Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הוצאות נלוות של מכירת דירה

הוצאות נלוות של מכירת דירה
קרדיט pixabay

מכירת דירה 

מכירת דירה היא תהליך מורכב שכולל הרבה מאד נושאים מנהליים שיש לטפל בהם. הדרך הנכונה היא להיעזר באנשי מקצוע כיוון שלבעלי הנכס אין די ידע בתחום זה והם עלולים לבצע טעויות עקב חוסר זה. כיוון שמדובר בסכומי כסף גבוהים מאד, כל טעות עלולה לעלות בממון רב. זו הסיבה שכבר בתחילת הדרך של מכירת דירה יש לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין שקיבלתם עליו המלצה טובה והוא יוכל ללוות אתכם לאורך כל התהליך מתחילתו ועד סופו ולדאוג לאינטרסים שלכם. 

להליך של מכירת דירה יש עלויות נלוות שגם הן בסכומים גבוהים. הלקוחות בדרך כלל לא מודעים לכך ולכן עורך הדין מיידע אותם על כך כדי שייערכו כראוי מבחינה פיננסית. אחד הנושאים הנוספים שיש לבדוק בעזרת אנשי מקצוע שהם מומחים לכך, הוא נושא תשלום מס שבח לרשות המיסים וגם תשלום של היטל השבחה לרשות המקומית. השמאי אשר בוחן את מלוא הנתונים הקשורים לנכס כמו מועד הרכישה שלו בעבר, עלות הקניה ועלות המכירה כעת, מכין דוח מפורט ובו הערכה של סך הכספים שיהיה על בעל הנכס לשלם בעת סגירת העסקה. 

הוצאות נלוות של מכירת דירה
קרדיט pixabay

גובה התשלומים לעירייה 

הסכום הגבוה שיש לשלם לעירייה נובע משתי סיבות עיקריות. האחת היא העלייה בשווי של הנכס מאז הרכישה שלו לפני שנים ועד היום עקב העובדה שהערך הכספי של רוב הנכסים בישראל עלה בשיעור גבוה לאורך השנים האחרונות. הסיבה השנייה היא העובדה שנעשו בנכס שיפוצים ושיפורים שונים שהעלו את ערכו, כמו לדוגמה התווספה מרפסת, בוצעה שבירה של קירות, מטבח חדש, טיפוח של הגג וכו'. על פי הקריטריונים של הרשות המקומית, השמאי מעריך את סדר הגודל של התשלומים שיידרשו.

עם קבלת דרישת התשלום של העירייה, השמאי מבצע השוואה של דרישת התשלום מול ההערכה שלו ומאשר לשלם, או חושב שיש להגיש ערר אם דרישת התשלום אינה פרופורציונלית. 

עלויות נלוות של מכירת דירה 

מלבד היטל השבחה ומס שבח יש עלויות בעת מכירת דירה של שכר טרחה לעורך הדין, לשמאי, אגרות לגורמים שונים הקשורים לקבלת המשכנתא ועלולות לצוץ דרישות תשלום נוספות. 

חתימה על חוזה מכר 

לאחר שסוכמו בין המוכר לקונה כל תנאי העסקה, עלות מכירת דירה, מועד פינוי הדירה, לוח התשלומים וכל נושא נוסף, מתקדמים לקראת החתימה על חוזה המכר.

עורך הדין של המוכר ועורך הדין של הקונה מגבשים את הנוסח הסופי של ההסכם שמקובל על שני הצדדים. כל אחד מעורכי הדין הללו שומר על האינטרס של הלקוח שלו ולכן יש סעיפים שנמחקים, ואחרים שמשתנים. לאחר מכן אפשר לתאם את המועד לחתימה ולהתחיל בתהליך על פי השלבים שנקבעו. 

במועד חתימת החוזה, הקונה מעביר את הסכום הראשוני שעליו סוכם וכך עורך הדין יוכל לרשום הערת אזהרה, כדי שהנכס לא יימכר לאדם נוסף. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...
פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של...