Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כך תבחרו עורך דין פלילי מנוסה

כך תבחרו עורך דין פלילי מנוסה
צילום pixabay

כל אדם עלול להזדקק לעורך דין פלילי במהלך חייו. לעתים מדובר באדם שהואשם בעבירות צווארון לבן על לא עוול בכפו, ולעתים האדם הופך לקרבן למעשה פלילים דוגמת מעשה כופר או עבירות לשון הרע. העניין הוא שבמדינת ישראל הקטנה יש הרבה עורכי דין העוסקים בתחום הפלילים, וכדי לזכות במשפט ולקבל את כל הפיצויים הדרושים, יש צורך בעזרתו של עורך דין פלילי מומחה וטוב במיוחד. לפיכך, אספנו עבורכם כמה טיפים שיכולים לעזור לכם לבחור את עורך הדין הטוב ביותר.

כך תבחרו עורך דין פלילי מנוסה
צילום pixabay

לבחור עורך דין פלילי ב-5 דרכים

אז מיהו עורך דין פלילי טוב? יש כמה דרכים לגלות זאת.

עורך דין המתמחה בתחומו

הדבר הראשון שאתם צריכים לשים אליו לב במיוחד הוא תחום התמחותו של עורך הדין. אם אתם מחפשים עורך דין פלילים, חשוב שהוא מומחה בתחומו. ישנם עורכי דין ה"מתפזרים" לתחומים אחרים כמו מקרקעין או תאונות דרכים. לפיכך, אנו נחפש עורך דין אשר בתחום עיקרי בלבד – במקרה שלנו: עורך דין פלילי.

לקבל מידע מקדים על עורך הדין

בימינו חשוב לקרוא מעט יותר על עורך הדין שעומדים לפגוש כדי לקבל תמונה ברורה יותר. בעידן האינטרנט ניתן למצוא מידע על כל אחד כמעט, ולעורכי דין רבים יש אתרי אינטרנט. תוכלו להיכנס לאתרים של עורכי הדין ולקרוא עליהם מידע רלוונטי: כמה זמן הם פועלים בתחום, האם מדובר במשרד או בעורך דין פרטי, אילו שירותים הם מציעים ועוד.

מי מטפל בתיק עצמו?

אחד הדברים החשובים יותר שיש לשים לב אליהם הוא מי יטפל בתיק שלכם. זה יכול להיות עורך דין מומחה שהוא בעל המשרד, שכיר או שותף? מעבר לכך, שימו לב להבטחות של הגורמים המטפלים. עורך דין מקצועי לעולם לא יבטיח לכם 100% הצלחה, אלא רק 100% מאמץ. זאת בעוד עורך דין בלתי מקצועי עלול להבטיח לכם הרים וגבעות, וצריך להיזהר מכאלה.

כמה אתם משלמים?

אחד הנושאים הבוערים יותר הוא תשלום שכר טרחה עבור שירותיו של עורך דין פלילי. ישנם אנשים אשר ממהרים לסגור עסקה זולה יחסית עם עורכי דין ואחר כך מצטערים על שירות בלתי מקצועי. מוטב לשלם מעט יותר לעורך הדין, ולקבל בתמורה שירותים של עורך דין מומחה שיכול לסייע לכם לצאת מהתסבוכת ולקבל בחזרה את הכסף שמגיע לכם.

האם יש ביניכם הבנה טובה?

חשוב שתהיה הבנה טובה בינכם לבין עורך הדין. אחרי הכול, אתם תצטרכו לעבוד עמו לאורך זמן רב. עורך דין זה קשוב אליכם, מבין את הבעיה שנקלעתם אליה ועושה כל שביכולתו כדי לעזור לכם. כמו כן, חשוב לבחון את הזמינות של עורך הדין. האם הוא נכון ללוות אתכם שלב אחר שלב בתהליך הבלתי פשוט?

באילו תחומים עוסק עורך הדין?

לאחר שהבנו כיצד לבחור עורך דין פלילי, נעבור לשאלה במה הוא עוסק. ובכן, עורך דין מסוג זה עוסק ביריעה רחבה של תפקידים. אחד מהם הוא עבירת צווארון לבן. עבירות אלה נוגעות בעיקר למעילה בכספים של ארגון או חברה על ידי עובד הארגון.

מניעיו של העובד יכולים להיות שונים: עובד תאב בצע המעוניין להשיג כסף בדרכים בלתי ישרות, עובד שאוהב את הסיכון שבמעילה, עובד הלומד מהמעסיק שלו לגנוב ולרמות ועוד.

עניין מורכב נוסף שבו עוסק עורך הדין הפלילי הוא סגירת רישום פלילי במשטרה. הרישום הפלילי עלול לגרום עוגמת נפש רבה לאדם. הוא חשוף לעיני כול, ועשוי לגרום לבעיות בחיים האזרחיים במציאת עבודה או זוגיות. עורך דין מקצועי מבצע את כל ההליכים הדרושים כדי לסגור את התיק הפלילי ולטהר את שמו של האדם. באופן כללי, ישנן 3 סיבות עיקריות שבגינן ניתן לסגור את התיק הפלילי:

  1. חוסר אשמתו של האדם במעשה שיוחס לו.
  2. חוסר ראיות שנועדו להרשיע את האדם.
  3. סגירת תיק בשל חוסר עניין לציבור.

עורך דין פלילי מקצועי בוחן את כל האפשרויות האלה, ומגיע לכלל החלטה לגבי הדרך שבה יוכל להביא לסגירתו של התיק המרשיע.

ולבסוף, אחד העניינים הנפוצים יותר הוא ביטול ההרשעה שהופנתה כלפי האדם. הרשעת האדם בבית המשפט היא כתם שעלול ללוות אותו לאורך כל חייו. אם האדם אכן חף מפשע, הוא זקוק לעורך דין פלילי מקצועי שיטהר אותו מכל אשמה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפסיכיאטר נגד הפסיכיאטר- התמכרות לתרופות
בשונה מספת הפסיכולוג המיועדת לשיחות וטיפולים באמצעות עבודה בין אישית...
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
5 טעויות נפוצות בעסקת טרייד-אין לרכב
הרכב החדש כבר עוד דקה אצלכם ביד, ועכשיו רק נשאר...
על החשיבות מאחורי אימות צוואות ע"י נוטריון
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, צוואה היא אחד מהדברים הרגישים...
למי כדאי לרכוש ביטוח צד ג' לרכב – ומהם הסעיפים החשובים שכדאי לבדוק?
ביטוח צד ג' יכול לספק הגנה מפני הוצאות כבדות לפיצוי...