Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שאלות שחשוב לשאול בטרם קניית דירה

שאלות שחשוב לשאול בטרם קניית דירה
קרדיט לתמונה: pixabay

עבור רבים, קנייתו של נכס מקרקעין תהא עסקה חשובה אם לא החשובה מכול שיערכו בכל ימי חייהם. המדובר בעסקה אשר כוללת סכומי עתק, עסקה אשר מצריכה היערכות מוקדמת, צבירת הון ראשוני וכן, גם לא מעט אומץ ונכונות לעשות מהלך כלכלי שכזה.

זוהי עסקה שטומנת בחובה ציפיות לעתיד, אך בו בעת חשוב גם להיות עם האצבע על הדופק ולהבין כי מה שאנו רוכשים כעת, יעבור להיות תחת בעלותנו. וודאי שלא נרצה במפח נפש או בתוצאה שלא תענה ותעלה על הציפייה.

כיצד עושים זאת נכונה? לצד ציוותו של איש מקצוע משפטי המתמחה בדיני מקרקעין ונדל"ן, הרי שחשוב לדעת לשאול את השאלות הנכונות, וזאת כבר במעמד הראשוני של החיפוש אחר הדירה. חשוב לדעת כי עורך הדין נכנס אל התמונה וזאת לאחר שאנו מחליטים כי זוהי הדירה שנרצה לרכוש. רק אז נערכות הבדיקות המקדמיות אשר בוחנות את הסטטוס המשפטי. עם השאלות הבאות, תוכלו להפוך את התהליך ליעיל יותר.

מיהם בעלי הנכס?

על אף שאתם נפגשים עם אנשים המציגים לכם את הנכס, הרי שחשוב לבחון בקפידה כי אתם אכן באים בהתקשרות עם הבעלים של הנכס המוצע למכירה.

זה נשמע מובן מאליו, אך לעתים ייתכן ואתם תשוחחו עם הילדים של.. עם מתווך נדל"ן, וכיוצא בזאת. אתם תרצו לדעת שאתם חותמים על עסקה מול אלו המחזיקים בזכויות על הנכס בלבד.

גם לאחר שתקבלו את התשובה על כך, הקפידו לבחון זאת בנסח הטאבו אותו תוכלו להפיק אונליין באתר הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין.

האם ישנן סוגיות שצריך לתקן בנכס?

ייתכן ותיענו בשלילה, וייתכן שרק כיוון ששאלתם, יענו לכם שישנה נזילה שמצריכה טיפול. היו סמוכים ובטוחים כי בעלי הנכס הנוכחיים לא ימהרו להגיש לכם את כל התקלות שקיימות בנכס – אחרי הכול הם רוצים למכור.

ישנן סוגיות שלא יטרפדו את העסקה, אם כי יצריכו להגדיל מעט את ההוצאות העתידיות עבור תיקונן, וישנן סוגיות בהן אל לכם לוותר ולגשת לרכישת הנכס.

דוגמה לכך ניתן למצוא בחריגות בנייה; זוהי עבירה פלילית לכל דבר ועניין, ואם תרכשו נכס מקרקעין עליו ישנה חריגת בנייה, הרי שה'זכות' על העבירה תעבור אליכם יחד עם הנכס.

הם ישנן פעולות בינוי צפויות בסביבת הנכס?

יש לכם בית עם נוף פתוח? מי אמר שהדבר יישאר כך לאורך זמן? חשוב לבחון ולבדוק גם עצמאית אם ישנם אי אלו תכנונים סביבתיים אשר יכולים להשפיע על איכות חייכם.

פרויקט לחיזוק בניין סמוך, או אפילו פרויקט לחיזוק המבנה המדובר. חשוב לבחון את הנושא בקפידה וזאת כדי שהחלום הוורוד לא יתנפץ לרסיסים.

היכן החניה ממוקמת?

אם ישנה חניה בטאבו אל תוותרו על לבקר בה ולראות אותה במו-עיניכם.

ראשית כל, ייתכן והחניה ממוקמת באזור המרוחק מבתיכם, וזאת אם מדובר בקומפלקס של בניינים, ושנית ייתכן שתמצאו אי אלו פרטים שימנעו מכם מלגשת לעסקה כגון חניה חשמלית אשר מתקלקלת לעתים תכופות ואיננה פעילה, רכב גדול אשר חונה בסמוך לרכב המוכרים ועוד.

לצד אלו, הרי שמומלץ לצוות לצדכם עורך דין מקרקעין שילווה אתכם בכל מהלך ומהלך. לפרטים נוספים בקרו באתרנו: https://www.otmazgin-law.com/ 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בעלי חברת הסעות? כבר עשיתם ביטוח?
אם בימים אלו אתם עסוקים בהקמה של חברת הסעות, אתם...
חלוקת רכוש המנוח באופן ניטרלי ורגוע- כך תעשו את זה
חלוקת רכושו של המנוח, גם אם הדבר נעשה בהתאם לצוואה...
להתמודד לבד מול הוצאה לפועל או בעזרת עורך דין?
ההוצאה לפועל, או בשמה הרשמי רשות האכיפה והגבייה, מוסמכת להטיל...
לא רק למטבח- נירוסטה כמו שעוד לא הכרתם
תחום הבנייה והייצור, בין תחומים רבים אחרים, עושים שימוש נרחב...
איך שומרים על סטריליות בשטח?
אם בעידן טרום קורונה היינו צריכים להסביר לילדינו מדוע האחות...
מתעוררת מחלוקת בתוך המשפחה? אל תנהלו את הדברים לבד
משפחה היא המסגרת הקרובה והבטוחה ביותר עבור כל אחד. זוהי...
עיצוב פנים בסגנון מודרני
עיצוב פנים בסגנון מודרני
הבית הוא לא "רק" המקום הבטוח עבור כולנו, אלא גם...
לשון הרע מאחורי המקלדת- איך מתמודדים?
האינטרנט עשה מהפך אמיתי בעולם בכל תחומי החיים, כשהרשתות החברתיות...
חובותיכם גדולים מיכולתכם לשלם? יש מה לעשות
יוקר המחיה, הריביות המזנקות ובכלל תנאים של חוסר יציבות כלכלית...
מינרלים- הקוסם הסודי לעור ושיער מושלמים
טיפול בפיגמנטציה הוא אחד מענפי הקוסמטיקה הנפוצים והשכיחים ביותר בעולם,...