Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פרסום מודעות ריקול בעיתון

פרסום מודעות ריקול בעיתון
סוג המוצר משתנה, הוא יכול להיות מוצר מזון שלא הופיעו על אריזתו כלל המרכיבים, מוצר אלקטרוני פגום או מוצר קוסמטי שמכיל רכיבים שאינם באישור של משרד הבריאות, כל אלו דורשים מודעות ריקול לקהל הצרכנים שרכש את המוצרים. | קרדיט: pixabay

מודעות ריקול מתמקדות בהחזרת מוצר פגום עקב מציאת תקלה, פגם או נזל פוטנציאלי למשתמשים בו.

סוג המוצר משתנה, הוא יכול להיות מוצר מזון שלא הופיעו על אריזתו כלל המרכיבים, מוצר אלקטרוני פגום או מוצר קוסמטי שמכיל רכיבים שאינם באישור של משרד הבריאות, כל אלו דורשים מודעות ריקול לקהל הצרכנים שרכש את המוצרים. | קרדיט: pixabay

סוג המוצר משתנה, הוא יכול להיות מוצר מזון שלא הופיעו על אריזתו כלל המרכיבים, מוצר אלקטרוני פגום או מוצר קוסמטי שמכיל רכיבים שאינם באישור של משרד הבריאות, כל אלו דורשים מודעות ריקול לקהל הצרכנים שרכש את המוצרים.

בשנים האחרונות, הצרכנים הפכו לכלי משחק מרכזי בענף המסחר בישראל, העידן הטכנולוגי והרשתות החברתיות מאפשרים לכל אדם לעשות שיימינג או לפרסם באופן דיגיטלי על פגם במוצר מסוים.

בימינו, כל חברה נמצאת תחת זכוכית מגדלת של הביקורתיות הישראלית, ובתוספת האופי החצוף והנועז שכל כך מאפיין את החברה שלנו פרסומים מסוג זה עלולים לפגוע באופן משמעותי בהכנסות של העסק או המוצר לגביו עלו הפרסומים.

המודעות של הצרכן הישראלי נמצאת בנסיקה בשנים האחרונות בתוספת לפרסומים הרבים המופצים ברחבי הרשת אלו גרמו לעלייה בפרסום מודעות הריקול בעיתונים השונים.

מודעת ריקול נכללת בקטגוריית המודעות המשפטיות ולכן פרסום מודעת ריקול מתבצע בדרך כלל על ידי החברה המייצרת או על ידי עורך הדין האמון על התיק המשפטי.

מה כוללת מודעת ריקול?

על פי החוק על מודעת ריקול להתפרסם בשני עיתונים יומיים, כאשר אחד מהם פונה לדוברי השפה העברית (ידיעות אחרונות, ישראל היום, מעריב וכו') והשני פונה לדוברי השפה הערבית (כל אל עראב, איאם אל עראב ואל סינארה) בהתאם לו בית משפט.

הרעיון שעומד מאחורי הדרישה לפרסם בשני סוגי העיתונים הוא שכמות גדולה ככל שניתן תיחשף למודעה, תתוודע למוצר הפגום ובמקרה הצורך אף לספק פיצוי בעבור הרכישה. על המודעה לכלול תמונה של המוצר הפגום ולהיות בגודל של 10X10 ס\"מ.

בדומה לפרסום מודעות משפטיות כמו מודעת כונס נכסים או פרסום מודעות מכרז, חשוב לוודא שמודעת הריקול עומדת בתנאים הקבועים בחוק. פרסום שלא יעמוד בדרישות החוק יחוייב בפרסום חוזר של המודעה על פי הכללים הנדרשים ואף יכול לגרור הליכים משפטיים כמו תביעות ייצוגיות.

למה לפרסם מודעת ריקול דווקא בעיתון?

בעידן בו אנו חיים החיים כבר הפכו וירטואליים, כולם תקועים בתוך המסכים ויש אנחה רווחת שהעיתונות של פעם, כזו שכוללת דפים ודיו נזנחה מאחור. ממחקר שערכה חברת TGI עולה כי בשנת 2019 עלה שיעור קריאת העיתונים ומאז המגמה רק בעלייה.

אולי זו הנוסטלגיה, אולי קצת געגוע לאותנטיות של פעם, כיום ניתן לראות יותר ויותר אנשים הרוכשים מנויים למגוון העיתונים היומיים המתפרסמים בארץ וקהל קוראים (לא מנויים) המונה כמה מאות אלפי אנשים וצריכה מוגברת אפילו יותר של מדורי סוף השבוע וזו הסיבה שלמרות הקידמה והטכנולוגיה החברות המסחריות, הרשויות המקומיות ומשרדי הממשלה בוחרים ובחלק מהמקרים אף מחייבים בפרסום העיתונות הכתובה

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...
פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של...