Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

7,000 חולי אי ספיקת כליות בישראל

7,000 חולי אי ספיקת כליות בישראל

לרגל יום הכליה הבינ"ל, החל השבוע, ה"עמותה לקידום ושמירת זכויות חולי הכליות" ופרזניוס ישראל מספקים נתונים וטיפים חשובים

החודש, ב-12/03/2020 יצוין יום הכליה הבינ"ל. המונחים הרפואיים "אי ספיקת כליות" ו"טיפול דיאליזה" מוכרים לכולנו, אבל רובנו לא ממש מבינים מה המשמעות. חולה באי ספיקת כליות משמעו חולה במחלה כרונית, המשנה את חייו לחלוטין ממה שהכיר לפני המחלה. לרגל יום הכליה העולמי מספקת העמותה לקידום ושמירת זכויות חולי הכליות, יחד עם חברת פרזניוס מדיקל קר נתונים חשובים בנושא. חברת פרזניוס מדיקל קר מפעילה כ- 4000 מכונים ברחבי העולם ו- 30 מכוני דיאליזה ברחבי הארץ, ממחניים בצפון ועד דימונה בדרום כולל ירושלים ואזור המרכז.

מחלת אי ספיקת כליות היא אחת מחמשת המחלות הקשות והנפוצות ביותר בעולם, כאשר חולים אלו נזקקים לטיפולי דיאליזה כשלוש פעמים בשבוע. בישראל חיים כ-7,000 חולי אי ספיקת כליות, כאשר שיעורי התחלואה עולים ב-5 עד 7 אחוזים בשנה. הגורמים למחלה יכולים להיות שונים כשהנפוצים שבהם: סוכרת, יתר לחץ דם, מחלות גנטיות, עישון, עודף משקל, מעל גיל 50.

"הבעיה העיקרית הקשורה למחלת אי ספיקת כליות הינה חוסר מודעות ציבורית", אומר אבי אברהם, יו"ר העמותה. "חוסר המודעות מובילה לעלייה בתחלואה של המחלה. העלייה בשיעורי המחלה מדי שנה מובילה גם להוצאות ממשלתיות גבוהות בשיעור של מיליוני שקלים, שכן היא מתוקצבת בעלות של כ 250 אלף ₪ לכל מטופל לשנה וזאת עוד לפני הוצאות אשפוז ,הסעות ויציאה ממעגל העבודה לחלק ניכר מהמטופלים. לכן אחת המטרות העיקריות של העמותה הינה להעלות את המודעות למחלה בקרב הציבור.  אם ישכילו לתגבר את פעילות העלאת המודעות והתקציבים המוקצים לכך אין ספק שכמות החולים והיקף המשאבים הממשלתיים יצטמצמו ".

אריאל איקן, מנכ"ל פרזניוס מדיקל קר מוסיף: "חשוב להדגיש שניתן למנוע או לפחות לעכב את מחלת הכליות באמצעות שמירה על אורח חיים בריא. כולנו נוטים לשכוח לעשות בדיקות תקופתיות  על מנת למנוע התדרדרות בריאותית, אך כשיש בעיה רפואית צריך לטפל ולא להזניח. ממש קריטי ביצוע בדיקות דם לפחות פעם בשנה חשובה ביותר על מנת שלא יהיה מאוחר מדי. תזונה נכונה תורמת מאוד לשמירה מפני התפרצות המחלה. רבים אינם מודעים לעובדה שסכרת ויתר לחץ דם (השכיחים מאד לצערנו) תורמות מאוד להידרדרות לאי ספיקת כליות ושבאמצעים שונים ומעקב במרפאה נפרולוגית ודיאטה נכונה אפשר למנוע זאת או לפחות לדחות את התפרצות המחלה בכמה שנים טובות. "

7,000 חולי אי ספיקת כליות בישראל

במכוני נפרוקר הפזורים ברחבי הארץ אנו מעניקים טיפולי דיאליזה באיכות ובטיחות גבוהה ביותר, לשיפור איכות החיים של המטופלים החולים באי ספיקת כליות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
ניידת טיפול נמרץ חדשה הוצבה במודיעין לזכר אהרון חיימוב הי"ד ניידת טיפול נמרץ, שנרכשה בתרומתה של הגברת ספרא, הוצבה בתחנת מד"א בעיר מודיעין, לזכרו של אהרון חיימוב הי"ד שנרצח בשבעה באוקטובר באופקים
בתחילת החודש התקיים טקס חנוכת אמבולנס לזכרו של אהרון חיימוב...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
במדבר 'פשוטי הרחוב' במופע השקת סינגל שני בהפקת עמיר לב - יום רביעי 31 ביולי - מועדון TASSA בתל אביב
פשוטי הרחוב - הרכב רוק גלילי מיוחד מאז 2009, היוצר...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
היום הארצי למודעות לנזקי הזנות - 24/7/24
"היום הארצי למודעות לנזקי הזנות"- יצוין בפעם השנייה על ידי עיריית תל...
האגף לגיל הרך יקדם איתור ילדים מעוכבי התפתחות כבר בשלבים מוקדמים
האגף לחינוך הגיל הרך מקדם יוזמה לאיתור ילדים מעוכבי התפתחות...
"שני משפחתי" לאורך אוגוסט במרכז נא לגעת - מגוון חוויות חושיות ייחודיות לכל הגילאים והצגת 'הנסיך הקטן' בשפת הסימנים
להכיר בדרך אחרת את עולמם של אנשים עם מוגבלויות ראייה...
אהרונה ישראל גאה להציג בבכורה: מדריך למתעמל - יצירה בין תנועה למילה- 13 באוגוסט בתיאטרון הבית
מדריך למתעמל יצירה בין תנועה למילה מופע שמתחקה אחר שיעוריו של המורה...