Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ביטוח רכב לחיילים: אילו אופציות קיימות ומי מהן משתלמת יותר?

ביטוח רכב לחיילים: אילו אופציות קיימות ומי מהן משתלמת יותר?
קרדיט לתמונה: Shutterstock

אם הם שומרים עלינו, מן הראוי שגם אנחנו נשמור עליהם ונעשה זאת במחיר אטרקטיבי ונוח. הנה כל מה שצריך לדעת על ביטוח רכב לחיילים

זאב נחמנזון

רובינו אמנם לא יודה בכך אך תקופת השירות הצבאי נמנית בין אלו המיוחדות והמהנות ביותר בחייו של ישראלי – בין אם כמפקדי טנק, כלוחמים מורעלים או כשמש"קית ת"ש מן השורה. אלו היו שנים יפות, מלאות בחברים ובערכים, חפות מהחלטות קשות וארוחות הצהריים בהן כללו בעיקר מאכלים כמו אורז ועוף ומים עם טעם נהדר. עוד דבר נהדר בזמן השירות הסדיר הוא שלמדנו להעריך היטב את הזמן שכן יציאה הביתה התאפשרה אחת לשבועיים וגם אז, זה היה לסוף שבוע קצר ועמוס בחוויות ובמפגשים שכל דקה חשובה בהן.

ביטוח רכב לחיילים: אילו אופציות קיימות ומי מהן משתלמת יותר?
קרדיט לתמונה: Shutterstock

אז מאז עברו הרבה מים בנהר אבל אם יש משהו שזכור לרובינו היטב הוא הרגע שבו שבנו לחופשת סוף השבוע ואת ידיו המהוססות של אבא מעבירות אלינו את צרור מפתחות הרכב בבקשה שנשמור עליו וכמובן, על עצמנו. תוספת התשלום לביטוח של נהג שכמונו דאז היתה גבוהה במיוחד ומכאן שמעטים מאיתנו זכו באמת לפריווילגיה הנכספת.

אך היום אלו ימים אחרים לגמרי וטובים בהרבה לכל בעלי הרכבים הנדרשים לביטוחים שונים. השוק תחרותי והחברות המובילות נענות לתכתיבים ולדרישות, ומתאימות את מוצריהן ללקוחות תוך חלוקתם לפי שכבות גיל, ניסיון, רמת שימוש וסוגי כיסוי שונים – הכל במטרה לייצר פוליסה מותאמת אישית. בימים אלו, ביטוח רכב לחיילים לסוף השבוע למשל, הוא מושג שמקבל התייחסות נפרדת ומענה פרטני ועלותו, שיוצאת לרוב מכיסם של ההורים, משתלמת ומרגיעה בהרבה. 

אז מהן האפשרויות הביטוחיות העומדות כיום לרשותם של החיילים הצעירים ומי מהן היא המשתלמת עבורם ביותר? בכתבה הבאה.

אף הגה

זה מעט אבסורדי אבל נכון להיום חייל יכול להטיס F16  אל מעבר לקווי האויב, לתמרן בין אש תותחים, להטיל פצצה על בונקר ולחזור לבסיסו מבלי שנשמע על כך. כשאותו חייל שב הביתה החוקים עבורו משתנים והוא מחוייב ברישיון נהיגה ואם הוא נהג חדש, הוא מחוייב גם בליווי מבוגר וכיסוי ביטוחי.

הפוליסה שבה הוא כלול עולה הרבה יותר מפוליסה של נהג מנוסה או מבוגר ומאחר ומבחינת חברת הביטוח מדובר בניהול סיכונים – ברור למדי שנהגים צעירים מועדים יותר לפורענות ונזק לרכב, לעצמם ולסביבה. נגד הסטטיסטיקה אין לנו הרבה מה לעשות מלבד לקוות שהיא תשתנה ולחנך את ילדינו לנהוג בזהירות ובאחריות. בפוליסה עצמה, אנחנו בהחלט יכולים לעשות מעבר. בניגוד לצעירים השוהים בבית, רוב החיילים מגיעים רק בסופי השבוע וגם אז, לא בכולם. לאלו ניתן לרכוש כיסוי ייחודי שניתן להוסיף לכל פוליסה קיימת – ביטוח מקיף או צד ג' ובכך, להוזיל את העלויות בצורה משמעותית. מדובר בביטוח רכב לזמן קצר, והוא מביא עמו כמה יתרונות.

שבוע והייתם פה

ביטוח לזמן מוגבל מאפשר כיסוי של כמה ימים עד שבוע, מעין בנק של שעות שבהן יכול החייל לנהוג ברכב בעודו מכוסה לכל מקרה (למעט אובדן וגניבה, התלויים בסוג הביטוח שרכשתם מלכתחילה). במקרה של תאונה תוכלו להפעיל את הפוליסה ולהתעדכן בתהליך ובסטטוס. גם הביטוח המוגבל בזמן מתחשב בנתונים של ותק על הכביש ונהגים ותיקים יותר, יזכו למחיר נמוך יותר או לתנאי פוליסה מועדפים. זאת ועוד, העבר הביטוחי וסוג הרכב מהווים אף הם רכיב בשקלול מחיר הביטוח וכמוהם גם אבזורים ומערכות אבטחה המצויים ברכב. רכבים שבהם מותקנת מערכת "מובילאיי" או מערכת בלימה יזכו למחיר נמוך משמעותית ולכן, כאשר רוכשים ביטוח רכב חשוב לציין את כל הפרטים הללו.

פיתרון זמני חסכוני

ביטוח רכב לזמן קצר הוא פיתרון נקודתי. עלותו אמנם גבוהה יותר מפוליסה "רגילה", אך עבור חיילים שאינם מרבים לנהוג מדובר בפיתרון חסכוני במיוחד. חשוב לדעת שאת פוליסה זו ניתן לרכוש באופן מיידי ולא רק עבור חיילים אלא גם עבור עובדים זמניים, אורחים מחו"ל ומקרים מזדמנים נוספים. בכל מקרה, שמרו על עצמכם, סעו בזהירות ונצלו את סוף השבוע כדי לאגור כוחות ולצבור חוויות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
קייטנת גלישה
מזג האוויר בישראל בשילוב עם רצועת חוף כל כך ארוכה...
מה אתם חייבים לדעת על הקמה של תשתית תקשורת
מאז שאתם מנהלים את העסק שלכם התקשורת בו לא מספיק...
בעלי חברת הסעות? כבר עשיתם ביטוח?
אם בימים אלו אתם עסוקים בהקמה של חברת הסעות, אתם...
חלוקת רכוש המנוח באופן ניטרלי ורגוע- כך תעשו את זה
חלוקת רכושו של המנוח, גם אם הדבר נעשה בהתאם לצוואה...
להתמודד לבד מול הוצאה לפועל או בעזרת עורך דין?
ההוצאה לפועל, או בשמה הרשמי רשות האכיפה והגבייה, מוסמכת להטיל...
לא רק למטבח- נירוסטה כמו שעוד לא הכרתם
תחום הבנייה והייצור, בין תחומים רבים אחרים, עושים שימוש נרחב...
איך שומרים על סטריליות בשטח?
אם בעידן טרום קורונה היינו צריכים להסביר לילדינו מדוע האחות...
מתעוררת מחלוקת בתוך המשפחה? אל תנהלו את הדברים לבד
משפחה היא המסגרת הקרובה והבטוחה ביותר עבור כל אחד. זוהי...
עיצוב פנים בסגנון מודרני
עיצוב פנים בסגנון מודרני
הבית הוא לא "רק" המקום הבטוח עבור כולנו, אלא גם...
לשון הרע מאחורי המקלדת- איך מתמודדים?
האינטרנט עשה מהפך אמיתי בעולם בכל תחומי החיים, כשהרשתות החברתיות...