Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תזונה ופעילות גופנית והקשר ביניהן

תזונה ופעילות גופנית והקשר ביניהן
מקור freepik

אחת המוסכמות שאין עליהן עוררין, גורסת כי שמירה על תזונה נכונה ופעילות גופנית היא המרשם הבטוח ביותר לשמירה על בריאות הגוף. למרבה הצער, בעידן המודרני חל ניתוק בקשר בין שני הדברים הללו. הדבר הביא במקרים רבים לעלייה בלתי מבוקרת במשקל מצד אחד ובירידה משמעותית הן באיכות החיים והן בבריאות. רופאים שונים ומומחים לבריאות, ממליצים למטופלים שלהם לנסות ולשמור על תזונה נכונה. ואולם שמירה על תזונה נכונה איננה יכולה להתבצע מאליה והיא דורשת תכנון. איך בדיוק מתבצע התכנון של התזונה, וכיצד הוא מושפע מאופי הפעילות היום יומי של המטופל? האם יש עקרונות תזונה מנחים ואם יש – מהם העקרונות הללו? מהו התפקיד של נטורופת בתכנות נכון של תשונה בהתאם לאופי הפעילות הגופנית?

תזונה ופעילות גופנית והקשר ביניהן
מקור freepik

תכנון נכון של תזונה

תכנון נכון של תזונה, אמור לתת מענה הולם להתנהלות היום יומית של המטופל ולאופי הפעילות הגופנית שלו לאורך היממה. בהתאם לעיקרון הזה. התכנון כאמור לוקח בחשבון את אופי העיסוק של המטופל מצד אחד ואת ההתנהלות שלו הן בשעות העבודה והן מחוצה להן. כך למשל, אדם שהעבודה שלו כרוכה במאמץ פיזי גבוה יחסית, התזונה שלו תתוכנן במטרה לתת מענה הולם לכך. אדם העוסק באימונים ספורטיביים אינטנסיביים, גם עבורו יש לתכנן את התזונה באופן מותאם אישית. העיקרון המוביל של נטורופתיה גורס שהבריאות של אדם קשרה בקשר הדוק לתזונה שלו. לפיכך, ככל שהתזונה מתוכננת טוב יותר, כך השמירה על הבריאות היא יעילה יותר.

תהליך התכנון של תזונה נכונה

אחד העקרונות החשובים של הנטורופתיה הוא שהסוג הזה של רפואה איננו שולל אלא מחבק את ההישגים של הרפואה המודרנית. לפיכך, לפני שמתחילים לתכנן את התזונה על פי עקרונות הנטורופתיה, חשוב לבצע בדיקות מקיפות. הבדיקות כאמור כוללות בדרך כלל תשאול רפואי, המנסה למפות את ההרגלים היום יומיים של המטפל ואת אופי הפעילות הפיזית שלו במהלך היממה. קשה להפריז בחשיבות התשאול הזה, שבמקרים רבים מזהה כשלים משמעותיים בהתנהלות של המטופל כבר בשלבים מוקדמים. בהמשך לתשאול מתבצעות גם בדיקות דם מקיפות, המאפשרות להצביע על צרכים פיזיולוגיים ספציפיים של המטופל. בהמשך, מתבצע תהליך התכנון כאשר הוא לוקח, מעבר למתואר לעיל, גם את הטעם האישי של המטופל. ככל שהתזונה תותאם לטעם ולהעדפות שלו, כך יהיה לו קל יותר ליישם את המסקנות ואת התזונה שהמתמחה בנטורופתיה יתכנן עבורו. 

עקרונות תכנון תזונה מנחים

העיקרון המנחה החשוב ביותר, הוא התאמת האופי והאינטנסיביות של התזונה באופן פרטני למטופל. עם זאת, חשוב להקפיד גם על כך שהחומרים שמהם התזונה המתוכננת תורכב, יהיו חומרים בריאותיים וטבעיים. בנוסף, חשוב להקפיד על איזון תזונתי, במיוחד אם מדובר במטופלים הסובלים מבעיות ספציפיות כגון סכרת, יתר לחץ דם ועוד. אם המטופל פחות מתחבר לבשר, שיש לו ערכים תזונתיים משלו, חשוב למצוא עבורו תחליפים הולמים. בנוסף לתכנון של חומרי המזון עצמם, חשוב לתכנן ככל שניתן גם את התזמון של הארוחות וההתאמה שלהן לזמני הפעילות הספציפיים של המטופל. קישור נכון בין תזונה ופעילות גופנית ותכנון נכון של שניהם, יכולים להיות מרשם שיעלה את המטופל על דרך המלך וישפר מאד הן את הבריאות והן את התפקוד הכללי שלו בחיי היום יום. אם יש לך עניין לשמור על בריאותו התקינה של הגוף שלך ולסייע לגוף להתחשל, זה בהחלט המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור איתנו קשר כבר בעת והנציגים של מיכל כדורי נטורופתית מומחית יחזרו אליך בהקדם להמשך התהליך. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...
פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של...