Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נהיגה בטוחה עם אופנוע

נהיגה בטוחה עם אופנוע
Credit: Pixabay.com
נהיגה בקלות דעת
Credit: Pixabay.com

רכיבה על גבי אופנוע היא מהירה ויעילה בעת עומסים ופקקים הקיימים מיד יום על כבישי ארצנו, אך בה בעת הרכיבה על גבי האופנוע מצריכה מיומנות של שיעורי נהיגה ולדעת כיצד לרכב נכון הן מבחינת הציוד והלבוש ההכרחיים גם על פי החוק הכתוב והן על פי חוקי התעבורה השונים. למרות כל זאת מרבית התאונות מתרחשות עם רוכבי אופנוע משום המהירות המופרזת בה נוהגים הרוכבים על האופנוע הנגרמות מאופי הכביש כשהוא חלק מגשם או כתם שמן או כביש משובש. כמו כן תאונות עם אופנועים מתרחשות כאשר הנהגים הנוהגים בכלי דו גלגלי זה אינם מצייתים לחוקי התנועה או כאשר הם במבצעים מעברים מסוכנים בין נתיבים ועוד סיבות נספות הגורמות לתאונות הדרכים על ידי לא פעם הרוכבים עצמם. משום כך כאשר ישנה עלייה חדה במעורבות תאונות דרכים בהן מעורבים רוכבי אופנוע עורך דין תאונת אופנוע הינו עורך דין לדיני תעבורה יסייע לכם בכל ההליכים המשפטיים ולמיצוי כל זכויותיכם המשפטיות.

לנהוג נכון ובאחריות

המושג נהיגה בקלות דעת כוונתה מופנית כאשר מתבצעים עבירות תנועה כלליות  אליהם החוק לא יודע להתייחס כעבירה ספציפית. בין עבירות התנועה הנמנות על עבירות של קלות דעת הן נהיגה במהירות, אי שמירת מרחק, שימוש בנייד ועוד. עבירות אלו אומנם עלולות להצטייר כעבירות של מה בכך אך למעשה הן עבירות המהוות סכנה לסביבת הנוסעים האחרים וההולכים בדרך. הענישה יל עבירות מסוג רשלנות או כפי שהן מכונות בנוסף נהיגה בקלות דעת משתנה על פי העברה התעבורתית שבוצעה והן יכולות לנוע בין פסילת רישיון נהיגה לתקופה קצרה ועד למאסר של שנתיים ימים במקרים החמורים יותר.

נהיגה במהירות מופרזת

נהיגה במהירות מופרזת היא מתכון בטוח ומצער מאד לתאונת דרכים מסוכנת העלולה גם לגבות חיים. משום כך מגבירה משטרת ישראל את הנהג הישראלי במיני אמצעי מניעה המעודדים אותו להפחית מהירות נסיעה מעבר למותר על פי החוק והציות לחוקי התנועה כנהוג בחוק. חלק מאותם אמצעי אכיפה של המשטרה הינם הצבת מצלמות אוטומטיות בצדי הדרכים הקולטות את מהירות הנסיעה של הנהג, וחלק מן המצלמות מאוישות על ידי השוטר עצמו העומד בצד הדרך וקולט את הרכבים הנוסעים במהירות מופרזת. אם נתפסתם בדרככם נוסעים במהירות מופרזת על ידי אחת מאותן מצלמות אכיפה, יש מה לעשות בעניין. פנייה אל עורך דין מהירות מופרזת יכול לסייע לכם ואף לזכות בחלק מן המקרים מן האשמה על עבירה של מהירות מופרזת. משום שלא פעם הוטלו ספק על אמינות אותן מכמונות מהירות המוצבים בצדי הדרכים. על כן, אם קיבלתם דו"ח בו אתם מואשמים בנהיגה על מהירות מופרזת פנו אל עורך דין לדיני תעבורה בכדי לבדוק יחד אתו את המקרה הפרטי שלכם על פי הנתונים הקיימים והסיוע המשפטי שתקבלו.

סיכום דבר

כאשר אתם מתיישבים מאחורי ההגה של הרכב או מערכת ההיגוי של האופנוע זכרו כי הינכם אחראים לבטחונכם בדרכים ובה בעת גם על חיי הסובבים אתכם. נהיגה בקלות לראש ובמהירות מופרזת הינן סכנה ציבורית שתוצאותיה ידועות מראש ועלולות להסתיים גם בצורה קטלנית. המחוקק רואה בחומרה רבה עבירות תנועה אלו והתייחסותו אליהן היא בהתאמה על פי חומרת העברה הנעה בין שלילת רישיון לתקופה קצרה ועד למאסר של שנתיים. עורך דין לדיני תעבורה יעזור לכם להתנהל מול כל רשויות האכיפה רשויות החוק בייצוג ובמשא ומתן ולהביא להפחתה בענישה בחלק מן המקרים ואף לזיכוי מלא בחלק אחר מן המקרים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
תערוכת צילומים חדשה המוקדשת לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון נחנכה ביום שני בשדרת הנוסעים היוצאים לחו"ל בנתב"ג
בתערוכה מוצגות עשרות תמונות ממכלול הוויה והעשייה בישובי הנגב המערבי...