ב – 4 לדצמבר יתקיים במוזיאון נחום גוטמן לאמנות, שיח גלריה בתערוכה 'הגן של הדברים' עם האמנית מיטל כץ-מינרבו.
המיצב של מיטל כץ-מינרבו (נולדה בישראל ב־1974, גדלה בוונצואלה), "הגן של הדברים", הוא אתר רב־תכליתי: מקלט, מחבוא, מקדש, שמורת טבע, מיטה, שמיכה ואתר סקואטינג. בלב המיצב שוכן "צריף גינון" גדוש להתפקע בצמחיית בד תפורה ומצוירת, וסביבו, בחללים השונים, פזורות עבודות עם מוטיבים המלווים את יצירתה: דמות אנדרוגינית של איש הקקטוס ההיברידי, צמחייה וכלי גינה.
החוויה המוצעת בתערוכה היא של אתר חי ואורגני שמקיים מחזוריות של נביטה, צמיחה, פריחה וקמילה, ופיסת טבע המוצבת בתוך התרבות. האמנית המופקדת עליו מעבדת אותו ומגינה עליו מפני טבעו – לפרוץ גבולות, להתעלם מקווי־המתאר ולחתור תחת סדר הדברים. אבל טבעו הוא גם טבעה, שכן הפעולה האמנותית שלה היא פעולת גרילה, התמרדות כנגד ההיררכיה האמנותית ופירוק האמנות והרכבתה מחדש: בד הציור, שחוזר להיות בד רגיל, נצבע, נתפר, הופך לטבע דומם, זולג מחוץ למסגרת הציור וממלא עד מחנק את הצריף.
כמו צמח שתר אחרי השמש, היא חותרת מתחת לדברים, מתחת לסדר, מתחת לאדמה ומתחת ומחוץ לבד הציור.
התאוריה האקופמיניסטית שמלווה את עבודתה קושרת בין פמיניזם לאקולוגיה ומציגה מודל להבנת יחסי הגומלין בין מכפיף לכפוף, כפי שנחשף בהקשרים שונים בתולדות המחשבה המערבית: השילוש גבר-תרבות-מתיישב לעומת השילוש אישה-טבע-יליד. אם פעולת הציור היא אנכית, זקופה וגברית, הרי שהעבודה של כץ-מינרבו מתחילה מהקרקע וצומחת ממנה, לא רק כפעולת התנגדות אלא כטבע עצמו. המוזה שלה שמחופשת לקקטוס תופרת טבע דומם מחוץ לציור.
התערוכה תוצג עד מאי 2022.