברתי ותרבותי עשיר ומגוון. סיפור השכונה מגלם את סיפור קיבוץ הגלויות, את ההתמודדות עם אתגרי העלייה וההתיישבות, את הניסיונות ליצור  חיי כפר אמיתיים, לבסס יחסי שכנות טובה, לבנות ולהיבנות בתוך סביבה עירונית תוססת לצד השאיפה לשמור על אורחות חיי המסורת.

כפר שלם  היא שכונה מתחדשת שעברה תמורות רבות לאורך שנות קיומה ובה תרבות וקהילה המפרות זו את זו.. כחלק מכך אנו גאות וגאים לארח את פסטיבל ״נפגשות" בכפר שלם, שבמוקד שלו נמצא במפגש האנושי, בין שפות התנועה והמחול ובין מרחביה הציבוריים של השכונה. לאורך ימי הפסטיבל, יחשפו סיפורים שונים מתוך חיי השכונה דרך נקודות מבטן של תושבות השכונה, שיזמינו את הבאות והבאים בשעריה ליהנות מהרחובות, מהגינות הירוקות, מהמוסדות הקהילתיים, ולגלות את יופייה וקסמה של כפר שלם – שכונה שהיא כפר בעיר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
רחל קלנר המורה לכימיה מאולפנת אמית ישורון - המורה המצטיינת בארץ
הזוכה בפרס להצטיינות בהוראה ע"ש דליה צ'שנובסקי, מטעם החברה הישראלית...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
שמעון קונטראז'י – The Colors of Music
בגלריית GLOBAL ART רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
ספיר ואברהם מדברים לראשונה למה לא הגיעו לחתונה של אחיה שניר והאם מתכננים חתונה בקרוב? יואב צפיר מספר על המשלחת לאירוויזיון ואליאב זוהר שולף טבעת בפרימיירת הסרט איימי ויינהאוס בקניון הגדול
את הקרנת הבכורה לסרט המדובר של פסח הקרוב: Back to...
'יַיִן יְשַׂמַּח לְבַב־אֱנוֹשׁ'
DNA מציג: יריד מכירת יינות כשרים בעזריאלי ת"א - בואו...