Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ילדי צהרוניות ניצנים בפתח תקוה עוברים להזנה בכלים רב פעמיים

ילדי צהרוניות ניצנים בפתח תקוה עוברים להזנה בכלים רב פעמיים
קרדיט: צהרוניות

לאחר פיילוט מוצלח שבוצע בשנה שעברה ע"י הרשות והגורמים המקצועיים, בשיתוף ועד ההורים העירוני בחמישה בתי ספר, הוחלט השנה להרחיב את ההזנה בכלים רב פעמיים לכל צהרוניות ניצנים בבתי הספר, ולהפסיק את השימוש בכלים חד פעמיים.

ע"פ הערכות מדובר בכמיליון כלים חד פעמיים שייחסכו מהסביבה ויתרמו לצמצום הזיהום הסביבתי. המעבר לכלים רב פעמיים הוא חלק מתכנית הקיימות ופיתוח "בר קיימא" ומטרתו היא לעורר מודעות בקרב התלמידים/ות, ולחנך להרגלים מקיימים כגון: מיחזור, צרכנות נבונה, הפרדת פסולת וצמצום השימוש בכלים חד פעמיים, תוך הבנת הנזקים שנגרמים לסביבה. תהליך דומה כבר מתרחש בגני הילדים.

ההחלטה המשותפת התקבלה בוועדת היגוי בה השתתפו אנשי מקצוע, נציגי האגף לרווחה חינוכית, נציגי ועד ההורים שהשתתפו בפיילוט, נציגי האגף לאיכות הסביבה וכמובן מפעילי הצהרוניות. אלה יספקו לכל תלמיד ותלמידה צלחת אוכל עם מכסה וסכו"ם קשיח העומדים בכל התקנים המחמירים ומתאימים להגשת אוכל חם ולניקוי במדיח הכלים, שיכנסו לשקית אוכל עמידה הניתנת לרחיצה. הכלים המשומשים ינוגבו במגבת נייר בתום הארוחה ע"י הילדים, יארזו וישטפו היטב בבית. למחרת יביאו הילדים כלים נקיים. מהלך שכזה הוא גם חינוכי וגם חברתי – משפחתי מעצם שיתוף ההורים.

במקביל למהלך משמעותי זה, לאורך השנה יתקיימו בצהרוניות פעילויות תואמות גיל בנושא קיימות ושמירה על הסביבה – מיחזור, הפרדת פסולת, שימוש חוזר, צרכנות נבונה, הימנעות מזריקת פסולת שאינה מתכלה ועוד.
ראש העיר רמי גרינברג "אנו מחויבים לחנך את ילדינו, הלכה למעשה, על ערכי הקיימות כדי לצמצם את הזיהום הסביבתי והנזק לכדור הארץ. המעבר לכלים רב פעמיים הוא בשורה אמיתית וחשובה שתשתלם לילדינו בטווח הארוך, אנו מחויבים להם ולדורות הבאים. בכדי שהטמעת התהליך תצליח המעבר ילווה בהסבר להורים ולילדים על חשיבות השמירה על איכות הסביבה, חשיבות המיחזור והנזק שכלים חד פעמיים מסבים לסביבה. אני מודה להורים, למפעילים, לאגף מינהלה ורווחה חינוכית ולאגף לאיכות הסביבה על קידום המהלך ושיתוף הפעולה".

אנה נבות, יו"ר הנהגת ההורים העירונית: "הפיילוט השנה בבתי הספר ובגנים איפשר לנו ההורים לבדוק את הנושא ולדייק את הפרטים הרלוונטיים. בתחילת השנה היה חשש הגיוני של ההורים לקראת המעבר, אך בליווי נכון השימוש בכלים הרב פעמיים הפך טבעי. ישנה חשיבות רבה גם להסברה נכונה שתתקיים בתחילת השנה, וגם בגיוס ההורים למיזם. זו הדרך להצלחה ולקידום נכון של חינוך לקיימות, וסביבה ירוקה ומתחשבת".

קרדיט: צהרוניות
קרדיט: עריית פתח תקווה
קרדיט: צהרוניות
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מועדון בת מצווה
מועדון בת מצווה גליס: המקום המושלם לחגיגת בת מצווה בלתי נשכחת!
אם אתן מחפשות מקום מיוחד שיאפשר לכן לחגוג בת מצווה...
"יום אחד בריא יכול לשנות חיים שלמים" פרויקט חדש - Wellness Day בעמותת קהילת שבט הנובה
עמותת קהילת שבט הנובה, שהוקמה כחלק מיוזמת מפיקי פסטיבל הנובה...
טעם של מסורת עם נגיעה של חדשנות
האם אי פעם חלמתם על אירוע שבו האוכל לא רק...
האם אפשר להפוך את האימון לפעילות מהנה?
אנחנו מצד אחד חיים בעולם בו לכל אחד מאיתנו יש...
היום נפתחה באופן חגיגי שנת הלימודים בפתח תקווה ועשרות אלפי תלמידם ותלמידות החלו את שנת הלימודים
ראש העיר רמי גרינברג סייר היום בבתי הספר יחד עם...
מאות תלמידי מועצת מבואות החרמון מפונים מהצפון וילדי כיתות א' – ב' מאור יהודה ובת ים יקבלו ערכות ללימוד אנגלית של הלן דורון
לרגל פתיחת שנת הלימודים החדשה, החברה הישראלית ללימודי השפה אנגלית...
המדליסטית הדר פרידמן נפגשה אתמול עם ראש העיר רמי גרינברג
הדר פרידמן המדליסטית האולימפית הפתח תקוואית אשר זכתה במדליית הכסף...
בית פר"ח ברחובות - בית חם לילדים מרקע חברתי מורכב גם בימי הקיץ
בית פר"ח, מרכז העשרה קהילתי, המופעל על ידי פרויקט החונכות...
נפתח קפה הולה במרכז העיר
במסגרת קידום המרחב הציבורי במרכז העיר וקידום תנועת הקונים, נפתח...
מסעדת FLAME במלון קרלטון ת"א מציגה: תפריט חדש בהובלת השף אורן אסידו
אסידו: "כשסיפרתי לקרובים אליי על כניסתי להובלת מסעדת פליים בחלל...