Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בקרוב הרבה מבנים ישנים יידרשו לשיקום מידי

בקרוב הרבה מבנים ישנים יידרשו לשיקום מידי
קרדיט FREEPIK

על אף שמדינת ישראל היא מדינה צעירה יחסית, לא מעט מבנים שנבנו בה בעשורים הראשונים לחייה כיום מחייבים שיקום ושיפוץ. חשוב מאוד להבין כי חלק ניכר ומשמעותי מהבניינים הללו מהווים  סכנה של ממש וזאת בשל העובדה שהם מעולם לא עברו תהליך של שיקום או שיפוץ והזמן שעבר עליהם כמובן עושה את שלו. גם העובדה שבניינים רבים נבנו על פי סטנדרטים שונים לחלוטין מכפי שמקובל כיום משפיעה מאוד על המבנים הללו ועל כן, בתקופה הקרובה יהיו לא מעט בניינים אשר ידרשו שיקום מבנה, כאשר המטרה היא לחזק אותם, לשפר אותם ולהפוך אותם לאיתנים, יציבים וחזקים. חשוב לדעת כי הרשויות המקומיות בודקות את המבנים הישנים וכל מבנה אשר מוגדר כמבנה לא מספיק בטוח, יקבל צו מבנה מסוכן. צו זה למעשה מחייב את הדיירים של המבנה לשפץ אותו על מנת הצו יוסר. אם הם לא משפצים את המבנה, הם יקבלו קנסות, תביעות משפטיות ולא פעם המבנה יפונה. 

בקרוב הרבה מבנים ישנים יידרשו לשיקום מידי
קרדיט FREEPIK

שיקום מבנה – במה מדובר?

שיטות הבנייה בעבר שונות משיטות הבנייה שאנו מכירים כיום, כאשר ההבדל העיקרי והחשוב ביותר הוא שהמבנים הישנים עמידים פחות כך שהם עלולים להתפורר כתוצאה מבלאי. לא פעם יופיעו במבנים ישנים סדקים בקירות ובחלק החיצוני של המבנה והבלאי יהיה ניכר בכל פינה. תהליך שיקום מבנה הוא תהליך שמטרתו היא לשקם את המבנה, לתקן את כל הליקויים שבו, לחזק אותו ולהפוך אותו למבנה תקין ובטוח למגורים. כאשר רשות מקומית מוציאה צו מבנה מסוכן, יש צורך שדיירי המבנה יביאו מהנדס קונסרוקטר מקצועי למקום אשר יבדוק מהן הסיבות שבגינן המבנה מוגדר כמסוכן. בהתאם לממצאים שלו, קבלן מקצועי ומנוסה שיבחר לתהליך ומוסמך לבצע תהליך שיקום מבנים, יבצע את כל העבודות הנדרשות לצורך השיקום של המבנה.

תהליך שיקום המבנה יתחיל בזיהוי של כל הפרטים, בין אם הם קטנים ובין אם הם גדולים אשר דורשים טיפול, מהתשתית ועד הקירות. בשלב התכנון ניתן לקבוע תוכנית עבודה מסודרת אשר תיקח בחשבון את כל המרכיבים החשובים וכן תיקבע מהי תכנית העבודה האידאלית שיכולה לתקן את הליקויים מהיסוד. ישנם מצבים שבהם נדרש שיקום מבנים וזאת בכדי למנוע ממבנה עתיק לקרוס בזמן השיפוץ. לא פעם יתכן כי הדיירים יפונו מהמבנה בתהליך השיפוץ וזאת בכדי להגן על הביטחון האישי שלהם. ישנם מקרים שבהם יוחלט לאחר בדיקת מצבו של המבנה כי הריסת הבניין ובנייתו מחדש הוא הצעד הטוב ביותר שכן, המבנה לא כשיר למגורים ומסכן גם את העוברים והשבים בשל סיבות רבות שקשה מאוד לתקן. חשוב לדעת כי רק אנשי מקצוע מיומנים ומקצועיים יכולים להוביל פרויקטים של שיקום מבנים.

 כיצד בוחרים אנשי מקצוע לצורך שיקום מבנים?

אם המבנה שלכם קיבל צו מבנה מסוכן או שאתם כדיירי המבנה החלטתם שהוא דורש שיקום, בלי קשר לצו, הרי שחשוב שתבינו כי שיקום מבנים הוא תהליך מורכב ועל כן, רק חברה המתמחה בביצוע עבודות שיפוץ ושיקום מבנים תהיה המתאימה לצורך ביצוע העבודה המדוברת. חברה מעין זאת תקבע את סדר העבודה, תתכנן את כל השלבים של הפרויקט ותשתמש בטכניקות הטובות והמתקדמות ביותר בכדי לשקם את המבנה הן מבחינה בטיחותית והן מבחינה אסתטית. חשוב לבחור בחברה בעלת מוניטין, המלצות, ותק וניסיון בתחום.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מטענים למחשב נייד: חיבור הכוח שלכם לעולם בלתי נגמר של אפשרויות
בעידן הדיגיטלי של ימינו, המחשב הנייד הפך לכלי חיוני לעבודה,...
לאכול טוב ולחסוך כסף: טיפים לקניות בסופרמרקט
אין דבר מספק יותר מארוחה טובה שמכינים לבד ממצרכים שרוכשים,...
מה זה סגנון בוהו ואיך משלבים אותו במרחב הבית
גם אתם מתבלבלים לפעמים בין כל המילים המרתקות שעושות רק...
איפה כדאי להזמין משלוח פירות וירקות?
מי מאיתנו לא רוכש מדי שבוע בשבוע פירות וירקות? פירות...
הנחיות לשמירה על ניקיון דודי קיטור
ריכוזי מלח גבוהים השוקעים בדודי קיטור מובילים להצטברות מהירה של...
נמצאים לפני רכישת דירה? חשוב לעשות את הדברים נכון
רכישת דירה היא חלומם של רבים. אם בעבר כמעט כל...
AHM: מרכז תיקון ושירות הרכב המוביל בירושלים
כשמדובר בטיפול ברכב שלכם, אתם רוצים את המוסך הכי טוב...
היתרונות של מכירת אלומיניום לקונה בתל אביב
הטבות סביבתיות לקניית אלומיניום בתל אביב ולמיחזורו יש יתרונות סביבתיים רבים....
איך להקרין בקלות בכל אירוע את המצגות שלכם?
אתם מכינים מידי פעם מצגות לאירועים שונים? מכינים קטעי וידאו...
הרמת כוסית עם אוכל נהדר
החלטתם לעשות הרמת כוסית בחברה שלכם עם כל העובדים? אם...