Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תלמידי ישראל שוברים שיאים באולימפיאדות במדעים

תלמידי ישראל שוברים שיאים באולימפיאדות במדעים

2 מדליות זהב ו- 3 מדליות כסף לנבחרת ישראל בפיזיקה בפורטוגל

מדלית כסף ומדלית ארד לנבחרת ישראל בכימיה בסלובקיה ובצ'כיה

מדינת ישראל ממשיכה להתפאר בהישגים של נבחרות ישראל במדעים- באולימפיאדה בפיזיקה, שהתקיימה בפורטוגל, זכו התלמידים ב- 2 מדליות זהב ו- 3 מדליות כסף ובאולימפיאדה בכימיה, שהתקיימה בסלובקיה ובצ'כיה, זכו התלמידים במדליית כסף ובמדליית ארד.

אמש (א') ב- 16:15 התקיימה קבלת פנים בנתב"ג לנבחרת ישראל בכימיה, היום (ב') ב- 5:25 תתקיים קבלת פנים לנבחרת ישראל בפיזיקה.

נבחרת ישראל בפיזיקה שייצגה את מדינת ישראל היא:

איל וולך מהוד השרון, ביה"ס מוסינזון- זכה במדליית זהב.

יונתן הדס מחולון, ביה"ס פנחס אילון- זכה במדליית זהב.

אביב טילינגר מכפר סבא, בית הספר הדמוקרטי ע"ש יעקב חזן- זכה במדליית כסף.

אלון שראל מרחובות, ביה"ס דה שליט- זכה במדליית כסף.

עמרי רבד ממושב לכיש, ביה"ס צפית בכפר מנחם- זכה במדליית כסף.

 

                                            נבחרת ישראל בכימיה שייצגה את מדינת ישראל היא:

רז לוטן מתל אביב, ביה"ס עירוני א'– זכה במדליית כסף.

רועי פאר ממושב גן חיים, ביה"ס הכפר הירוק- זכה במדליית ארד.

חן גלשטיין מחיפה, ביה"ס הריאלי העברי.

נועה קרסק מראש העין, ביה"ס אחד העם.  

שר החינוך, נפתלי בנט: ״הלב מלא גאווה, מדובר בתלמידים שהם הפנים היפות ביותר של הנוער הישראלי. הם השקיעו שעות ומאמץ רב והביאו כבוד גדול למדינת ישראל בזירה הבינלאומית.

בנט הוסיף כי ״חשוב לזכור – המדליות יפות ומלאות כבוד, אך הן לא העיקר. הסיפור האמיתי הוא החריצות, ההתמדה והעבודה הקשה של התלמידים כדי להגיע להישגים מרשימים ולעמוד בשורה אחת עם תלמידים מצטיינים מכל רחבי העולם.

כשאני מביט באייל, יונתן, אביב, אלון, עמרי, רז, רועי, חן ונועה – אני רגוע לדעת שאלו פני העתיד של התעשייה והכלכלה בישראל. אני גאה להיות שר החינוך של התלמידים האלו. מזל טוב!״

יו"ר מרכז מדעני העתיד, ד"ר שמשון שושני: "ביום בו אנו מתבשרים על הישגים כה מרשימים של התלמידים שלנו, זהו יום בו אנו צריכים לזקוף קומה ולהיות גאים בהם, בכישרון הרב שלהם ובמאמץ וההשקעה האדירים שלהם, שהביאו אותם להצלחות האלה. יש להמשיך להשקיע ולפעול למען מימוש האתגר הגדול של מדינת ישראל- מימוש הפוטנציאל של תלמידי ישראל".

משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס מובילים את הכשרת התלמידים להשתתפות באולימפיאדות השונות במסגרת מיזם משותף שהחל השנה (תשע"ח).

האולימפיאדה לפיזיקה מתקיימת משנת 1967 ומדינת ישראל משתתפת בה משנת 1994.

השנה התקיימה האולימפיאדה בליסבון, בפורטוגל ולקחו בה חלק 407 נערות ונערים מ- 87 מדינות ברחבי העולם.

נבחרת התלמידים שהשתתפה באולימפיאדה לפיזיקה הוכשרה במרכז חוסידמן לנוער שוחר מדע שבאוניברסיטת בן גוריון בנגב בראשות מאמן הנבחרת, ד"ר אלי רז, חבר סגל במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה ובניהול צוות מרכז חוסידמן. את המשלחת ליוו מדריכי הפיזיקה, פבל רדזיוילובסקי ואיתמר חסון.

האולימפיאדה לכימיה מציינת השנה 50 שנה להיווסדה וישראל משתתפת בה משנת 2006.

השנה התקיימה האולימפיאדה בברטיסלבה, סלובקיה ובפראג, צ'כיה ולקחו בה חלק 300 נערות ונערים מ- 76 מדינות ברחבי העולם.

נבחרת התלמידים שהשתתפה באולימפיאדה לכימיה הוכשרה בפקולטה לכימיה ע"ש שוליך בטכניון. הכשרה זו מתבצעת בסיוע חברי סגל בכירים, מהנדסות המעבדה גבריאלה הלוי ואמה גרץ, מנהלת תכניות הנוער ד"ר אביטל להב, הדוקטורנט אסף מעודה, המאמנת הראשית ד"ר איזנה ניגל אטינגר וראש התוכנית פרופ' זאב גרוס, כאשר שלושת האחרונים גם ליוו את המשלחת לחו"ל.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "במאמצים בלתי נדלים תוך דבקות במשימה הצליחו התלמידים להציב את ישראל בחזית המדעים. רצף ההישגים המרשים שלהם והיכולות הגבוהות שהוכיחו לאורך האולימפיאדות יוצר תשתית איתנה שתבטיח למדינת ישראל בעתיד פריצות דרך בתחום הפיסיקה והכימיה. אנחנו נמשיך להשקיע ולהוביל את מערכת החינוך להישגים נוספים בתחום המדעים כדי להבטיח את חוסנה של החברה, הכלכלית והמדעית של מדינת ישראל.  אני מברך את התלמידים הזוכים ואת הצוות אשר הוביל אותם לכל אורך הדרך".

סמנכ"ל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע, ד"ר עופר רימון: "התלמידים שמייצגים אותנו באולימפיאדות במדעים עברו דרך ארוכה ורצופה בנחישות, בהתמדה ובלילות כימים של תרגול ומאמץ.

אנחנו מלאי הערכה ותודה לתלמידים שלנו ומאמינים שהם צריכים לשמש מודל למאמץ ולמצוינות.

בעולם בו ריאליטי וסיפוקים מיידים נפוצים במחוזותינו, יש לנו תפקיד חשוב לחנך את התלמידים שלנו, שהדרך להצלחה בכל תחום חייבת לכלול השקעה, מאמץ ורצון להצטיין".

 מנכ"ל מרכז מדעני העתיד, אלי פריד: "נבחרות ישראל במדעים מגיעות להישגים מרשימים, המעידים על היכולות הגבוהות של התלמידים שלנו, המשתתפים בתחרויות. ההישגים באולימפיאדות הם פרי של נחישות, השקעה ומאמץ בנוסף לכישרון האדיר בו התברכו התלמידים, חברי המשלחות.

החל מהשנה מרכז מדעני העתיד שותף מלא של משרד החינוך במטרה להעניק לתלמידים המצטיינים שלנו את ההכשרה ברמה הגבוהה ביותר ואת הכלים האיכותיים ביותר, שיסייעו להם להמשיך לפרוץ הדרך ולהגיע להישגים".

פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון: "מרכז חוסידמן ואוניברסיטת בן גוריון גאים בתלמידי הנבחרת ובהישגיהם. המרכז זכה השנה בכבוד להוביל את הנבחרת ויחד עם המאמן שלה וצוות המדריכים המצוין אנו משקיעים בנבחרת ובתלמידים ומכוונים אותם למימוש יכולותיהם ולהצלחות גדולות. הזכייה הינה תוצאה של השקעה רבה של התלמידים והצוות והיכולות והמסירות של כל המעורבים בעשייה".

פרופ' פרץ לביא, נשיא הטכניון : "התלמידים הישראלים המתמודדים באולימפיאדות הכימיה הבינלאומיות עוברים מיון והכנה בתוכנית מיוחדת המתנהלת מזה שנים בפקולטה לכימיה ע"ש שוליך בטכניון בניהולו של פרופ' זאב גרוס. ההשתתפות והזכייה בתחרות הבינלאומית הן הישג גדול ואני מברך את התלמידים שהשקיעו רבות מזמנם בהכנה התיאורטית והמעשית, בסיוע הצוות התומך בפקולטה לכימיה ע"ש שוליך. אנו בטכניון גאים להכשיר את דור העתיד של מדעני ישראל ונעניק לזוכי המדליות מלגות לימוד בטכניון."

ראש העיר איציק ברוורמן בירך ואמר "נועה תלמידת כיתת המחוננים בתיכון אחד העם הגיעה להישג מדהים ויוצא דופן. זוהי תעודת כבוד למערכת החינוך בפתח תקוה המקדמת הישגים ומשקיעה בתלמידיה יותר מכל רשות גדולה אחרת".

היום בשעה 16:15 עם נחיתת נבחרת ישראל בכימיה בישראל תתקיים קבלת פנים בנתב"ג. מחר בשעה 5:25 עם נחיתת נבחרת ישראל בפיזיקה תתקיים קבלת פנים בנתב"ג

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
שואפים גבוה
20 תלמידות ותלמידים שאפתנים ומוכשרים השתתפו בקורס הכנה לצבא בתחום...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...