כיצד להתקין שטיח מקיר לקיר וכיצד לנקות אותו?

כיצד להתקין שטיח מקיר לקיר וכיצד לנקות אותו?
קרדיט PIXABAY

 לא מעט אנשים בוחרים להתקין בביתם שטיח מקיר לקיר. יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין כי שטיח מעין זה עלול להיות מרבץ אבק אלרגני אם לא מטפלים בו בצורה נכונה. אם מטפלים בו בצורה ראויה ונכונה הוא יכול להיות תוספת חמימה ונעימה לסביבת המגורים שלכם. לכן, אם החלטתם ללכת על שטיח מקיר לקיר כחלק מעיצוב ביתכם, חשוב שתיקחו בחשבון שעליכם לבחור אותו בצורה הנכונה, לבחור את המקום הנכון להתקין אותו ולהתקין אותו על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות התקנת שטיח מקיר לקיר בביתכם.

שטיח מקיר לקיר- כיצד מתקינים?

שטיח מקיר לקיר הוא שטיח אשר מודבק לרצפה ומכסה את כל החדר. ישנם אנשים שבוחרים בו עבור הסלון בביתם, ישנם כאלה שבוחרים בו עבור חדרי השינה וישנם כאלם שבוחרים בו עבור חללים אחרים בביתם. חשוב לדעת כי בניגוד לשטיח רגיל, בלתי אפשרי להרים את השטיח המדובר ואי אפשר להזיז אותו ממקום למקום בכדי לנקות תחתיו.

התקנת שטיח מקיר לקיר בבית או במשרד לרוב מתבצעת כאשר החדרים והחללים ריקים לחלוטין וזאת בדומה להתקנת פרקט. ההתקנה מתבצעת על ידי מתקין שטיחים מקצועי והיא כוללת כמה שלבים:

בשלב הראשון יש לנקות את החלל מאבק ומלכלוך

בשלב השני יש למדוד את החדרים ולפרוס את השטיח

בשלב השלישי יש למרוח דבר אקרילי על הרצפה או על גבי תשתית של גומי וספוג

בשלב הרביעי יש להצמיד את השטיח באופן הדרגתי, לגהץ ולחתוך את הקצוות

בשלב החמישי יש להכין את הפאנלים ולהדביק אותם.

מדובר על מלאכת התקנה שחייבת להתבצע בצורה מדויקת ומקצועית. בסופו של דבר, בדומה לפרקט, השטיח צריך להיות מיושם על פני השטח בצורה הטובה ביותר וזאת בכדי שהתוצאה תהיה הכי טובה. לכן, חשוב מאוד לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום המדובר. בכדי לתחזק את השטיח בצורה נכונה, חשוב מאוד לנקות אותו בצורה נכונה ואיכותית.

כיצד מנקים שטיח מקיר לקיר?

אם אתם בטוחים כי בכדי לנקות שטיח מקיר לקיר יש צורך להזמין חברה לניקוי שטיחים, חשוב שתדעו שישנן פעולות ניקיון שונות שאתם יכולים לבצע באופן עצמאי וכך להקפיד על הניקיון של השטיח. חשוב שתפקידו על שאיבה שבועית של השטיח מקיר לקיר כך שמונעים חדירה של לכלוך ואבק לסיבי הבד בצורה עמוקה יותר.

ניקוי מקצועי של שטיח מקיר לקיר צריך להיות מותאם אישי לסוג הבד של השטיח, לצורת האריגה שלו, לסיבים שמהם הוא עשוי, לעמידות שלו ועוד. רק לאחר שבוחנים היטב את סוג השטיח, ניתן לבחור את שיטת הניקוי הרלוונטית לו. לרוב שיטת הניקוי הרלוונטית עבור שטיח מעין זה תהיה מבוססת על מכונה אשר מבצעת יניקה והזרקה. בשיטת הניקוי המדוברת, המכונה משחררת חומר ניקוי ומים ומקרצפת את השטיח מהכתמים והלכלוך אשר הצטברו בו. לאחר מכן מתבצעת פעולת ייבוש באמצעות מאווררים ייעודיים אשר נקראים מסחררים. בסיום הפעולות הללו תתבצע שאיבה של השטיח.

כל כמה זמן כדאי לנקות שטיח מקיר לקיר?

כאמור, חשוב מאוד שתנקו את השטיח המדובר באופן עצמאי כל שבוע. פעולת הניקיון העצמאית שעליכם לעשות היא לשאוב אותו. אולם, כדאי מאוד לבצע פעולת ניקיון מקצועי של שטיח מקיר לקיר בבית פרטי אחת לשנה לפחות שכן הדבר שומר על הסיבים. כאשר מדובר על שטיח מקיר לקיר המצוי במשרד, כדאי מאוד לנקות אותו לפחות פעמיים בשנה.

כיצד תוודאו כי מתקין השטיחים יתקין לכם שטיח מקיר לקיר בצורה הטובה ביותר?

התקנת שטיח מקיר לקיר חייבת להתבצע בצורה הטובה ביותר ועל כן, חשוב מאוד לבחור מתקין שטיחים בצורה מקצועית וכן להתנהל מולו בצורה הטובה ביותר. ראשית כל, כדאי מאוד לבקש ביקור מקדים שלו וזאת בכדי לבחון את מורכבות העבודה. בהתאם לבחינה המדוברת הוא יוכל להגיש להם הצעת מחיר על התקנת השטיח.

במידה ומתקין השטיחים גם מספק את השטיח יש צורך לוודא כי הוא מציין בהצעת המחיר את מחיר השטיח ואת מחיר ההתקנה באופן נפרד. כך שתהיה לכם אפשרות לדעת מה העלות של כל סעיף במחיר הכולל.

כדאי מאוד לוודא עם המתקין מראש שהוא מספק שטיח רזרבי במועד העבודה שכן הוא ישמש אתכם לצורך החלפה במידה וייגרם נזק כלשהו לשטיח.

כדאי מאוד לוודא שיש אחראיות על העבודה. על התקנה של שטיח מקיר לקיר מקובל לתת שישה חודשי אחריות כאשר האחראיות הללו כוללים כיסוי נזקים שנגמרו כתוצאה מהתקנה לקויה לרבות כשלים בהידבקות לרצפה. חשוב לשים לב כי האחראיות אינה מכסה נזקים שקשורים לשטיח לרבות קרעים.

כיצד מכינים את הבית לניקוי שטיח מקיר לקיר?

יש להכין את הבית לניקוי השטיח. לרוב ניקוי השטיח מקיר לקיר קורה בבית מרוהט ועל כן יש לפנות אותו כמה שאפשר לקראת העבודה. כדאי מאוד לערום את כל החפצים המצויים בחלל אחד על השני או להניח אותם במרפסת וכן כדאי להעביר חפצים לחדר שאין בו שטיח שכזה הדורש ניקוי או למחסן. בסיום העבודה אשר תכלול קרצוף וודאי תדרוש מספק שעות, יש לאוורר את הבית וזאת בכדי שהשטיח יתייבש בצורה הטובה ביותר ולא ייווצר

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להפוך להורים מעצימים: סדנת העצמה אישית והדרכת הורים במרכז
חשיבות העצמה אישית והדרכת הורים בעידן המודרני, שבו ההורים מתמודדים עם...
התגלתה בגופכם מחלה? אל תשכחו לטפל גם בנפש
מחלה משנה לחלוטין את חייו של אדם. בין אם זו...
הדרך המושלמת לשדרוג השגרה היומית שלך
שגרת הטיפוח שלנו לא מסתכמת רק בשמירה על בריאות העור,...
כל מה שרציתם לדעת על שתלים דנטליים
שתלים דנטליים מהווים כיום פתרון מתקדם ביותר לשיניים חסרות. ישנם...
איך לבחור מזלפים למקלחת חלומית
המקלחת היא אחד מהזמנים היחידים ביום שבו אנו עוצרים לרגע,...
עיצוב מטבחים וחדרי רחצה בירושלים – חללים מעוצבים בהתאמה אישית
עיצוב פנים מהווה חלק מרכזי בתכנון נכון של הבית, ומטבחים...
כמה חשמל צורכים מכשירי החשמל שלנו?
אם חשבתם עד היום שאין שום דבר שאתם יכולים לעשות...
חופש תנועה ללא גבולות
שינוי פרדיגמת הניידות כסא ממונע מתקפל מייצג מהפכה בתפיסת הניידות האישית....
החלפת מצבר לרכב: מצברים עד הבית בתל אביב
חיים בעידן המודרני הפכו את הרכב לחלק בלתי נפרד משגרת...
מתי עורך דין לענייני מס הכנסה יוכל לעזור לכם?
ישראל זו מדינה שבה כולם משלמים מיסים, חוץ מקבוצות מסוימות...
דילוג לתוכן