Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בני אבריאל שפר: התמודדות הגיל השלישי עם משבר הקורונה

בני אבריאל שפר: התמודדות הגיל השלישי עם משבר הקורונה
קרדיט canva

אחת ההתמודדויות המלוות את אוכלוסיית הגיל השלישי בשגרה, היא תחושת הבדידות. אלא שבשנה האחרונה, מאז פרוץ משבר הקורונה העולמי, נוספו קשיים חדשים ובלתי צפויים לסל הדאגות היומיומי וגרמו לאוכלוסיית העולם – צעירים כמבוגרים, להכיר את הבדידות מקרוב. בני אבריאל שפר, כחלק בלתי נפרד מאוכלוסיית הגיל השלישי בישראל – במסר של תקווה.

בני אבריאל שפר, 12.01.2021

קצת מספרים

הנחיות משרד הבריאות קובעות כי קיימת החובה על האזרחים במדינת ישראל להימנע ככל הניתן מיציאה מהבתים וחלה החובה בצמצום המגע הפיזי עם אנשים שלא מתגוררים בדרך קבע תחת אותו בית אב.

הגבלה זו, שעבור רובנו נראית כבר חלק מהשגרה ולמדנו לחיות עמה, נתפשת כמערכה אבודה מראש עבור אלו המתגוררים לבדם. בישראל, מונה אוכלוסיית הגיל השלישי מעל ל-1,300,000 אזרחים: אחוז האוכלוסיה המתגוררת לבדה בטווח הגילאים 60-69 עומד על כ-18%, בעוד שבטווח הגילאים 70-79 כ-24% מאוכלוסיה זו מתגוררים לבד. פלח האוכלוסיה בגילאים 80-89 מבשר נתון כואב מכולם: 45% מתוכה מתגוררים לבדם.

זה מדע מדויק

ממחקרים שבוצעו בשנים האחרונות, עולה שמלבד נוכחותם של אנשים בסביבתו של אדם, בדידות עלולה להופיע גם כתוצאה משינוי במצב כלכלי, פיזי, וחברתי. הבדידות נקשרת באופן ישיר להחמרה במצבו הגופני ו/או הפיזי של אדם וכתוצאה מכך משפיעה על מידת שביעות רצונו מחייו.

מכיוון שכך, בדידות עשויה לגרום למצבי רוח קיצוניים ובמקרים מסוימים עלולה להוביל לסיכון חיים – בעיקר בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי.

נפש בריאה בגוף בריא

חשוב להבין כי קשר אנושי מהווה גורם מרכזי בחייו של אדם המשפיע באופן ישיר על מצב רוחו ועל מצבו הפיזי. ברוב המקרים ובעיקר בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי, קשר אנושי חיובי מהווה בסיס לנחמה ומעודד את תחושת החיוניות. מתוך כך עולה, כי אדם הנמצא בקרבת סביבה תומכת יהנה מחיים בריאים יותר בכל האספקטים ומתוחלת חיים ארוכה יותר מזו של אדם שלא נמצא בקרבת  אותה סביבה.

קשר אנושי מהווה בסיס לנחמה ולתחושת חיוניות | בני אבריאל שפר קרדיט canva

אם כך, איך מתגברים על בדידות?

אל תמנעו מלדבר על הקושי. שתפו אותו והעלו אותו לסדר היום על אף תחושת האשמה על היעדר היכולת שלכם לבקר את הקרובים לכם. תנו להם להבין שקשה לכם והנושא באופן טבעי ימצא נקודות ממשק משותפות הגורמות להבנה הדדית, שיתוף, שיחה ערה ומתן תחושת הכלה. השיח הכרחי להפגת תחושת הבדידות ולא חסרות דרכים ליצירה ולשמירה על קשר הדוק גם בימים אלה.

בעידן שלנו, שימור קשרים עם הסביבה מתאפשר במגוון פלטפורמות: טלפון קווי, פלאפון סלולרי המאפשר צילום תמונות, שיחות וידאו,שיתוף וגישה למערכות חברתיות שונות, מחשב נייד או נייח הפורס את כל הכלים התקשורתיים הנחוצים לאדם ב-2021.

רק תבחר: כלי תקשורת ב-2021  | בני אבריאל שפר קרדיט canva

נסו להיות יצירתיים בקשר שלכם עם הקרובים שרחוקים מכם:

שלחו תמונה לבוקר טוב, צרו אלבום תמונות כזכרון חיובי מתקופות טובות שעברתם יחד, ודברו על כך כנושא שיחה, נסו לראות סרט יחד ואף לשבת יחד לקידוש באמצעות שיחת וידאו.

לסיכום

עם תחילת שנת 2021 אנחנו בהחלט מרגישים את סופו של עידן הקורונה ומבחינים אפילו בהבזקי אור בקצה המנהרה עם כמעט 2 מיליון מחוסנים מאוכלוסיית הגיל השלישי. חשוב לזכור שאמנם הזום, הטלפון הנייד או הטאבלט, לעולם לא יחליפו מגע אנושי, אך יחד עם זאת, תחת מגבלות העולם החדש, זה הכי קרוב למגע פיזי שנוכל לקבל.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עריכה ניתוח משא מתן ואכיפת חוזים
עורך דין חוזים מתמחה בעריכת, ניתוח, משא ומתן ואכיפת חוזים,...
כיצד מאבחנים ליקויי למידה?
ישנם ילדים אשר על אף שהם משתדלים מאוד, אינם מצליחים...
נבחרת הדיבייט הגיעה להישגים מעולים בתחרות העולמית WSC שהתקיימה בלונדון
השבוע חזרו 49 תלמידים ותלמידות מתחרות הדיבייט שהתקיימה בלונדון, שתי...
קורא ברקוד איכותי ומקצועי
על מנת שתוכלו להעביר את המוצרים שלכם ולסרוק אותם באופן...
לטפל בצורה איכותית ומבוקרת
מטופלים רבים אשר מגיעים למרפאת השיניים נחרדים ונבהלים מהמכשירים השונים,...
איתור נזילה - איך נוכל לזהות?
איתור נזילה היא בדיקה הנעשית, בין היתר, במסגרת בדק בית...
ייעוץ כלכלי לחברות
מצבו הכלכלי של בעל העסק ושל התזרים העסקי ישפיעו במידה...
משכנתא לבנייה עצמית: מדריך מקיף לבוני בתים הראשונים
מחפשים לבנות את בית חלומותיכם אך מתלבטים כיצד לממן אותו?...
חברת הובלות במרכז - איזה פרמטרים חשובים?
שירותי הובלות שונים מוצעים על ידי חברת הובלות במרכז לקהל...
מסיבת רווקות במרכז - כל מה שצריך לדעת
תכנון של מסיבת רווקות במרכז זו לא משימה קלה, וכל...