Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בתי הספר יזמנו את התלמידים למפגשים באוויר הפתוח

בתי הספר יזמנו את התלמידים למפגשים באוויר הפתוח
קרדיט: pixabay

ממשלת ישראל, החליטה על חידוש לימודים בערים ירוקות וצהובות עם רמות תחלואה נמוכות. פתח תקוה היא עיר כתומה אשר איננה עומדת בקריטריונים ללמידה.

ערים כתומות עם ציון של פחות מ 6.5 וששיעור בני ה-50 ומעלה שהתחסנו במנה שנייה עולה על 70% יכולות לחזור ללמידה במתווה ייחודי, אך בפתח תקוה הציון הוא 7.3 ומספר המתחסנים אינו עומד בנדרש. לאור זאת לא יתקיימו לימודים פרונטליים בפתח תקוה.

יחד עם זאת, קיימת אפשרות ללמידה/מפגש בחוץ עד 10 אנשים כולל המורה, תוך הקפדה על ההנחיות, אך הדבר נתון לשיקולו של ביה"ס ולמערכת השעות.

לאור זאת החליטו אגפי החינוך לקדם את הנושא. האגף לחינוך יסודי בניהולה של טלי טולדנו, הוציא הודעה למנהלי ומנהלות בתי הספר כי בהתאם להחלטת הממשלה ניתן לזמן גם בעיר כתומה עד תשעה תלמידים ומורה למפגש שמתקיים במרחב הפתוח.

המפגשים במרחב הפתוח הם בהתאם להחלטת בית הספר, לרבות החלטה על התכנים, אופן המפגש והשכבה המוזמנת, כאשר ביסודי העדיפות היא לתלמידי ה-ו מתוך ההבנה שהם האחרונים לחזור. כאשר ההמלצה היא לנסות כי כל תלמיד יגיע לביה"ס עד פעמיים בשבוע לכשלוש שעות סה"כ.

גם באגף לחינוך על יסודי בניהולה של ד"ר ירדנה חדד מעודדים את המנהלים ומנהלות לזמן תלמידים למפגש במרחב הפתוח, לצרכי למידה או הפגה חברתית, בהתאם לשיקול הדעת של המנהל/ת והצוות, כאשר במינהל החינוך מודעים לחשיבותם של המפגשים החברתיים לתלמידים הנמצאים זמן רב בבית.

כל בית ספר יפעל לפי האפשרויות העומדות בפניו, מערכת הלימודים, זמינות המרחבים ועוד ויעדכן את התלמידים בהתאם. הפעילויות יתקיימו תוך שמירה על ההנחיות והקפדה על הכללים.

מיכל אונגר מנהלת מחלקת גני ילדים הודיעה גם היא כי ילדי הגן יוזמנו בהתאם למתווה של עד תשעה ילדים המחולקים לקבוצות ויגיעו לגן פעמיים בשבוע לשעתיים וחצי למפגש שיתקיים בחצר הגן, במרחב הפתוח.

ראש העיר רמי גרינברג הוסיף "ברור לכולנו כי הזמן החולף אינו מטיב עם הילדים הנמצאים בבית תקופה ממושכת והעובדה כי ניתן לזמן תלמידים בקבוצות קטנות יאפשר למורים לזמן את הילדים למפגש חברתי או לשיעור שיתקיים באוויר הפתוח, תוך הקפדה על הכללים של ריחוק חברתי ועטית מסכה. אני בהזדמנות זו רוצה לשוב ולהפציר בכל אנשי החינוך להתחסן".

מ"מ רה"ע וראש מינהל החינוך רון כץ הוסיף "אנו מעודדים את בתי הספר לזמן את התלמידים לשיעורים באוויר הפתוח במטרה ליצור מפגש שלא דרך המסכים. כמובן שהכל בתוקף כל עוד מזג האוויר מאפשר זאת".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רחל קלנר המורה לכימיה מאולפנת אמית ישורון - המורה המצטיינת בארץ
הזוכה בפרס להצטיינות בהוראה ע"ש דליה צ'שנובסקי, מטעם החברה הישראלית...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
ספיר ואברהם מדברים לראשונה למה לא הגיעו לחתונה של אחיה שניר והאם מתכננים חתונה בקרוב? יואב צפיר מספר על המשלחת לאירוויזיון ואליאב זוהר שולף טבעת בפרימיירת הסרט איימי ויינהאוס בקניון הגדול
את הקרנת הבכורה לסרט המדובר של פסח הקרוב: Back to...
רשת SACARA ממשיכה להתרחב ופותחת סניף שלישי בעיר פתח תקוה: הסניף החדש של סאקרה נפתח בכפר גנים בהשקעה הנאמדת בכ- 650 אלף ₪
רשת הקוסמטיקה SACARA ממשיכה להתרחב ופותחת סניף שלישי בעיר פתח...
כבוד לעיר: סגן חתן התנ"ך הארצי – דוד שאשא, תלמיד ישיבת אמית כפר גנים
חידון התנ"ך הארצי לנוער בהנחיית ד''ר אבשלום קור התקיים השבוע...
הקריה האקדמית פתח תקווה: העירייה מקדמת מתחם ענק שבו יוקם מתחם אוניברסטאי, מעונות לסטודנטים ומגוון אפשרויות פנאי, בילוי וספורט!
עיריית פתח תקווה מקדמת בימים אלה את פרוייקט הקריה האקדמית...
המחנכים שחזרו מהלחימה - שימחו עם התלמידים בכל העיר
כחלק מאירועי הפורים בישיבת אמית כפר גנים פתח תקווה, יצאה...
שלומית רבי מישיבת אמית כפר גנים פתח תקוה - מורת המאה
'מורת המאה', המורה המצטיינת בחינוך הדתי, לשנת התשפ"ד, היא שלומית...
She Ted - נערות ונשים מדברות חדשנות
אחת לשנה, בחודש מרץ, יתקיים פורמט She Ted שהגתה ומובילה...