Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רצפים פדגוגיים בתיכון השש שנתי- מסלול המחוננים ומסלול המוסיקה

רצפים פדגוגיים בתיכון השש שנתי- מסלול המחוננים ומסלול המוסיקה
תמונה להמחשה, תיכון בן גוריון קרדיט: דוברות עיריית פתח תקווה

 

במסגרת התכנית האסטרטגית בחינוך העל יסודי, המתייחסת ליישום תפיסת השש שנתי ולחשיבות ביצירת רצף פדגוגי מיטבי במעבר בין בתי הספר, נקבעו עקרונות מנחים אשר הובילו להחלטה על יצירת רצף של מסלול המחוננים ומסלול המוסיקה המתקיימים בעיר.

החל משנת הלימודים הקרובה תשפ"ב, מגמת המוסיקה בעיר תקבל ליווי אקדמי של בית ספר רימון למוסיקה, וזאת כאמור, במסגרת הליך עירוני של יצירת רצפים פדגוגיים גם עם האקדמיה וכמובן בין חטיבת הביניים לתיכון, המחייבים מעבר של כיתת המוסיקה לחטיבת פיינברג – עלומים שהינה חלק משש שנתי בן גוריון, בה נלמדת מגמת המוסיקה העל אזורית בעיר. אין ספק כי המעבר גם יאפשר שימוש רלוונטי, יעיל ומושכל במשאבים הנדרשים ללימודי המוסיקה ברמה האקדמית: אודיטוריום חדש, כיתות מוסיקה מצוידות, מורים מקצועיים, סדנאות העשרה ועוד, על מנת לאפשר תנופה משמעותית למגמת המוסיקה בעיר.

בשבוע הבא יתקיים מפגש זום להורי כיתות ז'- ח' במגמת המוסיקה עם מנהלת האגף לחינוך על יסודי ד"ר ירדנה חדד ומנהלת הקונסרבטוריון העירוני שלומית מדר וכל גורמי המקצועי הרלוונטיים כדי להציג את המסלול תחת המטרייה האקדמית של בי"ס "רימון" לאקדמיה במוסיקה.

השבוע נערך מפגש עם נציגי הורי כיתת המחוננים בחטיבת רשיש ועם גורמי המקצוע ברשות ובמשרד החינוך כדי להודיע על המעבר של מסלול המחוננים לחטה"ב שש שנתי אחד העם כדי לאפשר רצף פדגוגי בתיכון שש שנתי אחד העם כבר משנת הלימודים תשפ"ב. בהמשך מתוכנן מפגש נוסף עם מנהלת האגף לחינוך על יסודי ועם הרפרנטית הארצית לאגף המחוננים והמפקחת על בתי הספר כדי להציג את תכנית הרצף בתיכון אחד העם.

ראש העיר רמי גרינברג הוסיף ואמר " לפני כשנה התחלנו בהליך לתכנון אסטרטגי, יסודי ומעמיק הבוחן את מערך החינוך העירוני וזאת במטרה להתאים את מערכת החינוך בפתח תקוה לגידול הדמוגרפי בעיקר לטווח של חמש השנים הקרובות. במסגרת השינויים שאנו מבצעים אנו מחזקים את עקרון הרצפים, חיזוק המבנה השש שנתי ויצירת אקוסיסטם של למידה (חיבורים ושותפויות, הרחבת המענים לתלמידים, פיתוח החדשנות הפדגוגית והמצוינות במרחבי החינוך), תוך התייחסות להיבט הפיזי והפדגוגי. בתוך כך מצאנו לנכון

 

 

לעשות שינוי לטובת חיזוק מגמת המוסיקה ולהעתיק את המגמה המוסיקלית מחטיבת בן- צבי לחטיבת פיינברג – עלומים ובכך ליצור רצף למידה ואיגום משאבים. יצרנו גם קשר עם בית ספר למוסיקה רמון כדי לחזק את הפן המקצועי ואין לי ספק כי המגמה תשגשג ומערכת החינוך כולה תמשיך להשתפר ולהתחדש".

מ"מ רה"ע רון כץ ראש מינהל החינוך "במסגרת עקרון הרצפים אותו אנו מחזקים בשנתיים האחרונות ולאחר עבודת מיפוי מעמיקה החלטנו ליצור רצף פדגוגי במגמת המוסיקה העל אזורית ובכיתת המחוננים ובכך לשמר את התהליכים הלימודיים, הרגשיים והחברתיים של התלמידים והתלמידות".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
חוגגים פורים עם המפונים
עובדי עיריית גבעת שמואל, יחד עם ראש העיר, יוסי ברודני,...
לרגל פורים, ענקית ניהול האנרגיה איטון ישראל בשיתוף פעולה עם סניף אקים ישראל ברעננה: איטון תרמו עשרות משלוחי מנות לאנשים עם צרכים מיוחדים
היום (ב', 18.3) עובדי ענקית ניהול האנרגיה העולמית איטון ישראל...
המחנכים שחזרו מהלחימה - שימחו עם התלמידים בכל העיר
כחלק מאירועי הפורים בישיבת אמית כפר גנים פתח תקווה, יצאה...
ממשיכים לנגן, צומחים מחדש: התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון תערוך יום פעילות קהילתי-מוזיקלי מיוחד לילדים המפונים ומשפחותיהם ב-Ono music בקריה האקדמית אונו
במטרה לסייע לתלמידי מוסיקה המפונים מביתם לחזור לשגרה מוזיקלית, תערוך...
שלומית רבי מישיבת אמית כפר גנים פתח תקוה - מורת המאה
'מורת המאה', המורה המצטיינת בחינוך הדתי, לשנת התשפ"ד, היא שלומית...
She Ted - נערות ונשים מדברות חדשנות
אחת לשנה, בחודש מרץ, יתקיים פורמט She Ted שהגתה ומובילה...
הפלטפורמה הדיגיטלית החדשנית 'המסייעת' של מרכז השלטון המקומי זכתה במקום הראשון בתחרות השנתית והיוקרתית למצוינות במשאבי אנוש
'המסייעת', פלטפורמה דיגיטלית שפותחה לצורך תגבור כוח אדם במוסדות חינוך...
ביום חמישי האחרון התקיים טקס "אות האישה המובילה לשנת 2024"
ביום חמישי האחרון התקיים טקס "אות האישה המובילה לשנת 2024"...