Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תאגיד מחזור האריזות תמיר מפרסם את רשימת הערים והמועצות הממחזרות בישראל לשנת 2021. עוד בפסגה: העיר פתח-תקוה, שזכתה בציון לשבח על ההתקדמות שעשתה בשנה האחרונה בתחום המחזור

תאגיד מחזור האריזות תמיר מפרסם את רשימת הערים והמועצות הממחזרות בישראל לשנת 2021. עוד בפסגה: העיר פתח-תקוה, שזכתה בציון לשבח על ההתקדמות שעשתה בשנה האחרונה בתחום המחזור
קרדיט לזאב שטרן

 

איפה גרים התושבים הכי ממחזרים בישראל?

תאגיד תמיר מפרסם את רשימת הערים והיישובים המצטיינים במיחזור בישראל

קרדיט לזאב שטרן

גם השנה מפרסם תאגיד מחזור האריזות, "תמיר", את רשימת הערים הממחזרות בישראל. מאז הקמת התאגיד, לכשישה מיליון תושבים יש פח כתום ליד הבית ב-125 רשויות, שהצטרפו למהפכת המחזור ופרסו פחים כתומים בשטחן בכדי לאפשר לתושביהן להפריד ולמחזר אריזות.

השנה, במסגרת "יום המחזור של ישראל 2021" שנערך בפעם השלישית ביוזמת תאגיד "תמיר", אירח כבוד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, את ראשי הרשויות והמועצות הזוכות שקיבלו מידי השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג ומנכ"ל תאגיד "תמיר", רני איידלר, את אותות המצטיינים במחזור.

מדד הרשויות הממחזרות מדרג את הרשויות שתושביהן מפרידים הכי הרבה ובאיכות הכי טובה אריזות לפח הכתום. המדד נבנה על פי נוסחה שמשכללת נתוני איכות וכמות הפסולת למדד אחד.

כל משאית שאוספת פחים כתומים נשקלת בכניסה לתחנת המיון של "תמיר". בתחנה עוברת הפסולת למיון ל- 7 חומרים שונים: שקיות פלסטיק, מתכת, קרטוני משקה, קרטון, פלסטיק מסוג פט פלסטיק קשיח (חומרי ניקוי וטואלטיקה לדוגמא) ומיקס פלסטיק. כל חומר נכבש לקובייה דחוסה ומועבר למפעל מחזור.

משקל של אריזות הוא נמוך מאוד (קטן פי 30 מפסולת מעורבת) אך נפח האריזות גדול מאוד ביחס ליתר הפסולת. ניתן לדמות את כמות האריזות שנאספו עד כה ונשלחו למחזור במקום להטמנה, לנפח של 84,000 אוטובוסים מלאים ודחוסים באריזות. עד לסוף שנת 2025 לכ-90% מהתושבים במדינת ישראל יהיה פח כתום ליד הבית.

 

פריצת השנה בקטגוריית הערים: ציון לשבח לפתח תקוה

בקטגוריה זו מוענק אות לעיר שהציגה את הזינוק הכי גבוה במדד הרשמי מבין כל  הערים הממחזרות לשנת 2021. עלייה של 38% בהיקפי המחזור בפתח תקוה וממוצע של 77% באיכות ההפרדה של הפסולת.

רמי גרינברג, ראש העיר פ"ת: "אני שמח כי הפעולות הרבות שלנו בנושא המחזור נושאות פרי ובאות לידי ביטוי בנתונים ברורים וחד משמעיים. תושבי העיר נרתמו לנושא המחזור והבינו את חשיבותו הרבה. מעל 85% מפסולת האריזות מהפחים הכתומים בעיר מועברת למחזור במפעלי מחזור ברחבי הארץ וחוזרת אלינו כמוצר חדש. נמשיך ביתר שאת בפעילות המחזור והשמירה על ניקיון העיר ופועלת להגברת המודעות להפרדת פסולת איכותית לרבות פסולת אריזות שמושלכת למיכל הכתום. אני קורא לכולם להצטרף למהפכת המיחזור ולקחת חלק בשמירה על הקיימות ואיכות הסביבה, אנו רואים את שינויי מזג האוויר בעולם ומבינים כמה השמירה על כדור הארץ משפיעה על כל אחד ואחת מאיתנו."

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בירך את המשרד להגנת הסביבה, ובראשו את השרה תמר זנדברג, תאגיד ״תמיר״ ואת הרשויות המצטיינות והממחזרות ביותר לשנת 2021 ואמר: ״במידה רבה הודות לכם, מתחולל כאן, צעד אחד צעד, שינוי חשוב ומשמעותי – הן בתודעה והן בהרגלי הציבור. האחריות לשימור ולקיום העולם שלנו, היא של כל אחד ואחת. המיחזור מתחיל תמיד, תמיד, כפעולה של היחיד. בבית הפרטי, במשרד, בעבודה ובחופשה. לא הכל ניתן להפקיד בידי המנהיגים, הממשלות או התאגידים הגדולים. בידינו – בידי האזרחים והאזרחיות כולם – לעשות לא מעט כדי לצמצם את הסכנות. אחד האתגרים שמציב בפנינו העידן הגלובלי, הוא התמודדות עם המחשבה של היחיד, שאין ביכולתו להשפיע על התהליכים האדירים, חובקי העולם, המתרחשים סביבנו. זו חשיבה שגויה שיש לעקור מן השורש.״

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: ״"אנחנו בפתחו של עידן חדש, שבו המרחב הציבורי והטבע שלנו נקיים יותר. אני שמחה לומר שבקרוב נתחיל ליישם אסטרטגיית פסולת יציבה וארוכת טווח שתצעיד את ישראל למסלול של הפחתה, הפרדה במקור, מיון ומיחזור, ותעביר אותנו לעידן של כלכלה מעגלית. נהפוך את הפירמידה בתוך עשור, ובמקום להטמין 80% מהפסולת – נטפל ב-80% ממנה. זה שינוי היסטורי, ומי שחלק מרכזי ממנו הן הרשויות המקומיות בתמיכת תאגיד המיחזור תמיר. ניצבת בפנינו משימה לאומית, ורק אם נשתף פעולה באופן מלא נשפר את איכות החיים ומצב הטבע שלנו. אני מודה לנשיא המדינה על הירתמותו לנושא."

 

מנכ"ל תאגיד "תמיר", רני איידלר מסר: "אני מודה לכבוד נשיא המדינה מר יצחק הרצוג על האירוח ועל השתתפותו בטקס ולשרה תמר זנדברג על תרומתה הרבה לקידום החשיבות של נושא המחזור ואיכות הסביבה במדינת ישראל, שהעניקה את הפרסים למצטיינים. כמו כן, אני מודה לרשויות על שיתוף פעולה הדוק ופורה. לרשויות המקומיות השפעה גדולה על שיתוף הפעולה והאמון של התושבים, מבקש מכל אחת ואחד מכם לעשות מאמץ קטן בבית למען תרומה עצומה לסביבה".

קרדיט: עירייה
קרדיט: עירייה
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
שואפים גבוה
20 תלמידות ותלמידים שאפתנים ומוכשרים השתתפו בקורס הכנה לצבא בתחום...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...