Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ייעוץ משפטי לרשויות מקומיות – למי לפנות?

ייעוץ משפטי לרשויות מקומיות – למי לפנות?
credit: canva.com

ייעוץ משפטי לרשויות מקומיות

בניגוד לדעה הרווחת כי רשויות המדינה הן עצמאיות ויכולות לעשות ככל העולה על רוחן, בפועל המציאות שונה בתכלית. ייעוץ משפטי הוא דבר שבשגרה עבור הרשויות השונות, בין אם למחוקקת, למבצעת ואפילו לרשויות המקומיות השונות אשר זקוקות לו על מנת לוודא כי ההחלטות שמתקבלות הינן חוקיות ועומדות את מבחן המשפט. לדוגמה, הרשויות המקומיות זקוקות לייעוץ משפטי מקצועי על ידי עורך דין רשויות מקומיות בנושאים מגוונים כמו העסקת קרובי משפחה, מכרזים, העברת תקציב המועצה או הרשות המקומית, כמו גם בישיבות והחלטות מועצה. עורך הדין יעניק ייעוץ משפטי בכל הנוגע להחלטות השונות ויסייע למצוא פתרונות כאשר ההחלטות שמתקבלות אינן עומדות בקנה אחד עם החוק.

העסקת קרובי משפחה

ללא ספק אחד האלמנטים המורכבים ביותר בעבודת עירייה היא בחירת כוח האדם, משום שישנם כללים וחוקים המגבילים את הבחירה. לדוגמה, קרובי משפחה מדרגה ראשונה של חבר מועצה לא יוכלו לעבוד במועצה עצמה, אך מה אם קרובי משפחה מדרגה שניה כמו בני דודים, או קרובי משפחה רחוקים יותר? עורך דין לענייני עירייה יוכל לסייע למועצה לגבש החלטות אשר עומדות בקנה אחד עם החוק ולמנוע שחיתות במועצות השונות. כמו כן, עורך הדין יוכל לסייע גם בהיבטים אחרים של עבודה העירייה כמו העברת התקציב, בחירת ספקים כאלה ואחרים, בחירת מנצחים במכרזים ועוד.

לתת את המושכות לידיים אמינות

ללא ספק, מצב בו אדם מאבד את יכולותיו הקוגניטיביות והמנטליות ומגיע למצב רפואי ונפשי בו הוא איננו יכול לקבל החלטות מושכלות על דעת עצמו בעקבות מחלה או זקנה הוא איננו פשוט כלל. לכן, על מנת להתמודד עם המצב ולמנוע קבלת החלטות שאינן מושכלות אודות אדם, בריאותו, רכושו וממונו, ניתן להסמיך לו מיופה כוח אשר יקבל את ההחלטות במקומו. לרוב מיופה הכוח ממונה על ידי בית המשפט, אך ניתן גם טרם ההידרדרות הקוגניטיבית בעזרתו של עורך דין לייפוי כוח מתמשך לנסח מסמך אשר ממנה אדם קרוב לבחירתו של אותו חולה להיות מיופה כוחו. כך, במקום לסמוך על בחירתו של בית המשפט תוכלו לבחור בעצמכם את מיופה כוחכם, על מנת להיות בטוחים כי הוא יקבל את ההחלטות הנכונות עבורכם בכל הנוגע לרכוש, לממון ולבריאותכם כשבראש מעייניו תהיה טובתכם. משרד עורכי הדין שפירא בוטרמן הוא משרד בוטיק אשר מתמחה בדיני רשויות מקומיות, ייפוי כוח מתמשך, צוואות, משפט מנהלי ועוד. מעוניינים בפרטים נוספים? חייגו למספר 0503121991 ונשמח לסייע.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
לשון הרע מאחורי המקלדת- איך מתמודדים?
האינטרנט עשה מהפך אמיתי בעולם בכל תחומי החיים, כשהרשתות החברתיות...
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
עריכה ניתוח משא מתן ואכיפת חוזים
עורך דין חוזים מתמחה בעריכת, ניתוח, משא ומתן ואכיפת חוזים,...
כיצד מאבחנים ליקויי למידה?
ישנם ילדים אשר על אף שהם משתדלים מאוד, אינם מצליחים...
נבחרת הדיבייט הגיעה להישגים מעולים בתחרות העולמית WSC שהתקיימה בלונדון
השבוע חזרו 49 תלמידים ותלמידות מתחרות הדיבייט שהתקיימה בלונדון, שתי...
קורא ברקוד איכותי ומקצועי
על מנת שתוכלו להעביר את המוצרים שלכם ולסרוק אותם באופן...
לטפל בצורה איכותית ומבוקרת
מטופלים רבים אשר מגיעים למרפאת השיניים נחרדים ונבהלים מהמכשירים השונים,...
איתור נזילה - איך נוכל לזהות?
איתור נזילה היא בדיקה הנעשית, בין היתר, במסגרת בדק בית...
ייעוץ כלכלי לחברות
מצבו הכלכלי של בעל העסק ושל התזרים העסקי ישפיעו במידה...
משכנתא לבנייה עצמית: מדריך מקיף לבוני בתים הראשונים
מחפשים לבנות את בית חלומותיכם אך מתלבטים כיצד לממן אותו?...