Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מתיחת בטן – להיפטר מהעודפים העיקשים 

מתיחת בטן – להיפטר מהעודפים העיקשים 
קרדיט freepik

עור רפוי באזור הבטן נגרם בשל מספר סיבות – זה יכול לקרות עם הגיל, אחרי הרזייה ניכרת או אחרי לידה. אמנם לא כל ירידה במשקל או הריון מצריכים מתיחת בטן, אך לעיתים העור נשאר רפוי גם לאחר ההגעה למשקל היעד, והדרך היחידה להחזיר לבטן את המראה השטוח המיוחל היא באמצעות ניתוח פלסטי.

ניתוח למתיחת בטן הוא הליך רפואי להסרת עודפי העור שהצטברו באזור הבטן והמותניים, כאשר במידת הצורך משולב בניתוח גם הליך של שאיבת שומן, להסרת עודפי השומן העיקש באזור. 

קיימות שתי גישות עיקריות לניתוח מתיחת בטן: 

  • מתיחת בטן גדולה: מתבצעת כאשר לאדם יש עודפי עור רבים, גם באזור שמתחת לטבור וגם באזור שמעליו. בניתוח זה הכירורג הפלסטי מנתק את הטבור מהעור, ויוצר לו פתח חדש במיקומו הטבעי לאחר מתיחת העור והסרת העודפים. במידת הצורך מתבצע הידוק של שרירי הבטן שהתרחקו אחד מהשני (מצב הידוע גם בשם "דיאסטיס רקטי"). לאחר הניתוח, הבטן הופכת למוצקה ומתוחה יותר. 
  • מתיחת בטן קטנה: נקראת גם "מיני מתיחת בטן". מתיחה כזו תתבצע במקרה שבו עודפי העור ממוקמים מתחת לטבור בלבד. בהליך זה מבוצע חתך רק בבטן התחתונה, ולאחריו הסרה של עור ושומן עודפים, מבלי לגעת בטבור עצמו. 

חשוב להבדיל בין מתיחת בטן ובין שאיבת שומן. יכול להיות עור רפוי ללא עודפי שומן ויכול להיות שיש עודפי שומן אך העור נשאר מוצק. לכל סיטואציה כזאת מתאימים את סוג הניתוח ואם יש צורך, משלבים גם שאיבת שומן וגם מתיחת בטן בניתוח אחד. 

כמה נקודות שחשוב להכיר לפני ניתוח מתיחת בטן:

  • בניתוח לאחר הריון, מומלץ לחכות לפחות שישה חודשים לאחר הלידה ואף יותר כדי לתת לגוף להתאושש ולהגיע למראה הסופי שלו. באופן כללי, מומלץ לא לבצע מתיחת בטן בין הריון להריון אלא לחכות עד להשלמת התא המשפחתי הרצוי ורק לאחר מכן לבצע את הניתוח. 
  • ניתוח מתיחת בטן אינו מהווה תחליף לדיאטה ולא משמש כאמצעי הרזיה. במקרים של עודף משקל משמעותי מומלץ לבצע דיאטה, עד להגעה למשקל היעד, לפני תיאום הניתוח.
  • מעשנים יצטרכו להפסיק את העישון מספר שבועות לפני ואחרי הניתוח.
  • הניתוחים עצמם מתבצעים בהרדמה כללית ואורכים בין שעה וחצי לשלוש שעות. במתיחת בטן קטנה, ניתן במרבית המקרים להשתחרר הביתה באותו היום, בעוד שבמתיחת בטן גדולה השחרור נעשה לרוב לאחר אשפוז של לילה אחד. 
  • ההחלמה מהניתוח תלויה בקצב האישי של כל מטופל, אך בדרך כלל לוקחת כשבוע. במרבית המקרים ניתן לחזור לפעילות מלאה לאחר כחודש. 
  • כמו בניתוחים רבים, גם במתיחת בטן נשארות צלקות. מדובר בסימן צלקת הנמצא לרוחב הבטן התחתונה (לרוב אינו נראה בזמן שלובשים בגדים תחתונים), ובמקרים של מתיחה גדולה – גם מסביב לטבור. 

לסיכום 

לא תמיד הבטן שלנו נשארת שטוחה ומתוחה, בייחוד אחרי גיל מסוים, אחרי דיאטה חריפה, או הריונות. במקרים כאלו ניתוח למתיחת בטן יכול  להקנות לבטן מראה מוצק ובריא יותר, ולשפר את ההרגשה האישית.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מתעוררת מחלוקת בתוך המשפחה? אל תנהלו את הדברים לבד
משפחה היא המסגרת הקרובה והבטוחה ביותר עבור כל אחד. זוהי...
עיצוב פנים בסגנון מודרני
עיצוב פנים בסגנון מודרני
הבית הוא לא "רק" המקום הבטוח עבור כולנו, אלא גם...
לשון הרע מאחורי המקלדת- איך מתמודדים?
האינטרנט עשה מהפך אמיתי בעולם בכל תחומי החיים, כשהרשתות החברתיות...
חובותיכם גדולים מיכולתכם לשלם? יש מה לעשות
יוקר המחיה, הריביות המזנקות ובכלל תנאים של חוסר יציבות כלכלית...
מינרלים- הקוסם הסודי לעור ושיער מושלמים
טיפול בפיגמנטציה הוא אחד מענפי הקוסמטיקה הנפוצים והשכיחים ביותר בעולם,...
איך לדאוג לחיים נוחים לאנשים בגיל השלישי?
ישנם קשישים המעדיפים להישאר לגור בביתם ולהיות מטופלים על ידי...
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...