Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פנסיה והעיר הגדולה: מדריך ההטבות והפעילויות לפנסיונרים בתל אביב

פנסיה והעיר הגדולה: מדריך ההטבות והפעילויות לפנסיונרים בתל אביב
קרדיט: shutterstock

יותר ויותר גמלאים בוחרים לבלות את שנות הפרישה דווקא בעיר תל אביב. איך נראים החיים בעיר הגדולה בגיל השלישי, אילו פעילויות היא מציעה עבורם וככלל, מהן ההטבות שהם זכאים לקבל כפנסיונרים? כל התשובות כאן

דניס לר

אחת התופעות הנלוות לתוחלת החיים של האוכלוסייה המבוגרת בישראל, שרק מוסיפה לעלות, היא מעבר לעיר הגדולה לקראת גיל הפרישה. תל אביב, שבדרך כלל אליה כמגנט צעירים רבים המחפשים לבלות, לעבוד ולחיות בה, הפכה בשנים האחרונות למוקד עניין גם עבור פנסיונרים. אז מהן הסיבות העיקריות לתופעה?

קרדיט: shutterstock

בהגיעם לגיל השלישי ועזיבת הילדים את הקן, חשים מבוגרים רבים כי הגיע זמנם להיות עצמאים ולשדרג את רמת החיים – בדיוק מה שמציעה עבורם בדיוק העיר תל אביב. הקרבה לים הופכת את העיר למעין ריוויירה מזרח-תיכונית ולמקום אידיאלי לבלות בו את שנות הפרישה. בנוסף, בניגוד ליישובים מרוחקים יותר או ערים מנומנמות, תל אביב עשירה בפעילויות תרבות, העשרה ופנאי ייעודיות לבני גיל הזהב. מי שבכל זאת מעדיף מעט שקט, יוכל למצוא בה גם שכונות שקטות רבות, המתאימות לקצב חיים רגוע יותר. 

מלבד הקרבה לים, הנגישות והרחובות מלאי החיים, ישנם לא מעט הטבות, הנחות, מנויים ותנאים מיוחדים – בין אם בכניסה למוזיאונים ולקולנוע, בתשלום חשבונות ואף במס על הקצבה החודשית המשולמת מקרן הפנסיה, אותם זכאים הפנסיונרים לקבל מגיל 62 ומעלה (62 לאישה, כאשר גיל הפרישה עולה בהדרגה ל-64, ו-67 לגבר), ומקלים רבות על השהייה בעיר הגדולה. הנה כמה בולטות מביניהן.

קרדיט: shutterstock

אילו הטבות והנחות זכאים לקבל הפנסיונרים בישראל?

תעודת אזרח ותיק – כרטיס הכניסה שלכם למועדון הכי אקסקלוסיבי בישראל. אז איך נרשמים? האמת, לא תידרשו לעשות דבר. עם הגעתכם לגיל הפרישה, תישלח אליכם הביתה תעודת האזרח הוותיק שלכם כאשר ניתן גם להחזיק בתעודה דיגיטלית דרך האפליקציה הייעודית. התעודה היא שמאפשרת לכם לקבל רבות מההנחות וההטבות שיפורטו כאן בהמשך. ניתן לבדוק באתר העירייה האם אתם כבר זכאים לקבל תעודת אזרח ותיק.

תחבורה ציבורית – בתל אביב הכל קרוב, אז למה בכלל להזיז את האוטו מהחנייה, בפרט כשיש לכם הנחה כל-כך משמעותית? אזרחים ותיקים (ונשים מגיל 62 גם אם אינן אזרחיות ותיקות) – זכאים לנסוע באוטובוסים, ברכבות בינעירוניות וברכבות קלות בישראל בהנחה של 50% מהמחיר המקורי.

בריאות – מה שחשוב באמת בחיים, בפרט בגילאים מאוחרים. אזרחים ותיקים שהגיעו לגיל פרישה זכאים להנחה בתקרת התשלום הרבעונית בקופת החולים (ההשתתפות העצמית) בשיעור של 50%. 

תשלומי חשמל, מים וארנונה – גרים בתל אביב ואתם אזרחים ותיקים? נהדר. אל תשכחו להגיש בקשה בכתב למחלקת הגביה של העירייה, שתזכה אתכם בהנחה מסוימת בתשלום הארנונה על הדירה שבה אתם מתגוררים. ההנחות משתנות לפי מצבו של הגמלאי. כך למשל, יקבלו אזרחים ותיקים שסך כל הכנסותיהם הוא מתחת לשכר הממוצע במשק – הנחה של 30% בארנונה. בנוסף, אזרחים ותיקים זכאים גם לתשלום מופחת בחשבונות המים (הכפלת כמות המים לצריכה בתעריף מוזל) והחשמל. 

תרבות ובידור – אזרחים ותיקים יכולים ליהנות מכניסה בחצי מחיר למוזיאונים הרשמיים – מוזיאון ישראל, מוזיאון תל אביב וכדומה. גם בקולנוע זכאים הגמלאים להנחה של 50% בכניסה לסרטים ישראליים בכל ימות השבוע, ובבתי קולנוע מסוימים מוצעות הנחות נוספות. גם בתיאטרון יש ניתן ליהנות מהנחה של 50% ברכישת כרטיסים למגוון הצגות ותיאטראות ברחבי הארץ. 

פנסיה וקופות גמל – חלק מהפורשים והפנסיונרים זכאים לקבל פטור או הטבות מס משמעותיות על קצבת הפנסיה החודשית המשולמת להם. קרנות פנסיה, קופות גמל וקרנות השתלמות מהוות את מקור ההכנסה של הגמלאי. בעת גיל פרישה, החוסכים יכולים ליהנות מפטור מתשלום מס בעבור חלק מהקצבה. לאחר גיל 60, החוסך יכול גם למשוך את כספי קופת הגמל שלו בפטור ממס, לפי תנאי המשיכה בקופה.

קרדיט: shutterstock

אז בואו להעיר את העיר

עם מגוון של מסעדות, בתי קפה, בתי קולנוע, מוקדי בילוי, תיאטראות, חוף ים ועוד, תל אביב היא אחד המקומות הכיפיים ביותר לבלות בהם את שנות הפרישה והפנסיה. כשזה מגיע לצד לא מעט הטבות המגיעות לכם כאזרחים ותיקים – בפיננסים, בתחבורה ובבריאות – השהות בעיר הגדולה יכולה להיות קלה ונוחה יותר וכמובן, מהנה בהרבה.

*אין לראות באמור לעיל תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או ייעוץ מס המותאם לצרכי הלקוח

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפסיכיאטר נגד הפסיכיאטר- התמכרות לתרופות
בשונה מספת הפסיכולוג המיועדת לשיחות וטיפולים באמצעות עבודה בין אישית...
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
5 טעויות נפוצות בעסקת טרייד-אין לרכב
הרכב החדש כבר עוד דקה אצלכם ביד, ועכשיו רק נשאר...
על החשיבות מאחורי אימות צוואות ע"י נוטריון
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, צוואה היא אחד מהדברים הרגישים...
למי כדאי לרכוש ביטוח צד ג' לרכב – ומהם הסעיפים החשובים שכדאי לבדוק?
ביטוח צד ג' יכול לספק הגנה מפני הוצאות כבדות לפיצוי...