Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תערוכת צילומים של תלמידים מבית ספר לחינוך מיוחד מוצגת במכללת לוינסקי לחינוך

תערוכת צילומים של תלמידים מבית ספר לחינוך מיוחד מוצגת במכללת לוינסקי לחינוך
קרדיט אורי לירן

תערוכת צילומים של תלמידים  מבית הספר לחינוך מיוחד "נפלאות" בכפר יונה מוצגת במכללת לוינסקי לחינוך. התלמידים יצרו סדרת צילומים על פי בחירתם המשקפת את תחושותיהם, רגשותיהם ומחשבותיהם. מתן אוסטרובסקי בחר לתעד בעדשת המצלמה בובות של בעלי חיים בסביבתן הטבעית זאת במטרה לעורר בצופים סקרנות ויצירת תעתוע בין מציאות לדמיון. אורי לירן בחר להתעמק בפרטים הקטנים, אלה שאנחנו עוברים לידם ללא תשומת לב. לוני בללי בחרה לתעד חתולי רחוב מתוך סקרנות לכושר ההישרדות שלהם ללא בית. ליה יעקובי בחרה לתעד את הסוס "שמשון", שהקשר בניהם הפך אותה לאחרת וכל פעם שהיא מטפלת בו הוא ממלא אותה והופך את היום שלה לטוב יותר.

תערוכת צילומים בית ספר כפר יונה
קרדיט אורי לירן

התערוכה נוצרה כחלק מתהליך ההתנסות בהוראה של סטודנטית במכללת לוינסקי לחינוך שנה שנייה בחוג לחינוך מיוחד רב גילאי אודליה כהן, ששילבה בין אהבתה לצילום לאהבתה לחינוך המיוחד. היוזמה קרמה עור וגידים במסגרת יחידת ההוראה אותה פתחה כסטודנטית בתמיכת המדריכה הפדגוגית במכללת לוינסקי לחינוך הגב' אפרת לוצאטו  וזכתה לברכתה של מנהלת בית הספר "נפלאות" יפית דרור גואטה, שנתנה לה במה לצאת עם התלמידים למסע מבעד לעדשה.

תערוכת צילומים בית ספר כפר יונה
קרדיט אורי לירן

במהלך שנת הלימודים תשע"ט היא לימדה את כיתת ההתנסות לימודי צילום  בהם טכנולוגיות צילום והשפה הצילומית בדגש על מטרות לימודיות ולצידן מטרות נלוות: רגשיות, חברתיות ואישיות של התלמידים. בסוף שנת הלימודים הפרויקט הגיע לשיאו בתערוכת צילומים שהוצגה בבית הספר שאליה הוזמנו תלמידי בית הספר, ההורים,שושי כחלון  כידור ראש עיריית כפר יונה, מירה דניאל מפקחת ביהס, אסנת חכמון מנהלת אגף החינוך, גלי שגן רכזת חינוך מיוחד  ונציגות מתיא חפר שרון .

תערוכת צילומים בית ספר כפר יונה
קרדיט אורי לירן

אודליה כהן, סטודנטית לחינוך מיוחד ויוזמת הפרויקט: "באמצעות תהליך פוטותרפיה יצרנו קבוצת תלמידים, המביאה לידי ביטוי נציגות מכל כיתה בבית הספר. הפרויקט הזה איפשר לתלמידים להתבונן בעין אמנותית על הצילום ובאמצעותו להסתכל פנימה אל עצמם, והחוצה אל הסביבה תוך גילוי הפרטים הקטנים. שיתוף התוצרים יצר ערוץ תקשורתי חזותי נוסף והיה חוויתי עבור התלמידים. פעולות הצילום אפשרו לתלמידים לחבור למקורות היצירתיים שבהם, העצימו אותם ועודדו את צמיחת הביטחון העצמי שלהם".

תערוכת צילומים בית ספר כפר יונה
קרדיט אורי לירן

ד"ר אורלי הבל, ראש החוג לחינוך מיוחד במכללת לוינסקי לחינוך: "אודליה מדגימה בהתנסותה את הרוח והחזון של התכנית לחינוך מיוחד בלוינסקי השמה דגש על רווחתו הרגשית והנפשית של התלמיד כבסיס להוראה מותאמת. אנו מעודדים את הסטודנטיות שלנו להתחבר לנקודות החוזק האישיות שלהן בהוראה ולהביאן לקדמת הבמה כפי שעשתה זאת אודליה. המקרה גם מדגים כיצד יצירתיות ויזמות חוברים יחדיו כאשר כל בעלי העניין פועלים בשותפות ומעודדים מורה להניע תהליכים המקדמים רגשית – חברתית ואקדמית כל תלמיד. במקרה הזה השותפות של מנהלת  בית ספר "נפלאות" עם הסטודנטית שלוותה וקבלה עידוד מלא מהמדריכה הפדגוגית שלה הגב' אפרת לוצאטו הניבו תערוכת צילומים מקסימה לעינו של המתבונן ולנפשו של המצלם. התלמיד עם הצרכים המגוונים אשר קולו נשמע".

יפית דרור גואטה, מנהלת בית ספר לחינוך מיוחד "נפלאות": "ביה"ס נפלאות הינו בית מיוחד לחינוך ללקויות למידה, הדוגל בהתייחסות לתלמידים ברוח הגישה ההוליסטית תוך מיקוד בחוזקותיהם. מתוך אמונה זו ניתנת במה  לצוות בית הספר להביא לידי ביטוי את הכישורים הייחודיים להם על מנת לקדם את המרחב הבית ספרי למרחב מגדל ומצמיח. אני מברכת על שיתוף הפעולה עם מכללת לוינסקי ורואה חשיבות רבה בהצמחת דור המשך איכותי".

מירה דניאל מפקחת החינוך המיוחד במחוז מרכז בשרד החינוך: "פרויקט הצילום הינו חלק ממרחבי למידה והוראה דיפרנציאלים שבאמצעותם ביה"ס נפלאות מקדם למידה משמעותית ואיכותית שמובילה להישגים לימודיים ,למימוש עצמי ולמצוינות. בית חינוך "נפלאות" מקדם תפיסה הוליסטית ולאורך כל שעות היממה ואני מברכת את הצוות החינוכי שמאפשרים לכל תלמיד את המרחב הבטוח שלו שבו הוא יוכל להביע את עצמו ולממש את התפתחותו האישית באופן המיטבי ביותר. ראוי ונכון לציין שביה"ס הצליח בשנה הראשונה להקמתו לבסס תרבות ארגונית איכותית בשילוב פדגוגיה מותאמת צרכים. אני מעריכה ומוקירה את יפית וצוות המורים ותומכי ההורה בב"ס ומודה להם מקרב לב על העשייה החינוכית המבורכת."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
רחל קלנר המורה לכימיה מאולפנת אמית ישורון - המורה המצטיינת בארץ
הזוכה בפרס להצטיינות בהוראה ע"ש דליה צ'שנובסקי, מטעם החברה הישראלית...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
שמעון קונטראז'י – The Colors of Music
בגלריית GLOBAL ART רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...