Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הטיפול הנכון במקום הנכון

הטיפול הנכון במקום הנכון
קרדיט: freepik

לא מעט אנשים זקוקים לטיפול נפשי. לא מעט אנשים פונים לטיפול פסיכולוגי ולטיפול פסיכיאטרי בשל סיבות שונות. ישנם אנשים אשר מסתפקים בטיפול בקהילה הכולל התאמת תרופה על ידי פסיכיאטר שתואמת למצבם הנפשי וכן, טיפול פסיכולוגי מתאים בכמות מפגשים שבועית הנקבעת מראש. ישנם מקרים שבהם אדם צריך יותר מזה ומופנה על ידי פסיכיאטר בהתאם למצבו לאשפוז פסיכיאטרי. במצבים מעין אלה, אם האדם איננו מעוניין להתאשפז או מרגיש כי איננו מסוגל להתאשפז, הוא יכול לבחור בבית מאזן. אחד מסוגי האנשים שיכולים להיעזר בטיפול בבית המאזן הם אנשים אשר שצריכים טיפול בפוסט טראומה.

קרדיט: freepik

פוסט טראומה- במה מדובר?

אנשים אשר היו חשופים לאירוע קשה ופיתחו פוסט טראומה מתארים קו שבר בחייהם. רבים מהם מדברים על החיים שחיו לפני האירוע הקשה שחוו אל מול החיים שאחרי. הם והקרובים להם מתארים פעמים רבות שינוי משמעותי עד כדי כך שמרגיש שהאישיות שלהם השתנתה. מאנשים שהיו נהנים מהחיים, מאנשים שמחים בדרך כלל ואופטימיים וכן מאנשים מתפקדים, הם הפכו להיות רגישים מאוד, קופצים מכל רעש ורחש, נוטים לכעוס ומסוגלים להתפרץ בלע שליטה בקלות יחסית. לא פעם אנשים מעין אלה יתקשו להמשיך לתקשר עם אנשים אחרים והם יסתגרו בביתם. ניתן לומר כי אנשים אשר סובלים מפוסט טראומה נפגעים בצורה קשה בכל תחומי החיים שלהם ועל כן, הם זקוקים לטיפול, כאשר לא פעם יהיה להם צורך בטיפול אינטנסיבי באשפוז פסיכיאטרי. אם הם לא מעוניינים להתאשפז, הם יכולים לבחור בבית המאזן כחלופה לאשפוז. גם אנשים אשר סובלים מחרדות קשות וצריכים טיפול בחרדות קשות באשפוז, יכולים לבחור בבית המאזן במידה והם לא מעוניינים להתאשפז לצורך טיפול.

מהו הבית המאזן?

בית מאזן היא מסגרת טיפולית המאפשרת לאנשים המצויים במשבר נפשי חריף או לאנשים הסובלים מבעיות נפשיות שונות, לקבל מענה כוללני בתוך הקהילה עם מעטפת רפואית מקצועית. מדובר על מסגרת המאפשרת שילוב של בריאות הנפש והגוף ומתן מענה מדויק לכל אדם בהתאם למצוקה הנפשית שהוא סובל ממנה. הבית המאזן יכול להוות מניעה או חלופה לאשפוז פסיכיאטרי ומאפשר חווית החלמה בגישה אישית ואינטימית המותאמת למצבו של כל מטופל. מודל זה הוא מודל חדשני אשר מיושם לראשונה בישראל בתחום בריאות הנפש. נעשה שימוש באסטרטגיות של טיפול מערכתי ומשפחתי. התכלית היא למעשה ליצור לאדם סביבה תומכת שתסייע לו לתפקד בצורה תקינה ולשוב לשגרת חייו על ידי מתן טיפול וסיוע המותאמים לו באופן אישי. כמו כן, המטרה היא להעניק לאדם חווית טיפול והחלמה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להתמודד לבד מול הוצאה לפועל או בעזרת עורך דין?
ההוצאה לפועל, או בשמה הרשמי רשות האכיפה והגבייה, מוסמכת להטיל...
לא רק למטבח- נירוסטה כמו שעוד לא הכרתם
תחום הבנייה והייצור, בין תחומים רבים אחרים, עושים שימוש נרחב...
איך שומרים על סטריליות בשטח?
אם בעידן טרום קורונה היינו צריכים להסביר לילדינו מדוע האחות...
מתעוררת מחלוקת בתוך המשפחה? אל תנהלו את הדברים לבד
משפחה היא המסגרת הקרובה והבטוחה ביותר עבור כל אחד. זוהי...
עיצוב פנים בסגנון מודרני
עיצוב פנים בסגנון מודרני
הבית הוא לא "רק" המקום הבטוח עבור כולנו, אלא גם...
לשון הרע מאחורי המקלדת- איך מתמודדים?
האינטרנט עשה מהפך אמיתי בעולם בכל תחומי החיים, כשהרשתות החברתיות...
חובותיכם גדולים מיכולתכם לשלם? יש מה לעשות
יוקר המחיה, הריביות המזנקות ובכלל תנאים של חוסר יציבות כלכלית...
מינרלים- הקוסם הסודי לעור ושיער מושלמים
טיפול בפיגמנטציה הוא אחד מענפי הקוסמטיקה הנפוצים והשכיחים ביותר בעולם,...
איך לדאוג לחיים נוחים לאנשים בגיל השלישי?
ישנם קשישים המעדיפים להישאר לגור בביתם ולהיות מטופלים על ידי...
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...