Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נדחה הערר ופרויקט פינוי – בינוי בדרך הטייסים בשכונת יד אליהו קיבל אור ירוק

נדחה הערר ופרויקט פינוי – בינוי בדרך הטייסים בשכונת יד אליהו קיבל אור ירוק
קרדיט pixabay

ועדת הערר המחוזית של תל אביב דחתה את הערר שהגיש ועד תושבי שכונת תל חיים נגד פרויקט פינוי -בינוי בדרך הטייסים 6,8,10 בשכונת יד אליהו בתל אביב.

התכנית מציעה להרוס את שלושת הבניינים הקיימים ולבנות במקומם 5 בניינים בני 7 עד 9 קומות ובסה"כ 260 יחידות דיור.

עיקר טענתם של תושבי תל חיים השכנה, אשר שכונתם משתרעת על שטח של 1.5 ומוקפת ב 4 צירי תנועה ראשיים (הטייסים, משה דין, לה גווארדיה והשלום) היא לעניין העומס על התנועה שיגרם כתוצאה מתוספת כה משמעותית של יחידות דיור מאחר שמעבר לפרויקט הזה מתוכננים עוד פרויקטים בדרך השלום ולכן הם יתקשו לצאת מהשכונה שלהם. עוד טענו העוררים, שאף על פי שהתכנון המוצע סביר ומקובל על הוועדה המקומית, יש לצמצם את מספר היחידות המוצע משום שלעמדתם גם לאחר צמצום כאמור עדיין יהיה הפרויקט כדאי מהבחינה הכלכלית.

עו"ד עפר טויסטר המייצג את יזמית הפרויקט (חברת ב.ס.ר) הפנה במהלך הדיון את תשומת ליבה של הועדה לכך שהיזם היה יכול לבנות יותר יחידות דיור אילו היה הולך במסלול של תמ"א אלא שבמקרה זה נענה לשיתוף הפעולה שהוצע על ידי הועדה המקומית כדי לתכנן תכנית שתיטיב עם השכונה ועם הציבור.

עוה"ד מירה בורנשטיין ויוסי קליין ממשרד עו"ד הרטבי, בורנשטיין, בסון המייצגים את בעלי  72 בעלי הדירות, ציינו בדיון כי אחת התועלות בתכנית היא קרן הונית שיקים היזם לצורך מימון תחזוקת הרכוש המשותף בפרויקט, כך שבעלי הדירות יוכלו לחזור לגור בשכונה בדירות החדשות שייבנו והקרן ההונית תסייע להם לשמור על רמתו הגבוהה של הפרוייקט.

לדבריהם "התכנית שאושרה היא דוגמה לתרומת תכנית המתאר של תל אביב, תא/5000, אשר קבעה מסגרת של סל זכויות ועקרונות בינוי כלליים, ומכוחה מוסמכת הועדה המקומית לאשר תכנית נקודתית לביצוע פרויקט, וזאת תוך פרק זמן קצר יחסית. מודל זה מייתר את הצורך באישור הועדה המחוזית ובמקרה של פרוייקט זה התקצרו לוחות הזמנים בצורה משמעותית.

יחד עם זאת, אומרים עוה"ד בורנשטיין וקליין, "הגשת הערר עיכבה את הוצאת הפרוייקט אל הפועל במשך כשנה, מה שמצביע על הקלות בה ניתן לעכב פרוייקטים. זו אמנם זכות חוקית חשובה, אולם בהעדר סנקציה כגון חיוב בהוצאות ו/או תשלום אגרה משמעותית, מתעכבים פרוייטים רבים לעתים בלא כל הנמקה אמיתית".

עתה ניתן יהיה להוציא היתר ולהתחיל בבניה בקרוב.

ועדת הערר דחתה את הערר תוך שהיא מציינת כי הצוות המקצועי סבר שההשפעה על התנועה זניחה וכי פתיחת דרך חדשה שמתוכננת במסגרת הפרויקט אמורה לסייע מבחינת עומסי תנועה.

על פי ועדת הערר, התכנית תואמת לחלוטין את תכנית המתאר לעיר, תא/5000, תורמת למרקם העירוני ובמסגרת התכנית הוקצו 300 מ"ר למטרות ציבוריות. עוד קבעה הועדה כי בכל הנוגע לטענת העורר בקשר לצפיפות שנקבעה, מקובלת עליה "טענת הוועדה המקומית לפיהן מספר יחידות הדיור שנקבע סביר וראוי מההיבט התכנוני. התכנית מציעה צפיפות של  39 יח״ד לדונם, צפיפות שהינה מקובלת ורצויה בתכניות התחדשת עירונית באזור מרכזי בלב אזורי הביקוש המטרופוליניים והעירוניים… מקובלת עלינו אף עמדת הוועדה המקומית כי מספר היחידות המוצע סביר אף מבחינת ההיבט הכלכלי אך בהקשר זה נציין כי משעה שאנו סבורים כי מבחינה תכנונית מספר יחידות הדיור שנקבע סביר, אין מקום שהשיקול הכלכלי יכתיב את התוצאה התכנונית שנקבעה. השיקול הכלכלי הינו אחד השיקולים אשר יש להביא בחשבון, אך משהתוצאה התכנונית ראויה וכאשר קיים אינטרס לאומי לתוספת יחידות דיור, בוודאי שאין מקום כי שיקול זה יכתיב הפחתה במספר יחידות הדיור…".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
שמעון קונטראז'י – The Colors of Music
בגלריית GLOBAL ART רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...
'יַיִן יְשַׂמַּח לְבַב־אֱנוֹשׁ'
DNA מציג: יריד מכירת יינות כשרים בעזריאלי ת"א - בואו...
"חצויות" - מיצג ייחודי ייערך בכיכר החטופים ביום ראשון 14.4
תוף מרים ענק שייבנה משלטי הפגנות ויהדהד את קול זעקת...
תערוכת צילומים חדשה המוקדשת לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון נחנכה ביום שני בשדרת הנוסעים היוצאים לחו"ל בנתב"ג
בתערוכה מוצגות עשרות תמונות ממכלול הוויה והעשייה בישובי הנגב המערבי...
הסניף הראשון ברשת בתי הקפה החדשה "קפה עוטף – נתיב העשרה" יפתח במתחם שרונה בתל-אביב במהלך חודש אפריל 2024
בתוכנית : הקמת עד 7 בתי קפה השייכים לישובים ובניהולם....
תערוכת "מסע אופטימי" תערוכת יחיד לאמנית אביבה סונסינו בבית האמנים בתל אביב
פתיחה חגיגית : 6.4.2024 בשעה 11:00 רח' אלחריזי 9 תל אביב אוצר :...