Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נוחות עיצוב האתר וחווית משתמש ב-WIX ו-WordPress

נוחות עיצוב האתר וחווית משתמש ב-WIX ו-WordPress
מקור FREEPIK

עולם בניית האתרים הפך להרבה יותר נגיש בשנים האחרונות. בעקבות כניסה לשוק של פלטפורמות שמאפשרות לבנות אתר באופן עצמאי ובקלות רבה יחסית, הרבה עסקים ואנשים פרטיים כבר פחות תלויים במפתחים מקצועיים על מנת לבנות אתר. שתי הפלטפורמות המובילות כיום לבניית אתרים הן WIX ו-WordPress. מדובר בפלטפורמות שניתן להשתמש בהן כדי לבנות אתר לבד, אך כדי להפיק את המקסימום מהן ולייצר בעזרתן אתר מקצועי וחדיש, עדיין מומלץ להיעזר בחברות של בניית אתרים. 

לשתי הפלטפורמות האלה, שמבוססות על טכנולוגיות פיתוח שונות מאוד, יש יתרונות רבים בתחום העיצוב וחוויית המשתמש. לכל אחת מהן יש יתרונות מובהקים משלה בתחום זה, וכדאי להכיר את שתיהן לפני שמחליטים באיזו מהן להשתמש. הדבר נכון בין אם אתם מחליטים לבנות אתר לבד או להשתמש באחת מהן דרך חברה מקצועית של בניית אתרים.  

נוחות עיצוב האתר וחווית משתמש ב-WIX ו-WordPress
מקור FREEPIK

מהי חוויית משתמש?

חוויית משתמש (UX) היא סך כל התחושה שמקבל הגולש בזמן השימוש באתר מסוים. חוויית המשתמש קשורה בעיצוב של האתר, בנוחות וביעילות של התפעול שלו, בפשטות הביצוע של פעולות שונות באתר (כמו ביצוע רכישות, אם מדובר באתר אי-קומרס) וברמת ההתאמה שלו לסוגי מכשירים שונים. כאשר מדברים על חוויית משתמש באתרים (או כאשר מבצעים פיתוח אפליקציה למובייל), מתכוונים בעצם למידת ההתאמה של האתר לצרכים של הגולש ולנוחות שלו בזמן השימוש באתר. 

כדי ליצור חוויית משתמש מצוינת, כפי שעושה כל חברת UX מקצועית בתחום זה, יש לחשוב מראש על מי שעתיד להשתמש באתר. מתוך חשיבה זו, שהיא קודמת לחשיבה העיצובית, ניתן לתכנן ממשק משתמש שיתאים לגולש ושיהיה לו נוח לשימוש. לדוגמה, יש לחשוב על כך שהגולש לא בהכרח ייכנס לאתר ממחשב אישי, אלא יכול להיכנס ממכשיר הטלפון שלו. לכן, האתר צריך להיות רספונסיבי ולדעת לעבוד היטב בכל גודל של מסך. 

היתרונות של WIX בתחום זה

WIX היא חברה ישראלית שהצליחה ליצור פלטפורמה נוחה מאוד לבניית אתרים. הפלטפורמה של WIX היא אינטואיטיבית מאוד, וחוויית המשתמש בה היא מצוינת. האתר נבנה בעזרת עורך גרפי פשוט ויעיל, וקל מאוד להשתמש בו ולהכניס אלמנטים עיצוביים שונים לאתר שלכם. הפלטפורמה של WIX כוללת תבניות מוכנות רבות מאוד, שניתן להתבסס עליהן ולערוך אותן בהתאם לצרכים שלכם. מבחינה זו, WIX מספקת חוויית משתמש מעולה למי שרוצה לבנות אתר דרכה. 

השימוש ב-WIX אינו מצריך ידע בכתיבת קוד, ואת כל האלמנטים שרוצים להכניס לאתר ניתן לבחור מתוך תפריט נוח וברור. גם אלמנטים מתקדמים יותר, כמו טפסים ומוצרים, ניתן בקלות לשלב באתר – ובכך WIX מציעה רמת נוחות עיצוב שקשה להתחרות בה. 

היתרונות של WordPress מבחינת עיצוב ו-UX

לוורדפרס יש גם ממשק משתמש נוח ביותר. ההבדל העיקרי בינו לבין הממשק של WIX, הוא שהשימוש בוורדפרס דורש היכרות מעמיקה יותר עם המערכת. לוורדפרס יש מונחים משלה, וצריך לדעת היכן כל דבר שרוצים לשנות באתר נמצא במערכת הניהול שלה. יחד עם זאת, מכיוון שלוורדפרס יש אינספור תוספים מועילים שניתן להכניס אליה, חוויית המשתמש בה היא טובה מאוד. 

כאשר יוצרים דפי אתרים בוורדפרס, ניתן להשתמש בעורכים גרפיים כמו Elementor, שאותם ניתן להתקין כתוסף באתר. תוספים אלה מאפשרים ליצור דף ממש כמו ב-WIX, מבלי לדעת לתכנת. בנוסף לכך, וורדפרס מציעה שלל אפשרויות עיצוביות נוספות, שאותן ניתן לנהל בקלות רבה יחסית. מדובר במערכת מומלצת מאוד לשימוש, במיוחד אם יש לכם את הסבלנות להתחיל ולהעמיק באפשרויות השונות שלה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...
פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של...
הפתרון המושלם להשחלה וקישוט
איבקות הן טבעות עם חור המשמשות לטכניקה של השחלה –...