Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קרן אייסף ועמותת הלב מאמצות קבוצת כדורסל משכונת התקווה

קרן אייסף ועמותת הלב מאמצות קבוצת כדורסל משכונת התקווה
קרדיט לתמונה – מאיר סטאר.

במסגרת כך הוענקו טאבלטים, ביגוד וציוד ספורט לנערים המתאמנים בקבוצה מטרת התכנית לעודד למצוינות בספורט, בלימודים ובכישורי החיים.

אייסף – הקרן הבינלאומית לחינוך, הפועלת לקידום מצוינות וצמצום פערים בפריפריה, ועמותת "הלב", הפועלת למען ילדים ונוער בסיכון, חברו לשיתוף פעולה לתכנית בשם "הקבוצה של אוון", במסגרתה יעניקו חסות לקבוצת הנוער בכדורסל "בני יהודה-בית דני", הכוללת 15 נערים בגילאי 10–17. 

קרדיט לתמונה – מאיר סטאר.
קרדיט לתמונה – מאיר סטאר.

בשבוע שעבר, נערך טקס חגיגי במהלכו העניקו קרן אייסף ועמותת הלב ציוד ובגדי ספורט לחברי הקבוצה, הכוללים טאבלטים, נעלי ספורט, כדורים, מדים ושעות תגבור לימודי. קבוצת הכדורסל מתאמנת ומשחקת במתחם המרכז הקהילתי בשכונת התקוה, בניהולה של אריאנה רבי שחקנית נבחרת ישראל בעבר ורעייתו של מאמן נבחרת ישראל נשים – מר אלי רבי.

תכנית "הקבוצה של אוון" נקראת כך על שם אוון – נער יהודי מארצות הברית שהחליט להעניק את מתנות הבר מצווה שלו לנערים בסיכון בתחום הכדורסל בישראל – ציוד ספורט חדש. מטרת התכנית הינה קידום מצוינות בקרב הנערים בתחומי הספורט, הלימודי והחברתי. התכנית תכלול פעילות אתגרית, שתשלב בתוכה מערך מסייע לימודי ומעקב אחר הישגי הקבוצה, לצד תפקוד הנבחרת באופן פרטני תוך מעורבות הורים. במסגרת זו סטודנטים המקבלים מלגה מקרן אייסף מתגברים באופן פרטני את הספורטאים.

נינה ויינר, יו"ר של כבוד בקרן אייסף: "מזה 43 שנה קרן אייסף עוסקת בצמצום פערים בחינוך ובפיתוח מנהיגות חברתית ואקדמית בקרב צעירים מצטיינים מהפריפריה. אנו מאמינים כי עבודה עם נערים מגיל צעיר תוביל למצוינות בבגרותם. מחקרים הוכיחו כי קיים קשר ישיר וחיובי בין עיסוק בפעילות גופנית ומשחקי ספורט, להתקדמות בלימודים של התלמידים כמו גם השפעה מיטיבה של פעילות גופנית על הרווחה הנפשית ומצב הרוח. משום כך אנחנו מאמינים מאד בתכנית זו וצופים כי היא תסייע רבות לנערים להתקדם בתחומים מגוונים בהמשך חייהם – האישיים, הלימודיים, המקצועיים והחברתיים. הנערים שיתמידו ויוכיחו רצון יזכו להמשך ליווי תוך הסללה לעולם האקדמי". 

ד"ר ישראל סלע, מנכ"ל עמותת הלב ובוגר קרן אייסף: "כמי שגדל בשכונת מצוקה מרקע כלכלי הכי קשה אני גאה ללוות מתבגרים בדרך אל מימוש ויציאה לחיים עצמאיים". בעבר קרן אייסף שימשה לי חממה ותמכה בי ואני גאה להעביר את הידע אל הנזקקים בחברה".

גיא זוזות, מנהל בית דני: "כמי שגדל בשכונה וכיום מנווט את הפעילויות במרכז הקהילתי ובשכונה ברור שמה שאנו עושים מידי יום בעבור הקהילה הנו מעל ומעבר ולא מובן מאליו. נעמוד איתן לצד האוכלוסייה המאמינה בנו".

אודות אייסף

אייסף היא קרן בינלאומית לחינוך שהוקמה בשנת 1977 ע"י אדמונד י. ספרא ז"ל, רעייתו לילי ספרא ונינה ווינר – יו"ר הכבוד של הקרן. מטרת הקרן היא קידום צעירים מבטיחים מהפריפריה – הגיאוגרפית, הכלכלית והחברתית – באקדמיה וצמצום פערים בחינוך בישראל. אייסף היא הגוף היחיד בארץ שמקדם צעירים באקדמיה מתואר ראשון ועד לפוסט דוקטורט. את זה היא עושה, דרך הענקת מאות מלגות במיליוני שקלים בשנה ודרך יצירת שכבת מנהיגות חברתית ממנה צמחו רופאים, שופטים, מהנדסים, אישי ציבור, מנהלים בכירים, מנהיגים מקומיים ועוד. הסטודנטים של אייסף לומדים ועובדים עם הקהילה המקומית במקום בו הם לומדים, תוך ליווי אישי צמוד של אנשי הקרן. מאז הקמתה, מבטאת אייסף את החזון לצמצום פערים בין פריפריה למרכז בישראל, דרך מצויות אקדמית, חינוך והשכלה גבוהה. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
תערוכת צילומים חדשה המוקדשת לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון נחנכה ביום שני בשדרת הנוסעים היוצאים לחו"ל בנתב"ג
בתערוכה מוצגות עשרות תמונות ממכלול הוויה והעשייה בישובי הנגב המערבי...
Europe Days 2024: 14 קרנות מאירופה עם למעלה ממיליארד וחצי אירו מחפשות סטארטאפים ויזמים ישראלים
כ- 30 נציגי חברות, גופים ממשלתיים וקרנות הון סיכון אירופאים...
רשת 'א.א. אורטופדיה' מתרחבת ופותחת סניף חדש בכפר סבא הסניף מתווסף ל- 38 סניפים ברחבי הארץ בהשקעה של 200 אלף ₪
גיא אלוביץ', מנכ"ל א.א. אורטופדיה: "עד סוף שנת 2025 צפויים...
לא שוכחים את החטופים: התלמידים מבאר שבע הגיעו לכיכר החטופים בתל אביב
בעיצומה של המלחמה, ולאחר למעלה מ-120 ימים בהם נמצאים 136...
- Save the date - 6.6.24 מרוץ הלילה של פתח תקווה יוצא לדרך!
מרוץ הלילה של פתח תקווה יצא לדרך בפעם החמישית ביום...