Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אושר מסמך המדיניות לגבי התפתחות מרכז העיר פ"ת

אושר מסמך המדיניות לגבי התפתחות מרכז העיר פ"ת
כביש בר כוכבא | קרדיט: דוברות עיריית פתח תקווה

 בהמשך לחזון הפיתוח של מרכז העיר אותו החל לקדם ראש העיר רמי גרינברג עם כניסתו לתפקיד, ועדת המשנה לתכנון ובנייה דנה לאחרונה בתכנית פרה רולינג שהוגשה לאחרונה ע"י אגף ההנדסה בעירייה. התכנית הינה מסמך מדיניות תכנוני לרחובות בר כוכבא, פנסקר, שטמפפר ועוד.

כביש בר כוכבא | קרדיט: דוברות עיריית פתח תקווה

היוזמה להכנת מסמך מדניות להתחדשות עירונית לב המושבה, נותר כחלק מהמאמץ לעודד ולחזק מגמות להתחדשות עירונית במרכז העיר פ"ת. המסמך כולל את השטח שבין הרחובות בר כוכבא, שטמפפר, פינסקר ופרומקין וכן כולל בתוכו הסתכלות רחבה על הסביבה, לרבות כיכר המייסדים והמשך הרחובות הראשיים. עוד יצויין כי מסמך המדיניות מותאם לצירי הרק"ל, תכנית המתאר, מגמות השימור, החזון למרכז העיר ומגמות השוק והיזמות.

בין היתר, המדניות משמרת את עקרונות התכנון האיכותיים שנשתמרו מהימים ההיסטוריים של המושבה ומשלבת אותם עם צרכי העיר הגדלה והמתפתחת. בנוסף התכנית כוללת את עיקרון החצרות הפנימיות של המבנים, חיבור צירי הולכי רגל בין החצרות, עטיפת הרחובות וכיכר המייסדים בבינוי הכולל עירוב שימושים משולב עם מבנים לשימור.

מסמך המדיניות מייעד בין היתר את רח' בר כוכבא להיות ציר עירוני ראשי בנפחים גבוהים, הכולל עד 4 קומות מסד של מסחר ותעסוקה הכוללת שטחי ציבור ומגדלי מגורים בתמהיל מרובה דירות קטנות לאוכלוסייה צעירה. כמו כן, המסמך מייעד את רח' שטמפפר כרחוב ראשי במרכז העיר ובקרבתו תתוכנן קומת מסחר ו-2 קומות תעסוקה שעל גביהן בניין מגורים בתמהיל מרובה דירות קטנות. המסמך מיעד את רח' פינסקר כרחוב משני ברמת השכונה, השומר על אופי בנייה מרקמית עם חזית קומת קרקע מסחרית בתמהיל דירות בינוניות. רח' פרומקין הוא רחוב מקומי המשרת בעיקר את תושבי השכונה, מאופיין בבנייני מגורים בני 3 עד 8 קומות. מסמך המדניות מייעד את רח' פרומקין לשמור על אופיו כרחוב פנים שכונתי, המאפשר מעבר לרחובות הפנימיים ושומר על אופי הבניה המרקמי הקיים ובשימוש מגורים בלבד.

על פי מסמך המדיניות, מערך שטחי הציבור הפתוחים ישומרו ויווצרו חיבורים בין רחובות ומוקדי עיניין שונים במטרה לעודד הליכה רגלית ולייצר תנועת עוברים ושבים בכל המתחם באמצעות כך שלא יווצרו "חצרות אחוריות" המזמנות הזנחה.

ראש העיר רמי גרינברג "אחרי שנים שמרכז העיר הוזנח ולא נעשה לגביו חשיבה קדימה, אנחנו מקדמים תוכנית מדיניות מעשיות אשר עתידה להפוך אותו ב-180 מעלות כבר בשנים הקרובות. מרכז העיר הוא האתגר הגדול ביותר מבחינת הרשות ועל כן אנחנו משקיעים את מרב המאמצים כדי שהוא יחזור להיות הגאווה של תושבי העיר ויהווה מוקד משיכה לאוכלוסיות צעירות."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רחל קלנר המורה לכימיה מאולפנת אמית ישורון - המורה המצטיינת בארץ
הזוכה בפרס להצטיינות בהוראה ע"ש דליה צ'שנובסקי, מטעם החברה הישראלית...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
ספיר ואברהם מדברים לראשונה למה לא הגיעו לחתונה של אחיה שניר והאם מתכננים חתונה בקרוב? יואב צפיר מספר על המשלחת לאירוויזיון ואליאב זוהר שולף טבעת בפרימיירת הסרט איימי ויינהאוס בקניון הגדול
את הקרנת הבכורה לסרט המדובר של פסח הקרוב: Back to...
רשת SACARA ממשיכה להתרחב ופותחת סניף שלישי בעיר פתח תקוה: הסניף החדש של סאקרה נפתח בכפר גנים בהשקעה הנאמדת בכ- 650 אלף ₪
רשת הקוסמטיקה SACARA ממשיכה להתרחב ופותחת סניף שלישי בעיר פתח...
כבוד לעיר: סגן חתן התנ"ך הארצי – דוד שאשא, תלמיד ישיבת אמית כפר גנים
חידון התנ"ך הארצי לנוער בהנחיית ד''ר אבשלום קור התקיים השבוע...
הקריה האקדמית פתח תקווה: העירייה מקדמת מתחם ענק שבו יוקם מתחם אוניברסטאי, מעונות לסטודנטים ומגוון אפשרויות פנאי, בילוי וספורט!
עיריית פתח תקווה מקדמת בימים אלה את פרוייקט הקריה האקדמית...
המחנכים שחזרו מהלחימה - שימחו עם התלמידים בכל העיר
כחלק מאירועי הפורים בישיבת אמית כפר גנים פתח תקווה, יצאה...
שלומית רבי מישיבת אמית כפר גנים פתח תקוה - מורת המאה
'מורת המאה', המורה המצטיינת בחינוך הדתי, לשנת התשפ"ד, היא שלומית...
She Ted - נערות ונשים מדברות חדשנות
אחת לשנה, בחודש מרץ, יתקיים פורמט She Ted שהגתה ומובילה...