Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שיתוף פעולה אקדמי-בריאותי: HIT מכון טכנולוגי חולון וכללית מקימים קרן מחקר משותפת לפיתוח מוצרים קליניים

שיתוף פעולה אקדמי-בריאותי: HIT מכון טכנולוגי חולון וכללית מקימים קרן מחקר משותפת לפיתוח מוצרים קליניים
צילום: דורון מסרנו

HIT מכון טכנולוגי חולון וכללית, ארגון הבריאות הגדול בישראל, הכריזו על הקמת קרן מחקר משותפת שתקדם לראשונה פיתוח מוצרים קליניים בתחום הרפואה הדיגיטלית וה- וBio-Convergence.

החתימה על הסכם להקמת הקרן התקיימה במסגרת אירוע מיוחד שנערך ב-HIT, בהשתתפות מנכ"ל כללית – אלי כהן, סמנכ"לית וראש חטיבת בתי החולים בכללית – ד"ר אורלי וויינשטיין, סמנכ"ל וראש מערך חדשנות בכללית – פרופ' רן בליצר, יו"ר חבר הנאמנים של HIT – מר פיני כהן, נשיא HIT מכון טכנולוגי חולון – פרופ' אדוארד יעקובוב, סגן נשיא לחדשנות, יזמות ובינלאומיות בHIT – ד"ר רפאל ברכאן ועשרות משתתפים בהם דרג הניהול הבכיר ביותר בכללית לצד הנהלת HIT.

קרן המחקר החדשה אשר תתחיל לפעול בימים אלה, תתאפיין במחקר רב-תחומי יישומי בין שני הגופים, באופן שחוקרי HIT בתחומים מגוונים: הנדסה, מדעים, עיצוב, טכנולוגיות למידה, ניהול טכנולוגיה, רפואה דיגיטלית ועוד שיענו על אתגרים אמיתיים מעולם הרפואה, כפי שיביאו רופאי ועובדי כללית המכירים את הסביבה הקלינית בבתי החולים ובקהילה. יחד יחקרו נושאים וירקמו פתרונות מבוססי מחקר וטכנולוגיה, במסגרת מענה 3600 – מחקר, פיתוח, עיצוב והנעת תהליכי מסחור והטמעה. שיתוף הפעולה הינו ייחודי בנוף האקדמי והרפואי, שכן עד כה התקיימו שיתופי פעולה אקדמיים מחקריים בין ארגוני בריאות ואקדמיה בנושאים ממוקדים ובזירות מוגבלות, ופחות בפרספקטיבה רב-זירתית, רב-תחומית ויישומית, המאפיינת את HIT, כאקדמיה הנושאת את דגל החיבור עם התעשייה ואת כללית על 14 בתי החולים ו 1500 מרפאות הקהילה שלה הפזורות לכל אורכה של ישראל.

בכל שנה תעניק הקרן חצי מיליון ש"ח במימון משותף של כללית ו- HIT למחקרים נבחרים. הקמתה של הקרן המשותפת מגיעה על רקע ההשפעה הנרחבת של הבינה המלאכותית בכלל והבינה המלאכותית היוצרת (Generative AI) על ענפים רבים, ביניהם גם מערכות הבריאות והרפואה. כללית, ארגון הבריאות הגדול והמוביל בישראל, צפויה למקד את פעילות הקרן במחקר ופיתוח מבוסס AI בעולמות התוכן השונים, יחד עם חוקרי HIT.

פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT מכון טכנולוגי חולון: "המכון גאה להיות מוסד אקדמי מוביל ודינמי ושמח לצאת לדרך חדשה עם ארגון הבריאות הגדול והמוביל בישראל. אנו משוכנעים כי חיבור כזה יכול להניב פירות חשובים בנושאים שנמצאים בתפר שבין טכנולוגיה ורפואה. אני מודה לד"ר ברכאן על ההובלה והיוזמה הברוכה ומאחל לעוד תכניות אקדמיות אשר מקדמות את מדינות ישראל אל עתיד מבטיח"

ד"ר רפאל ברכאן, סגן נשיא למחקר וחדשנות, HIT מכון טכנולוגי חולון: "הרפואה ומערכת הבריאות נמצאות על סף מהפכה, אשר עתידה לשנות באופן מוחלט, כזה שלא הכרנו קודם, את צורות האבחון ומתן הטיפול הרפואי במגוון עולמות תוכן רפואיים. קרן המחקר המשותפת שאנחנו מקימים עם כללית נועדה להיות מנוע היצירה אשר יביא את המהפכה למערכת הבריאות הישראלית. אני מודה לעמיתי בכללית על השותפות הארוכה והפוריה איתם, ומאחל לנו הצלחה רבה בהמשך הדרך המשותפת"
אלי כהן, מנכ"ל כללית: "אנו רואים חשיבות עצומה בקידום תהליכי מחקר ופיתוח, המשלבים את הידע הקליני ומאגרי המידע הייחודיים שלנו לשיתופי פעולה עם האקדמיה והתעשייה. זהו כר פעילות פורה למחקר ופיתוח פתרונות שיטיבו עם המטופלים שלנו. השותפות עם HIT תוביל לפריצות דרך משמעותיות ותקדם את המחקר בתחום הרפואה הדיגיטלית."

HIT מכון טכנולוגי חולון וכללית מקיימים לאורך השנים שיתופי פעולה רבים, במסגרתם, הוקמו כ- 20-פרויקטים של מחקר בתחומי רפואה שונים הנמצאים היום בשלבים שונים של פעילות. הבולטים שבהם נמצאים כיום בשלבי מסחור, וחלקם אף זכו למענקים של רשות החדשנות. בנוסף כללית היא שותפה מובילה בתכנית האקדמית, החדשנית והיחידה מסוגה בישראל לתואר ראשון (B.Sc.) בטכנולוגיות דיגיטליות ברפואה. במסגרת השותפות, נחשפים הסטודנטים בתכנית לאתגרים קליניים מבוססי מידע רפואי בסביבות הקליניות בכללית, ורופאים וקלינאים של כללית מלמדים בתכנית ומכשירים את הדורות הבאים של רופאים ואנליסטים של מידע רפואי. קרן המחקר המשותפת היא תוצאה של עבודה מאומצת וממושכת של סגן נשיא לחדשנות, יזמות ובינלאומיות בHIT- – ד"ר רפאל ברכאן, סמנכ"ל וראש חטיבת בתי החולים בכללית – ד"ר אורלי וויינשטיין וראש אגף טכנולוגיות בחטיבת בתי החולים בכללית – ד"ר זיו פז.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
שואפים גבוה
20 תלמידות ותלמידים שאפתנים ומוכשרים השתתפו בקורס הכנה לצבא בתחום...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
רחל קלנר המורה לכימיה מאולפנת אמית ישורון - המורה המצטיינת בארץ
הזוכה בפרס להצטיינות בהוראה ע"ש דליה צ'שנובסקי, מטעם החברה הישראלית...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...